Gezellig op de rijbaan...

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Barry schreef: 11 jan 2019, 15:46 Had laatst iemand die op een smalle binnenweg pal achter mij ging rijden met grootlicht aan. Toch behoorlijk intimiderend. Overigens gewoon gewacht tot er een breder stuk kwam voordat ik ruimte gaf / veilig kon geven. Pffff :dwarf:
In zo'n situatie stop ik gewoon midden op de baan en ga ik even kletsen :aq
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

FreddyH schreef: 11 jan 2019, 17:27
Barry schreef: 11 jan 2019, 15:46 Had laatst iemand die op een smalle binnenweg pal achter mij ging rijden met grootlicht aan. Toch behoorlijk intimiderend. Overigens gewoon gewacht tot er een breder stuk kwam voordat ik ruimte gaf / veilig kon geven. Pffff :dwarf:
In zo'n situatie stop ik gewoon midden op de baan en ga ik even kletsen :aq
:bj ik zie je het zo doen ja. Jij hebt je postuur mee.. dat lef heb ik dan niet, vond het al stoer dat ik me niet de berm in liet dirigeren ;)
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Barry schreef: 11 jan 2019, 18:35 :bj ik zie je het zo doen ja. Jij hebt je postuur mee.. dat lef heb ik dan niet, vond het al stoer dat ik me niet de berm in liet dirigeren ;)
Ik heb het nu 3x gedaan, telkens op een plek waar de auto niet voorbij kon. 2x gaf het vooral mij een goed gevoel (wraak op die eicel achter me in een auto. Oh, schreef ik een c, ik bedoelde een k :lol: ). 1x gaf het een kort maar goed gesprek. Mooi, die had ik weer verdiend.

Heb ook al een keer mijn gewone fiets pontificaal voor een auto geparkeerd om eens uitgebreid de klittenband van mijn schoenen opnieuw vast te zetten en uitgebreid mijn achterwiel te inspecteren op een willekeurig probleem. Situatie? Rotonde met 1 meter daarbuiten het fietspad. Auto stond midden op het fietspad te wachten zodat ik nergens meer door kon... Na ongeveer 1 minuut ging het raampje open en kwam de pissige vraag: "of ik wel wist waar ik mee bezig ben". Ja hoor, en zo te zien heb ik mijn doel bereikt :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
gert
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2018, 11:26

Ik fiets altijd in de ochtend via Nijkerk, en in de middag via Achterveld - Terschuur (over de A1) - door kruishaar en dan naar Putten, dus helemaal door het buitengebied, van bijna niemand last :-).

Ik kijk ook echt naar het weer en de omstandigheden en dan maak ik een keuze op de weg of op het fietspad :D

Van de week op werd ik door 3 busje (van hetzelfde bedrijf) ingehaald 1 en 2 :cool2: maar nummer 3 gooide het stuur om echt een paar cm zat ertussen. Ik heb voor dit sort situaties een goedkope GoPro op mijn fiets en netjes een mail naar het bedrijf gestuurd, kreeg meteen antwoord dat het opgepast word en de chauffeur word erop aangesproken (gaf de directeur aan in een mail), ja er rijden malloten rond :bc ik ben een half jaar geleden opzettelijk aangereden, gelukkig niet gevallen, ik heb daar wel een beetje angst aan over gehouden vandaar dat ik in de middag om rij zodat ik dit sort mensen zoveel mogelijk vermijd :d3: Het rijden op de Stromer is te leuk :hy:
gert schreef: 11 jan 2019, 12:13
Barry schreef: 11 jan 2019, 15:46
Leuk stuk fietsen. Ga je dan via Nijkerk of helemaal binnendoor (zwartebroek?)

Op de binnenwegen op mijn route pak ik - waar het kan - ook nog het fietspad, want er rijdt nogal wat sluipverkeer. In de zomer inderdaad maar eens weer proberen met beter zicht. Vandaag door Veenendaal gestromerd en daar de weg gepakt, misschien de dorpse mentaliteit maar daar waren heel geduldige automobilisten, die ondanks mogelijkheden gewoon netjes met voldoende afstand achter mij reden.

