Di2: hoe vaak opladen?

Het nieuwste topmodel in de Stromer-vloot.
Netherlands
Barry
Veteraan | Forum Supporter

Re: Di2: hoe vaak opladen?

Bericht door Barry »

Ik geloof dat ik dus iets te enthousiast ben in mijn oplaadfrequentie :D Ik doe dit elke 1500 km, sinds ik in het eerste weekend dat ik mijn ST5 had, met een lege Di2 accu werd geconfronteerd tijdens een fietsrit.
ST5 XL met bagagedrager sinds 30 nov '18 | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbordverlenger 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Visibility zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 14.000km and counting

Gebruikersavatar Netherlands
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Stromeur »

Dan is je dealer gewoon vergeten om 'm voorafgaand aan aflevering op te laden ;)
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Netherlands
Barry

Bericht door Barry »

Stromeur schreef:
26 jul 2020, 14:38
Dan is je dealer gewoon vergeten om 'm voorafgaand aan aflevering op te laden ;)
Klopt. Zij gingen er tot dan toe niet vanuit dat ie (vrijwel) leeg afgeleverd. Ze zouden voortaan bij aflevering de accu opladen. Het was blijkbaar tot dat moment nog niet eerder voorgekomen bij een klant.

Ik wilde er iig mee aangeven dat ik ervaren heb hoe onprettig het is om zonder schakelmogelijkheden te zitten en ik daarom wellicht iets te enthousiast ben in mijn oplaadfrequentie.
ST5 XL met bagagedrager sinds 30 nov '18 | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbordverlenger 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Visibility zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 14.000km and counting

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Stromeur »

Je kunt bijna niks meer met een lege Di2 nee. Het blijft vreemd dat Stromer er bij de Vijf voor gekozen heeft om de display niet te monteren, zodat je nooit weet hoe vol die accu nog is.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Netherlands
Terry.BetterShifting
Rookie
Rookie
Contacteer:

Bericht door Terry.BetterShifting »

Normaal gesproken zou ik zeggen elke 2000 moet makkelijk kunnen - zeker als je geen voorderailleur hebt... maar elke 1500 kan ook geen kwaad. Volgens Shimano* kan je een Di2 accu 500 hele laadcycli laten doorlopen voordat de prestaties achteruit gaan.. dus als je het elke week zou doen dan kan je 'm alsnog 10 jaar lang blijven gebruiken.

(*ze gaan natuurlijk ook wel eens eerder kapot.. maar dit is wat Shimano ervan zegt ;))
*doet iets met een Di2 website en Di2 spulletjes

Golvas

Bericht door Golvas »

Terry.BetterShifting schreef:
28 jul 2020, 16:22
Volgens Shimano* kan je een Di2 accu 500 hele laadcycli laten doorlopen voordat de prestaties achteruit gaan..
Stromer raadt aan om alle 2500 km op te laden ... alle 1.250.000 km een andere batterij dus ... ;)
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

FreddyH

Bericht door FreddyH »

Golvas schreef:
02 aug 2020, 18:03
Stromer raadt aan om alle 2500 km op te laden ... alle 1.250.000 km een andere batterij dus ... ;)
Er zijn dagen dat ik niet zover fiets :mrgreen:
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Netherlands
WFVst5
Veteraan
Veteraan

Bericht door WFVst5 »

Zoals gezegd 2 keer opgeladen in ruim 15.000km en dit was vlgs indicatie beide keren niet nodig maar hij hing toch voor wat onderhoud- en poetswerk dan maar meteen lader erop.

Als je zo vaak moet laden is er of een defect aan lader, batterij, bedrading of een stappenmotor die veel te veel stroom vraagt.

knopje 0,5 sec. ingedrukt houden.
Zolang groene ledje constant brandt is de ladingstoestand nog 100% (2 seconden)
Groen knipperen 50% (5 keer)
Rood constant 25% (2 seconden)
Rood knipperen 0% (5 keer)
Zo gauw de rode led constant brandt is het aan te raden zsm. op te laden.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨

Plaats reactie