Gezellig op de rijbaan...

Gebruikersavatar
Mark
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2017, 21:58

Roos schreef: 26 okt 2017, 22:41 Laatst probeerde ik het weer en reed netjes middenop de rijbaan. Maar auto's ging achter me toeteren totdat ik gewoon links werd ingehaald door 3 auto's achter elkaar die daarbij over de doorgetrokken streep reden. Ik voelde me alsof ik gevaar zette, gedwongen door deze nieuwe wet.
Zo herkenbaar jouw verhaal! Afgelopen maanden heb ik de Schellingwouder brug iedere w-w tocht op de Stromer getrotseerd. Echter, maar één keer over de rijbaan. Dit was een hele slechte ervaring. Sinds die ene tocht is mijn enige, overtuigde, keus daar het fietspad. Het is daar echt onverantwoord om over de rijbaan te rijden. Wie dat bedacht heeft! Ik ben ook zeker niet de enige speed pedelec-er die hier de veiligheid van het fietspad verkiest boven de rijbaan waar het verkeer met minimaal 60 en vaak meer de helling op scheurt.
Verder is het een perfecte route om vanaf de noordkant Amsterdam te passeren.
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Ha nog een Schellinwouderbrug Stromer-rijder! Ik ben dus niet de enige die vind dat fietsen op de rijbaan van de Schelllingwouderbrug zo gevaarlijk is. Dat helpt! Ik fiets er met een traag gangetje nu maar over het fietspad.
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Vandaag door een enorme *** van een chauffeur diverse malen op de rijbaan afgesneden omdat hij dacht dat ik op het fietspad hoorde. Omdat ik hem diverse malen inhaalde ( in de rij bij stoplichten) flikte hij dit tot 5 x toe. ( voor de fietsers in de Haagse regio, een blauwe MG met chromen uitlaten, nummerbord heb ik helaas niet).
Het is wel grappig om te zien wat dit, los van het gevaar waar deze mensen je in brengen, voor je gezondheid betekent......
Raad zelf maar waar deze incidenten plaatsvonden.
Bijlagen
81323A66-6B1C-40DD-9F60-A8DAD74D6227.jpeg
81323A66-6B1C-40DD-9F60-A8DAD74D6227.jpeg (1.08 MiB) 3021 keer bekeken
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Stromeur schreef: 27 okt 2017, 22:05 Ik opteer persoonlijk voor dat laatste: niet almaar blijven vragen om een stoel aan de tafel, maar gewoon een eigen plan trekken: eigen p.r., eigen tafel, eigen stoelen en beleidsmakers/verkeerskundigen etc. vragen om aan te schuiven. Maar zo ver is het helaas nog niet.
Je hoeft niet gelijk naar Den Haag, je kunt (parallel) ook bottom-up invloed uitoefenen. Elke gemeente worstelt met de vraag hoe om te gaan met speed-pedelecs. Door als burger meldingen te maken over detectielussen en aan te geven op welke weggedeelten, met twee rijbanen bijvoorbeeld. het veiliger is om een bromfietspad in te stellen wordt een tegengeluid geregistreerd. Gemeenten werken tevens op basis van data/meldingen en kunnen meer prioriteit geven aan verandering als er meer meldingen zijn. Dit houdt bijvoorbeeld in dat de gemeente overlegt met de politie, zoals in Rotterdam het geval is.

Verandering van beleid kan plaatsvinden op basis van data/meldingen. Individuele meldingen worden apart en gebundeld bezien en zijn daardoor een belangrijke en invloedrijke bron van data.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

De positie van de fietsersbond staat overigens hier: https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fi ... d-pedelec/

Ik heb deze nog eens herlezen. Ik kan de standpunten goed volgen en denk dat deze in de discussie prima verdedigbaar zijn.

Let wel, er zijn geluiden om de speed-pedelec uit te rusten met geo-fencingsoftware om de snelheid op bepaalde plekken te beperken. Een door bijvoorbeeld Google(maps) gehandhaafde snelheidsbegrenzing heeft wat mij betreft zeker niet de voorkeur. De vrijheid en daarmee de autonomie, veiligheid en privacy van de fietser staan voor mij voorop.
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Ik was blij verrast vandaag in Nijkerk :cool2:
Bijlagen
IMG_0060.JPG
IMG_0060.JPG (903.93 KiB) 2915 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geweldig!!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Nu nog een verbod op 3naast-elkaar-fietsers :x
(ik maak me er stiekum niet zo druk om hoor, die pubers enz hebben hun brein momenteel op andere vlakken nodig)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

3-naast-elkaar maakt mij ook niet uit. Al gaan ze met z'n zessen naast elkaar rijden, als ze maar even met twee naast elkaar gaan rijden wanneer er een tegenligger aan komt of iemand van achterop fietsbelt dat-ie wil inhalen.

Helaas is inherent aan met-veel-naast-elkaar-fietsende kinderen -evenals ouderen trouwens die met z'n tweeën graag ruimte voor vier innemen- dat ze DAT dan weer net niet doen. En daar heb ik eerlijk gezegd geen enkel begrip voor, dus dan ontschiet me nog weleens iets onvriendelijks (tere kinderzieltjes die worden opgevoed/verwend met centre-of-the-universe-ideeën waarbij de hele wereld maar rekening moet houden met hen terwijl ze het zelf vertikken om even hun hersens en ogen van hun telefoon af te halen: nee dankjewel :aq ).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ik kan veel zeggen over fietsende scholieren (3 naast elkaar, slechte of geen verlichting), maar bedenk me altijd: "Zo deed ik 30 jaar geleden ook". ik heb een hekel aan mensen (vooral 40/50-ers) die overal schande van roepen en vinden dat alles verboden moet worden en hardere aanpak, terwijl ze zelf 30-40 jaar geleden ook van alles deden wat `God verboden heeft.

ook ik reed gewoon met drie man naast elkaar, schijt aan alles erom heen. Ja, dan kreeg je een keer een douw, douwde je terug. Verlichting? Ja doei, veel te zwaar fietsen of teveel moeite. Ik ben fietser, jong, en de wereld is van mij.
En nu ben ik wat jaartjes ouder, bedenk me hoe onveilig alles is hoe ik vroeger op de weg bewoog. Heb nu 3 jongens op de middelbare school. Blijf ze op het hart drukken: "niet zonder handen fietsen, doe je licht aan, wees niet brutaal op de weg, niet met z'n drieën, etcetc" Je dacht toch niet dat ze zich daar iets van aantrekken? Blijven pubers. Kan alleen maar hopen dat ze zich niet in de problemen fietsen. :bn:

Dat hou ik wel altijd in gedachten als ik jongeren nader. Ik heb meer moeite met volwassenen, die zouden inmiddels beter moeten weten :dwarf: :aq
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Plaats reactie