Rubens schreef: ↑27 aug 2018, 13:39
Dus om deze topic even terug te openen.
Ik heb een nieuwe ST2 gekocht bij de Amsterdamse dealer. Ik krijg van hem het VIN nummer en het COC attest doorgestuurd.
Wat moet ik nu doen want dat is mij niet echt duidelijk. Moet ik de stromer registreren in het kruispuntbank en dan naar de Douane gaan?
Of moet ik een vignet 705 aanvragen bij de Douane?
De dealer laat mij weten dat ik enkel het COC erbij krijg en zij de inschrijving niet doen. Wat mij wel logisch lijkt natuurlijk.
Ik ben dus opzoek naar een ervaringds deskundige en ik ben zeker dat deze aanwezig is op dit actief forum
Ik heb mijn fiets ook in Nederland gekocht, en heb het zo moeten doen:
1. Naar de douane (ik ging naar Antwerpen) gaan om een groen vignet te krijgen op je aanvraag tot inschrijving(roos formulier) ->(ga alvast voor openingstijd voor de deur staan, dan ben je na 10 minuten terug buiten omdat je iedereen voor bent

)
2. Ga naar je verzekeraar en laat hem een sticker op je aanvraag tot inschrijving kleven.
3. Ga naar de DIV (ik ben naar Kontich geweest, maak wel een afspraak!) en laat je Stromer inschrijven. De volgende dag heb je de nummerplaat.
4. Veel Stromer plezier
Doe het wel in die volgorde want de DIV schrijft niets in tot je alle vignetten en stickers hebt!
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel