Eerste ervaringen met de Stromer ST5

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Pleeyer, Vandaag teruggegaan en de T70 achterwiel bout laten aantrekken (was niet gebeurd!! ("weeral iets geleerd", wel goed!) en nu is het al beter: 0,95V. Maar dat rode lijntje is nog zelden te zien terwijl alle instellingen op max staan. Dat moet echt beter tot op -zeg maar- Lomito-standaarden :-). Ik heb ze gevraagd om de draaimomenten op te vragen van de drie regelschroefjes van de TMM-sensor. Ik denk dat die nog niet goed staan. Ze hebben heel hard hun best gedaan nu al!

Welke waarden zie jij nu Chris? En zie jij dat rode lijntje geregeld uitschieten? Ik bijna nooit.

Edit: de waarden moeten volgens Dikkenberg in Herveld (toch maar even contact opgenomen :)) wel degelijk boven de 1 V zitten. Het is bij mijn fiets dus nog niet zoals het hoort. Dikkenberg vertelde me dat ze standaard nu, na een korte training bij Stromer, een hoekje uitslijpen uit het frame waar de TMM-sensor inpast. Nu is dat hoekje te rond, waardoor de sensor er niet goed invalt. Je moet het maar weten. Heb het zo doorgegeven aan mijn dealer, en die zal dan even Stromer contacteren vermoed ik. Oh ja, en Dikkenberg sloot het gesprekje af met "ik vond het leuk dat ik je heb kunnen helpen", hoewel ik nog nooit iets bij hen kocht vanwege de afstand naar BE uiteraard. Enfin, twee goeie dealers weten meer dan één goeie.
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Ik zat meestal ergens rond de 0,97 - 0,98.
In S, zelfs zonder sensor op max, gaat ie altijd in rood tot een 40km/h.
Ik scheur dus echt wel lekker weg aan een verkeerslicht :cool2:

Daar had ik dus geen problemen. Het software “spook” weet fm en Stromer geen raad mee.
Stromer komt de fiets ophalen voor onderzoek :bc
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Intussen wat nieuws: na nog geen dag staat de fiets in de ziekenboeg bij de dealer. Na een flinke hobbel in de weg alles uit. Geen omni niks. Blijkt dat net als bij mijn collega koper bij Dezelfde dealer, het batterijcontact slecht contact geeft met de batterij. Een van de pinnetjes zit te diep. Het nieuwe stuk was preventief al besteld omdat de leveringen altijd zo lang duren. Ik hoop op eind volgende week.

Wat me nog opviel:
-er is wel degelijk een truc om de batterij eruit te krijgen zonder stroom. Maar groot geheim onder fietsenmakers. Terecht. Het zou namelijk bijzonder eenvoudig worden om batterijen te pikken. Maar ik ben toch benieuwd naar de truc.
-ik heb het losse onderdeel gezien na demontage. Wat me nog meer verraste dan het dieper liggende contactje is de half afgestripte kabel die dus blijkbaar zo gemonteerd wordt in een fiets van 9500 ruggen. Zonder quality control. Wanneer de monteur dit vaststelt in de fabriek heeft hij blijkbaar niet de reflex om een andere stekker te nemen. Heel bijzonder vind ik dat.
4EEA4B07-671A-4BBC-955A-AD280E634686.jpeg
4EEA4B07-671A-4BBC-955A-AD280E634686.jpeg (1.57 MiB) 2655 keer bekeken
DC429B80-3D2C-46F9-A5FA-7CE017AEAC6F.jpeg
DC429B80-3D2C-46F9-A5FA-7CE017AEAC6F.jpeg (1.51 MiB) 2655 keer bekeken
Intussen groot respect voor de dealer die dit er op zaterdagmiddag toch maar weer even tussen neemt. Ik heb deze keer een flyer 45/uur (nieuw, 16km gereden) meegekregen. Groots. Al zou ik zoiets nooit kopen, wel leuk om al die fietsen eens te testen.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Perfectie is blijkbaar nog niet van de Stromerwereld. :mrgreen:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Pimsky
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 aug 2018, 16:32
Locatie: Tilburg

