Eerste ervaringen met de Stromer ST5

pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Stromeur, bedankt voor de tips!

Greg: dat is alleszins zeker niet slecht. Bij mij komt er alleen een rood balkje als ik een zware klim heb of veel wind tegen.
Wss bij vertrekken ook, maar ik ben dan wat met met verkeer bezig dan naar omni te kijken... :D

Trouwens vorige week serieuze wind tegen gehad en langs het kanaal voelt ge dat serieus doorwegen, met S stand aan toch nog 46 kunnen houden, maar dan zie je de percentages batterij toch serieus zakken! 22% batt overschot ipv 47% normaal op 40 km.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Pleeyer, we moeten beiden onze sensor laten afstellen (hoekje uitslijpen) want mijn balkje doet enkel bij heel stevig trappen iets :)
greg
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2018, 21:41

allesstroomt schreef: 17 okt 2018, 09:29 Pleeyer, we moeten beiden onze sensor laten afstellen (hoekje uitslijpen) want mijn balkje doet enkel bij heel stevig trappen iets :)
Ik heb één van de eerste Belgische ST5's dus de kans is klein dat dat bij mij al uitgeslepen is.
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

allesstroomt schreef: 17 okt 2018, 09:29 Pleeyer, we moeten beiden onze sensor laten afstellen (hoekje uitslijpen) want mijn balkje doet enkel bij heel stevig trappen iets :)
Ik moet zowiezo binnen om bagagedrager op te halen, dus zal dan direct laten uitvoeren.
:cool2:
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Is dit ook een puntje bij 'n ST3, dat uitslijpen?
Wat wordt er precies uitgeslepen om het mogelijk te maken voor de afstelling van de sensor?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 12 okt 2018, 20:57 Ik had nog niet gehoord van de het aanpassen van het frame om de sensor beter te laten passen maar dit is dus precies dat stukje inzicht dat ze speciaal maakt.

Eigenlijk betekent dit dat er een minimale modificatie bedacht is die een terugkerend probleem van te lage ondersteuning op de ST5 kan verhelpen... best wel indrukwekkend jongens!
Voordat iedereen nu massaal als een rijtje domino-stenen zijn dealer opdracht geeft om eventjes in een ST5 frame te gaan slijpen in de hoop op meer ondersteuning: hebben we het hier nu over een Dikkenberg-oplossing of een officiële Stromer oplossing? Is dit bij elke ST5 noodzakelijk? (If it ain't broke, don't fix it etc.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Officieel. Dikkenberg mocht het eerst zelf niet doen maar moest een stromer man het laten doen. Nu mogen ze het zelf doen. Zo werd het verteld aan de telefoon door nelis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dan zou ik wel eerst even goed overleggen met je dealer of dit bij jouw Stromer a: wel noodzakelijk is en b: of iemand dit gaat uitvoeren die daar voor opgeleid is door Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Stromeur, klopt. Maar je kent Belgische dealers niet: het zal namelijk ALTIJD al gebeurd zijn bij een eerste vraag. Om er makkelijk vanaf te komen. Zo was mijn achterwiel ook niet op 25nm gezet tot ik gevraagd heb om het te doen terwijl ik erbij stond. En inderdaad het stond nog niet juist.

Hier moeten we echt de dealer aan stromer de vraag laten stellen en dan laten uitvoeren.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik moet mijn bericht hierboven bijsturen. Ik was te pessimistisch. Net telefoon gekregen van gaethofs dat het batterijstukje vervangen is en... dat ze meteen de truc met het frame toegepast hebben. Ze hadden gebeld met stromer en die hebben uitgelegd hoe ze de aanpassing moesten uitvoeren.

En er is duidelijk een verschil in ‘poeier’ zeiden ze me al. Ik ga het morgenochtend zelf ondervinden.

Het probleem is blijkbaar dat die tmm sensor gewoon geschroefd zit op het frame en dat dat hij juist bovenop een van de dikke lasnaden zit. Met wat vijlen valt dat dus aan te passen.

In de nieuwe productielijn in Duitsland zou naar het schijnt de sensor gesealed worden in het frame waardoor dit opgelost is af fabriek. Dat zagen we al op een van de foto’s van electricbikereview.

Mijn dealer is dus echt wel proactief en minder conservatief dan ikzelf dacht.

Ook over het spatbord-bagagedrager is er nieuws: er zou een meer geïntegreerde versie komen met platte zijsteunen die perfect in de gaatjes opzij van het spatbord passen. Daarover wordt nog vergaderd in Zwitserland en er zou in november nieuws zijn.

Nu nog dat 12T tandwiel erin krijgen zie :)
Plaats reactie