Elke speed pedelec heeft trapondersteuning, dat is net het verschil met een gewone fiets ... voor je Stromer dient in het vak X15 van de aanvraag tot inschrijving een kruisje gezet te worden bij "Trapondersteuning en autonoom rijden" en er dient inderdaad een BA Motorrijtuigen afgesloten te worden.
NL-Stromer inschrijven in België onmogelijk?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
Het gezever over die garageknop zal nog wel even aanhouden. Onder autonoom rijden versta ik dat je fiets zonder te trappen naar de toegelaten sneheid gaat, niets meer en niets minder. De functie van de garageknop is een hulpmiddel met beperkte mogelijkheden, die je in staat stelt om je fiets uit een steile garage of fietsgoot te duwen en in principe zou deze niet mogen werken als je je voeten op de pedalen hebt. Maar de wetgever ziet dit natuurlijk weer anders.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Autonoom rijden is niet perse aan de max toegelaten snelheid. Mijn fiets kan ± 21 km/h als ik op een knopje druk. Bij een gebroken ketting of bij extreme hongerklop kan dit handig zijn. En dit is wel degelijk autonoom rijden, en gelukkig dat dit ook werkt met de voeten op de pedalen.
Maar het zou prettig zijn als wetgevers wat duidelijker zijn... Dat ben ik het absoluut met je eens.
Maar het zou prettig zijn als wetgevers wat duidelijker zijn... Dat ben ik het absoluut met je eens.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
Dat is natuurlijk weer iets anders. In het begin liep m'n Stromer ST3 LE ook even autonoom, zonder dat ik iets ondernam, wel aan zeer lage snelheid. Na het bezoek bij de FM was het probleem van de baan. Ik vind dat ze 'n onderscheid mogen maken tussen garage knop en de snelheid die jij aanhaalt. Nu het maakt me niet veel uit, ik heb 'n BA en omnium verzekering.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Ik sta op het punt een Nederlandse Stromer te importeren in België (tweedehands - particulier)
Als de verkoper zijn kenteken uitschrijft bij de RDW, dient de koper daar dan bij aanwezig te zijn met zijn legitimatie/ID?
Ik veronderstel dat de koper daar niets mee te maken heeft, en zijn werk in België heeft bij de Douane en DIV. Wel heeft hij dat uitschrijvingsbewijs van de RDW nodig.
Klopt dit? Iemand ervaring mee?
Als de verkoper zijn kenteken uitschrijft bij de RDW, dient de koper daar dan bij aanwezig te zijn met zijn legitimatie/ID?
Ik veronderstel dat de koper daar niets mee te maken heeft, en zijn werk in België heeft bij de Douane en DIV. Wel heeft hij dat uitschrijvingsbewijs van de RDW nodig.
Klopt dit? Iemand ervaring mee?
Stromer ST3 LE (zo-goed-als-nieuw tweedehands) sinds juni 2019
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Ik heb ervaring met import van autos uit NL en als ik me goed herinner moest ik daar als koper toch bij de overdracht aanwezig zijn. Maar dat kwam in de eerste plaats omdat ik het voertuig met een tijdelijk kenteken zelf naar be heb gereden. Dat is hier anders.
Je hebt in be voor de douane zeker coc en verkoopsdocument en uitschrijving nodig! Zie dat je dat meekrijgt.
Je hebt in be voor de douane zeker coc en verkoopsdocument en uitschrijving nodig! Zie dat je dat meekrijgt.
Bedankt voor je reactie. COC zou niet nodig zijn omdat het geen nieuwkoop maar tweedehands betreft. Dat is me op de borst gedrukt door de grootste Amsterdamse dealer en ik meen het ook te begrijpen in de aanwijzingen voor invoer. Daarom zijn die uitschrijvingsdocumenten des te belangrijker, zo blijkt. Toch maar meegaan naar de RDW voor de veiligheid...allesstroomt schreef: ↑23 mei 2019, 21:52 Je hebt in be voor de douane zeker coc en verkoopsdocument en uitschrijving nodig! Zie dat je dat meekrijgt.
Stromer ST3 LE (zo-goed-als-nieuw tweedehands) sinds juni 2019
Klopt ... als je een tweedehands voertuig met een Europese goedkeuring importeert in BE, dan is de COC niet meer verplicht op voorwaarde dat :
- het Europees goedkeuringsnummer wordt vermeld op het buitenlands inschrijvingsbewijs
- het Europees goedkeuringsnummer wordt vermeld op het identificatieplaatje (bij een Stromer is dit in de batterijbak aangebracht)
- het Europees goedkeuringsnummer wordt vermeld op het buitenlands inschrijvingsbewijs
- het Europees goedkeuringsnummer wordt vermeld op het identificatieplaatje (bij een Stromer is dit in de batterijbak aangebracht)
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Fijn dat je even verduidelijkt Golvas, weet ik waarop te letten!Golvas schreef: ↑24 mei 2019, 08:40 Klopt ... als je een tweedehands voertuig met een Europese goedkeuring importeert in BE, dan is de COC niet meer verplicht op voorwaarde dat :
- het Europees goedkeuringsnummer wordt vermeld op het buitenlands inschrijvingsbewijs
- het Europees goedkeuringsnummer wordt vermeld op het identificatieplaatje (bij een Stromer is dit in de batterijbak aangebracht)
Stromer ST3 LE (zo-goed-als-nieuw tweedehands) sinds juni 2019
Golvas schreef: ↑24 mei 2019, 08:40 Klopt ... als je een tweedehands voertuig met een Europese goedkeuring importeert in BE, dan is de COC niet meer verplicht op voorwaarde dat :
- het Europees goedkeuringsnummer wordt vermeld op het buitenlands inschrijvingsbewijs
- het Europees goedkeuringsnummer wordt vermeld op het identificatieplaatje (bij een Stromer is dit in de batterijbak aangebracht)
Dus Als ik een 2de handse koop in NL, en naar Be doe, hoef ik dan niet meer langs de douane ?