Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Da's inderdaad balen, gebruik je zo'n binnenband met 2 uiteinden om weer op de trappers te geraken, of is het depanneren?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Awel, het is een lease fiets, dus bijstand gebeld. Ik heb een half uurke moeten wachten en dan is de bijstand aangekomen om band te plakken.
Er stak een vlijmscherp nagelke in.
In tvervolg toch een plaksetje in mijn rugzak steken.
Nadeel is dat er dan ook een pomp en lepelkes meemoet.

Gelukkig ligt het nu niet aan de fiets, maar aan een nagelke in de band...
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik was vanmorgen ook lek. Plakken kost 10min als je beetje handig bent. Helaas was mijn setje zwaar uitgedroogd.....
Goed plaksetje kopen dus!
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Ik heb altijd een binnenband mee.
Net als op dr racefiets
Plakken doe ik thuis wel
Voor onderweg heeft o.a. Parktools ook handige stickers. Schuurpapiertje erover, sticker plakken en voila
Op mtb tubeless dus daar rij ik bijna nooit meer lek mee
Remember to do things which are right rather than things that are easy
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Zippybikky schreef: 16 okt 2018, 15:40 Ik heb altijd een binnenband mee.
Net als op dr racefiets
Plakken doe ik thuis wel
Voor onderweg heeft o.a. Parktools ook handige stickers. Schuurpapiertje erover, sticker plakken en voila
Op mtb tubeless dus daar rij ik bijna nooit meer lek mee
Op de racefiets heb ik ook een binnenband mee. Op de stromer lijkt me dat niet simpel om achterwiel eruit te wippen, tenzij je met een worst werkt. Maar dat is ook maar een lappenmiddel, zei mijn FM.

Maar ik heb nu gezien dat het relatief simpel is om te plakken. De st5 ondersteboven zetten om goed aan wiel te komen vond ik wel scary. Zou dat kwaad kunnen?
De pirelli's zijn wel bitches om van de velg te krijgen.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

pleeyer_wan schreef: 16 okt 2018, 17:17
De pirelli's zijn wel bitches om van de velg te krijgen.
En waneer je serieuze bandenlichters gebruikt?
bandenlichter.png
bandenlichter.png (3.09 MiB) 2661 keer bekeken
De linker bandenlichters zijn de normale fiets bandenlichters; de rechter die van mijn BMW R1200 GSA. :D

Er zijn ook lichters voor de brommer te koop; misschien is dat wat?
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Eerst over de gehele lengte de hieldraad van de band losmaken van de velg/velgbed. Dan krijg je alweer paar mm extra speling. Hopelijk helpt dat nog iets voor je.

Tubeless ga ik straks proberen als mij 3 er is. Zou moeten kunnen.
Lotjes2211
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2018, 15:03

:hy:
Martin schreef: 12 jul 2018, 20:49 @KvA: gefeliciteerd met je prachtige ST5. 8-)
Zelfs al een ringslot gemonteerd. Welk type is dit?
Edit: zie het al, Abus shield 5650. Hoort de bevestiging zo?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

pleeyer_wan schreef: 16 okt 2018, 17:17 De st5 ondersteboven zetten om goed aan wiel te komen vond ik wel scary. Zou dat kwaad kunnen?
Nee hoor, kan geen kwaad. Waar je op moet letten:

- Altijd de accu uitnemen wanneer je iets aan je Stromer gaat doen (scheelt ook weer een paar kilo met het omkeren). Accuvak afsluiten met een bandje o.i.d., anders vliegt die klep open tijdens het draaien.

- Oppassen voor uitstekende delen, met name aan je stuur. Bij mij zijn dat de koplamp, bel en bar-ends. Zorg dat die niet beschadigen of bezwijken onder het gewicht. Let ook op dat je zadel niet beschadigt.

- Stromer daarom op een zachte, doch stabiele ondergrond ondersteboven zetten. Liefst de berm ofzo, maar let op dat-ie niet om kan vallen. Ik heb de mijne ook weleens op de stoep op mijn Ortlieb tassen neergezet, ging prima.

- Remhendels niet inknijpen als je fiets ondersteboven staat, want dan pomp je de eventuele lucht in het systeem vanuit het reservoir terug het systeem in. (Dat krijg je ook wel weer terug, maar het is gewoon niet handig en als je zonder dat je dit weet ineens een noodstop moet maken met lucht in je systeem, kunnen de remmen anders reageren dan je verwacht.)

- Pas goed op je rug. Dat is bij mij al weleens mis gegaan, omdat ik de gewoonte had om elke fiets om te keren door over de fiets heen te buigen, voor- en achtervork vrij laag beet te pakken en op te tillen, zodat de fiets zichzelf omdraait. Dat lukt mij met 27kg Stromer niet, vindt mijn lage rug.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
greg
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2018, 21:41

Heb nu mijn "balkje" ook eens in de gaten gehouden en tot 45km/h geeft hij een rood balkje. Dit balkje slaat naar links uit tot ongeveer 2/3 en blijft daar dan staan tot 45km/h op de omni. Af en toe zie ik hem rond de 46-47km/h ook al eens rood uitslaan, vermoedelijk wanneer ik zelf goed bijtrap, maar eerder bij tussenacceleraties dan. Ik vermoed dat de mijne wel ok is dan. Of moet het balkje volledig links uitslaan tot max?
Plaats reactie