Eerste ervaringen met de Stromer ST5

pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

allesstroomt schreef: 17 okt 2018, 18:07 Ik moet mijn bericht hierboven bijsturen. Ik was te pessimistisch. Net telefoon gekregen van gaethofs dat het batterijstukje vervangen is en... dat ze meteen de truc met het frame toegepast hebben. Ze hadden gebeld met stromer en die hebben uitgelegd hoe ze de aanpassing moesten uitvoeren.

En er is duidelijk een verschil in ‘poeier’ zeiden ze me al. Ik ga het morgenochtend zelf ondervinden.

Het probleem is blijkbaar dat die tmm sensor gewoon geschroefd zit op het frame en dat dat hij juist bovenop een van de dikke lasnaden zit. Met wat vijlen valt dat dus aan te passen.

In de nieuwe productielijn in Duitsland zou naar het schijnt de sensor gesealed worden in het frame waardoor dit opgelost is af fabriek. Dat zagen we al op een van de foto’s van electricbikereview.

Mijn dealer is dus echt wel proactief en minder conservatief dan ikzelf dacht.
Ik werd daarnet door dezelfde dealer gebeld om te zeggen dat mijn bagagedrager binnen is en dat ze ook het aanhaalmoment op achterwiel gingen controleren.

Ik had ook doorgegeven dat ik soms on/off momenten heb in ondersteuning en te lage offset. Dit gaan ze ook nakijken.

Ik blijf tevreden van de service!
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Fijn te horen dat het allemaal geen kommer en kwel hoeft te zijn en dat je FM er zich voor inzet. Veel fietsplezier gewenst en hou hem tussen de lijntejs.. :cool2:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Super dat dit "probleempje" zo opgelost kan worden. Het zou mi. zo fijn zijn als dit meteen in de productie doorgevoerd kan worden. Bij een bevriende importeur gaat er dan een "file Rouge" naar de fabriek en zetten de ingenieurs alles op alles om deze op de werkvloer gevonden product verbetering asap. door te voeren.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Lomito

De HvH is vandaag weer aan de rol geweest... en weer een Stromer-klant 10K lichter! Hoppaaa... :d3:
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Zo, st5 opgehaald en ritje van 30km gedaan. Het is behoorlijk anders, zeker op de s stand, maar echt keihard aantrekken zoals een st2 dat doet heb ik niet zo gevoeld.

Het ging ook maar om een beetje lak weghalen onder de sensor bij mijn productie-eenheid st5. Bij de modellen uitgeleverd voor augustus moest er meer uit het frame gehaald worden maar de aanpassing was al deels af fabriek gedaan.

Tmm waarde staat nu hoger op 0,98 ofzo. Wat het belangrijkst is volgens de stromer monteur is het rode balkje dat uitslaat. Dat doet het nu veel vaker op de s stand.

Maar kan iemand zeggen of dat rood helemaal naar links moet uitslaan? Het raakt bij mij nooit verder dan 4/5de van de lijn. Lomito misschien?

Ik vermoed dat het nu wel is zoals bedoeld. Hij rijdt toch erg fijn!
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Alvast veel Stromer genot en veilige km's gewenst, mede Limburger! :cool2:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Leuk! Dank je. Samen met pleeyer en jou misschien eens een mini meering opzetten?
greg
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2018, 21:41

Bij mij slaat de balk 2/3 naar links uit. Tot een 3/5 ongeveer blijft het balkje zwart, om dan rood te worden tot 2/3 van de balk.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Greg, maar de balk gaat nooit helemaal tot uiterst links? Dan is het hetzelfde beeld. En voel je de fiets optrekken in s? Ik had meer dat gevoel bij een st2. Maar merk nu wel dat ik een hoger gemiddelde haal. Dus het zit wel goed nu lijkt me. Benieuwd ook naar Lomitos balk ;)
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Gaat nooit helemaal naar links, ong 4/5.
Bij mijn fiets en mn Stromer leenfiets is het bij beide zo
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Plaats reactie