Gezellig op de rijbaan...

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Zo veel mogelijk rechts...
als in, zo veel mogelijk rechts in het rijvak of rijden in het meest rechtse rijvak???
In het eerste geval mag je ook niet in het midden van het rijvak rijden. (de auto zou dan ook zoveel mogelijk rechts moeten rijden)
In het tweede geval zou je geschrankt achter elkaar mogen rijden zodat de achterste fietser goed zicht heeft op het verkeer.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Lomito schreef: 30 nov 2018, 22:57 Ik zou daar van maken: Is de regelgeving aangepast aan het feit dat speed pedelecs niet zelden naast elkaar rijden, al dan niet van restaurant naar restaurant naar museum naar restaurant... :lol:
Ha!
U vergeet het midden op de weg stilstaan om zich te orienteren of het metselwerk te kunnen bewonderen...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Stromend schreef: 29 nov 2018, 07:34 1BA1F1CF-8C81-4DC1-A620-FEF9DBFAB0A8.jpeg
F7FC31E5-65EE-4399-8509-72995C5BD596.jpeg
Ben benieuwd waar dit was.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Lomito

Donderdag was onverwacht mooi weer en na enkele dagen alleen zakelijke ritjes heb ik het er weer eens van genomen met een heerlijke rit in de zon. Via Kesteren naar Rhenen voor een voorzichtige rit over Levendaalse boschpad want spekglad door blad, modder en opgevroren weggedeeltes (in de schaduw). Bij de uitgang van het bos zie ik dat een auto achteruit wil rijden maar of hij mij nu gezien heeft of niet, ik kan er gemakkelijk langs. In het voorbijgaan hoor ik de bestuurder vanuit de auto "Klootzak" roepen... :ai Normaal gesproken zou ik zo'n uitnodiging voor een goed gesprek graag aangaan maar vandaag heb ik er geen zin an. Het klonk ook niet zo zeer als Klootzak!!! maar meer als Klootzak!?? waarbij ik veronderstelde dat de bestuurder vooral geschrokken was door mijn plotselinge aanwezigheid in zijn spiegel en wellicht ergens in een achterachterachteraf hoekje van zijn brein nog herinnerde dat achteruit rijden een bijzondere verrichting is waarbij je alle verkeersdeelnemers, dus zelfs voetgangers, moet voor laten gaan...

Ik neem het hem niet kwalijk, in het verkeer maken we allemaal wel kleine fouten en met een beetje vergevingsgezindheid als er werkelijk geen schade aangericht is hoeft er verder geen ophef van gemaakt te worden. Maar waarom gelijk Klootzak??? Ik had je niet op tijd gezien omdat je best wel snel ging en ik je ook niet verwacht had... zou eerder tot een sorry aanleiding zijn. Sorry, ik had je niet gezien, alles goed? Maar ik raak er aardig aan gewend dat we in een wereldvreemde wereld leven waarin logica en feiten nauwelijks van belang zijn.
Gebruikersavatar
STROMERUUD
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 dec 2017, 15:15
Locatie: Breda
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 21848

Ik heb enige tijd geleden de plaatselijk pers gehaald. Met een filmpje op de site van BN de Stem.
Ik was vergeten het te melden. Zou ook in een ander topic geplaatst kunnen worden.
https://www.bndestem.nl/breda/speed-ped ... ~a959dad5/
Laat maar weten of mijn mening gedeeld wordt.
Groet, Stromeruud
Lomito

Zo doe ik het ook Ruud, niets mis met het fietspad en als de drukte daar het toe laat rij ik er nog 45 km/u ook. In de middag is het vaak omgekeerd: veel scholieren op het fietspad en een relatief rustige rijbaan, dan rij ik dus liever op de rijbaan.
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

STROMERUUD schreef: 17 dec 2018, 18:35 Ik heb enige tijd geleden de plaatselijk pers gehaald. Met een filmpje op de site van BN de Stem.
Ik was vergeten het te melden. Zou ook in een ander topic geplaatst kunnen worden.
https://www.bndestem.nl/breda/speed-ped ... ~a959dad5/
Laat maar weten of mijn mening gedeeld wordt.
Groet, Stromeruud
Goed artikel!
Ik fiets, daar waar het veiligst is, net zoals jij en vele anderen.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Die situatie aan de Terheijdenseweg is absurd (ik ken dat stuk): op de rijbaan wordt er 60-80 km/u gereden. Zelfs als bromfietser wil je daar niet tussen de auto’s rijden, laat staan als Stromeraar.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Van dit soort berichten kunnen er nog genoeg zijn! Top gedaan!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Nieuw update uit amsterdam...Nu wordt het druk op de weg. De snorscooters letten meestal niet zo op is mijn persoonlijke ervaring. En sommige gaan gewoon vrolijk 40km/u met kids achterop, zonder helm.

https://www.parool.nl/amsterdam/vanaf-a ... ~a4614336/
Plaats reactie