allesstroomt schreef: 14 okt 2018, 09:51 Blijkt dat net als bij mijn collega koper bij Dezelfde dealer, het batterijcontact slecht contact geeft met de batterij. Een van de pinnetjes zit te diep.
Dat is bij mijn fiets hetzelfde euvel geweest. Op advies van Stromer hebben ze de contacten gereinigd en iets wat ruimer gemaakt. Mijn fiets rijdt weer uitstekend (6 km van dealer naar huis) over vervangen van dit onderdeel is niet gesproken. Volgens mij heeft het ook wat zitten vonken door net wel, net niet contact met de accu. Ik zie wat verkleuring op de corresponderende pin van de accu. Zie foto die ik net even heb genomen.
Bijlagen
62457482-FCD2-46E9-A19C-A7F83CA18317.jpeg
62457482-FCD2-46E9-A19C-A7F83CA18317.jpeg (1.32 MiB) 2631 keer bekeken
Schitterende ST3 LE voor 30 km enkele reis woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

allesstroomt schreef: 14 okt 2018, 09:51 Het nieuwe stuk was preventief al besteld omdat de leveringen altijd zo lang duren. Ik hoop op eind volgende week.
Goeie actie van je dealer!
allesstroomt schreef: 14 okt 2018, 09:51
-er is wel degelijk een truc om de batterij eruit te krijgen zonder stroom. Maar groot geheim onder fietsenmakers. Terecht. Het zou namelijk bijzonder eenvoudig worden om batterijen te pikken. Maar ik ben toch benieuwd naar de truc.
Die truc is (helaas) al eens op het forum gepubliceerd en zal ik verwijderen. Voor wie het antwoord ook weet: svp NIET reageren; het is in het belang van ons allemaal dat dergelijke zaken niet openbaar worden. Dat nu bekend is dát er een manier is, dat is al erg genoeg.

Als je OMNI niet meer werkt en je wilt het accuvak openen, dan kun je je Stromer gewoon aan de lader zetten. Met een aangesloten lader werkt de knop weer.
allesstroomt schreef: 14 okt 2018, 09:51 -ik heb het losse onderdeel gezien na demontage. Wat me nog meer verraste dan het dieper liggende contactje is de half afgestripte kabel
Foto gezien: auch... Gelukkig kan je dealer mooi controleren of dit oepsje (want dat is het, een oepsje met de striptang) bij je volgende chassisdeel niet heeft plaatsgevonden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
greg
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2018, 21:41

Hebben jullie allemaal oranje reflectoren op de voorvork? Heb er namelijk geen. Maar zie foto's op Facebook van Belgische ST5's met de oranje reflectoren (heb ook een Belgische)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die reflectoren zijn officieel verplicht en worden altijd bij de Stromer meegeleverd. Niet alle dealers plaatsen ze er standaard op, omdat veel gebruikers ze lelijk vinden. Zitten ze niet op je Stromer, dan horen ze in de afleverdoos die je bij je Stromer hebt gekregen te zitten, want ze horen dus wel bij jouw Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Als je OMNI niet meer werkt en je wilt het accuvak openen, dan kun je je Stromer gewoon aan de lader zetten. Met een aangesloten lader werkt de knop weer.
Stromeur, deze stelling klopt helaas niet. Als je de lader insteekt komt de Omni in een soort laadscherm waar je niet uitraakt. Je kunt dus niet in het gewone menu raken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dan ben ik verkeerd geïnformeerd door een andere dealer. Die zei namelijk dat het op deze manier wel degelijk kan. Maar met aangesloten lader werkt de knop aan de zijkant dus helemaal niet? Ongeacht wat er op het OMNI scherm staat?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie