Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Lomito

Paultje schreef: 31 aug 2018, 21:28 Zouden jullie kunnen kijken wat je offset waardes zijn op de 5?
Ik lees 0,932...
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Jema schreef: 31 aug 2018, 23:06
Jema schreef: 31 aug 2018, 11:39 Vanochtend toch maar even naar de FM in Herveld gereden, onderweg al veel last van soort van spoorvorming door het losse balhoofd. In Herveld direct super geholpen door Jos Huibers. De schroeven zat er idd allemaal erg los. Deze heeft hij kosteloos voor me aangedraaid dus dat probleem was verholpen. Goed dat ik naar hem toe was gekomen.
Na dit te hebben verholpen kwam de volgende vraag, ben je tevreden over dr ST5, nou zeg ik ik had meer ondersteuning verwacht van deze fiets. Hij een stukje fietsen en kon me alleen maar gelijk geven de fiets mist erg veel ondersteuning. Na kleine diagnose had hij het probleem ook al gevonden, de tmm sensor heeft geen vrije ruimte om optimale ondersteuning te geven. Dit moet worden aangepast door de dealer. Nu in onderhandeling met dealer om te kijken of Jos dit voor me kan doen. Wordt vervolgd.
Bekend probleem dus bij stromer betreffende de tmm, service manager stromer heeft gebeld met FM in Herveld en ik kan mijn st5 daar kosteloos laten "repareren" zodat de ondersteuning optimaal wordt.
En weet je ook hoe de reparatie gebeurt? Is dat zoals bij Lomito waarbij uiteindelijk de achteras niet op de juiste spanning stond waardoor de sensor niet genoeg geklemd zat? Of is dit nog iets anders?
Jema
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2018, 14:29
Locatie: Nijmegen

allesstroomt schreef: 31 aug 2018, 23:40
Jema schreef: 31 aug 2018, 23:06
Jema schreef: 31 aug 2018, 11:39
Bekend probleem dus bij stromer betreffende de tmm, service manager stromer heeft gebeld met FM in Herveld en ik kan mijn st5 daar kosteloos laten "repareren" zodat de ondersteuning optimaal wordt.
En weet je ook hoe de reparatie gebeurt? Is dat zoals bij Lomito waarbij uiteindelijk de achteras niet op de juiste spanning stond waardoor de sensor niet genoeg geklemd zat? Of is dit nog iets anders?
Als ik het goed heb begrepen moet er een stukje worden weggevijld zodat de sensor meer ruimte krijgt
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

:ay
Lomito schreef: 31 aug 2018, 23:34
Paultje schreef: 31 aug 2018, 21:28 Zouden jullie kunnen kijken wat je offset waardes zijn op de 5?
Ik lees 0,932...
Wat heeft ‘de bekende fietsmaker uit Herveld’ met jou tmm sensor gedaan Chris?!
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Lomito

Paultje schreef: 01 sep 2018, 09:06 Wat heeft ‘de bekende fietsmaker uit Herveld’ met jou tmm sensor gedaan Chris?!
He Paul, eigenlijk alleen de T70-achterasbout plus de drie boutjes van de TMM op de juiste Nm gezet. Dat gaf al een flinke verbetering.

In afwachting van een nieuwe TMM heb ik nog geprobeerd om de trapsensorinstelling op de app te wijzigen maar dat lukte niet. De sensor stond in de app op ca. 80%. Het probleem bleek te liggen in de Android-app waar blijkbaar nog een bug in zit. Op de Apple van mijn vrouw werkt de app wel en heb ik de sensorschuif helemaal open kunnen zetten. Dat gaf inderdaad meer ondersteuning: de ondersteuningsbalk van de OMNI slaat nu regelmatig in het rood en dat gebeurde daarvoor niet. Ook het stroomverbruik is duidelijk gestegen met zo'n 10%.
Jema
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2018, 14:29
Locatie: Nijmegen

Nou mijn volgende 1e ervaring is ook een feit, sta netjes voor het stoplicht te wachten vindt een of andere klojo het nodig om mijn fiets een drukker te geven om daarna even duidelijk te maken dat ik op het fietspad thuis hoor. Ik even afgestapt en proberen duidelijk te maken dat ik niet op het fietspad thuis hoor. Springt het stoplicht op groen meneer boos omdat ik nog niet wegrijd en rijdt nog een keer tegen mn fiets aan. Ik rustig opgestapt en bij groen weggereden. Komt hij volgas achter me aan snijdt me nog even en scheurt weg. SUKKEL in hoofdletters.
20180901_160024.jpg
20180901_160024.jpg (3.82 MiB) 2630 keer bekeken
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Aangifte doen voor moedwillig aanrijden? Hoe meer meldingen, hoe sneller deze kolder van de (rij)baan is.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Altijd aangifte doen, alleen dan wordt de automobilist bewust van zijn gedrag. Al is het alleen al doordat de politie bij hem op bezoek gaat /of hem telefonisch benadert om de aanklacht te checken, hem met zijn gedrag te confronteren en een verklaring te vragen.

Als je op het internet zoekt, is het niet moeilijk om te zien dat dit soort gedrag niet normaal is en dat de rechter daar ook zo over denkt. Het komt vaker voor dan je denkt en voor je het weet ontspoort het. Kijk maar eens hier, hier, hier of hier.


Op de woon-werk route fietste ik dagelijks op een parallelbaan van de rijksweg. Deze parallelbaan was verboden voor o.a. motoren en auto's, maar wel toegestaan voor tractors en bussen. Desondanks vond een motorrijder het fijner om over deze parallelbaan te rijden zodat hij de file vermeed, met een snelheid die zelfs hoger lag dan de maximum snelheid van de rijksweg die ernaast lag, om een paar km verderop het fietspad te nemen omdat die route voor hem kennelijk korter was. Omdat niemand hem daarop aansprak (kan ook niet anders, want hij was je voorbij voor je er erg in had), deed hij dit zowel in de ochtend als in de middag.

Na de zoveelste keer heb ik zijn kentekennummer onthouden en de politie gebeld dat ik dit gedrag niet acceptabel vond en het verzoek gedaan of ze er een keertje wilde komen controleren (de man reed er in de ochtend en de middag immers rond een vast tijdstip). In plaats van te komen controleren op de parallelbaan of verderop op het fietspad heeft de agent de motorrijder telefonisch gebeld en hem verteld dat er een klacht was binnengekomen over zijn rijgedrag. Van de agent heb ik begrepen dat hij het niet meer zou doen. Ik ben daarna niet meer door de motorrijder op de parallelbaan en het fietspad verderop door hem ingehaald. Net als alle andere auto's en motoren reed hij voortaan gewoon over de rijksweg.

De aangifte die ik heb gedaan, had ik trouwens via de e-mail gedaan. Je hoeft er dus niet voor langs het politieburo.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Aangifte doen is een goed idee (zie verhaal van Pieter die waarschijnlijk dankzij die aangifte onder zijn "op fietspad rijden" boete uitkwam), maar als je geen getuigen hebt dan hoef je niet te verwachten dat er iets gebeurt.

Dat is althans mijn ervaring. Ik ben ongeveer een jaar geleden bijna aangereden, was ook een bewuste aktie van de chauffeur en de enige reden dat het niet lukte was omdat ik op tijd kon ontwijken. Aangifte heeft precies niks gedaan (was een bestelbusje, ik had een groot deel van het kenteken, de exacte locatie+tijdstip en de bedrijfsnaam). Bij de aangifte kreeg ik al te horen: het is jouw woord tegen het zijne. Als hij zegt niks verkeerds gedaan te hebben dan is het dus niet te bewijzen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Voor ca. €30-35 heb je een actioncam op je fiets die dergelijke toestanden haarscherp vastlegt. Geen discussies (jouw woord tegen zijn woord) mogelijk. En wij zien hier graag de beelden van deze en andere toestanden!
Plaats reactie