Had laatst iemand die op een smalle binnenweg pal achter mij ging rijden met grootlicht aan. Toch behoorlijk intimiderend. Overigens gewoon gewacht tot er een breder stuk kwam voordat ik ruimte gaf / veilig kon geven. Pffff :dwarf:
Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

Gisteren ook nog een verhitte chauffeur die achter mij reed. Reden net de doorgaande weg af, en terwijl we (30km/h) woonwijk inreden zat hij claxonerend achter me, doen alsof hij op me inreed, uiteindelijk (binnen 50m allemaal) hard inhalen om vervolgens rechts af te slaan de woonwijk in. Ik wou toch zelf wel even een toelichting geven, meestal werkt dat prima als je zelf rustig praat). Blijkbaar voelde deze heer nattigheid, en uiteindelijk 10 minuten rondjes gereden in zijn eigen woonwijk. Op een gegeven moment dacht hij dat hij me kwijt was, en parkeerde hij zijn auto op zijn oprit, echter stond ik nog aan het einde van de straat en dat zag hij toen ook. Ik denk dat ik mijn heb gemaakt en ben toen maar verder gegaan :lol:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Soms is niks doen en er gewoon even gaan staan inderdaad veel krachtiger dan een woordenwisseling. Je voorkomt er ook nog eens een escalatie mee. :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 27 jan 2019, 13:29 Soms is niks doen en er gewoon even gaan staan inderdaad veel krachtiger dan een woordenwisseling. Je voorkomt er ook nog eens een escalatie mee. :ay
Ook een keer gehad met een muts die me inhaalde en vervolgens gelijk op de rem moest om linksaf een parkeerplaats op te gaan bij een bedrijf. Dus ik ben er even achteraan gefietst. Ze parkeerde de auto maar kwam niet naar buiten. Ik heb 10 minuten achter de auto gestaan, waarbij ze zwaar zenuwachtig 2 sigaretten opgestoken heeft. Daarna ben ik maar gegaan :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
geelfietsje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:41

FreddyH

Ik kan er niets aan doen, maar ik vind deze reactie van jou zeer ongepast. Iemand die een inschattingsfout maakt zo bedreigend benaderen en er dan ook nog van genieten. Verontrustend.
Als iedereen zo agressief als jij op foutjes van anderen gaat reageren, wordt het een grote ellende. Beetje kritisch naar jezelf kijken kan geen kwaad.
Laten we het gezellig houden op de rijbaan.
ST3 L 983, zwart met winterbanden, Giro Camden MIPS, Noord-Brabant, 2x20 km ww :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

geelfietsje schreef: 27 jan 2019, 20:08 Ik kan er niets aan doen, maar ik vind deze reactie van jou zeer ongepast. Iemand die een inschattingsfout maakt zo bedreigend benaderen en er dan ook nog van genieten. Verontrustend.
Als iedereen zo agressief als jij op foutjes van anderen gaat reageren, wordt het een grote ellende. Beetje kritisch naar jezelf kijken kan geen kwaad.
Laten we het gezellig houden op de rijbaan.
Ik heb niets bedreigends gedaan, ik heb gewoon vriendelijk op het raampje getikt en mevrouw weigerde me te woord te staan. Ik heb nog vriendelijk gebaard dat ze het raam een paar centimeter open kon doen, maar ook dat wilde ze niet. Omdat ik dat nogal flauw vond heb ik ervoor gekozen om dat spelletje mee te spelen.

Een inschattingsfout maken kan natuurlijk, maar het is wat jammer dat mensen er vervolgens niet over in gesprek willen. En een inschattingsfout waarbij je met 50+ iemand inhaalt terwijl je 50m verderop linksaf moet *en* er nog een tegenligger aankomt aan wie je voorrang moet geven voordat je linksaf kunt slaan... als je dan niet inziet dat je dan vol in de ankers moet nadat je me hebt ingehaald dan heb je wat mij betreft je rijbewijs met de boterzegeltjes bij elkaar gespaard.

Ik probeer mensen zoveel mogelijk aan te spreken op hun gedrag als ze iets stoms doen. Heel vaak levert dat een goed gesprek op, en soms niet. In dat soort gevallen ben ik niet te beroerd om flauw terug te doen. Gezellig houden op de rijbaan moet wel van 2 kanten komen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
geelfietsje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:41

Als iemand niet met je in gesprek durft te gaan en je blijft nog 10 minuten aandringen op deze manier?
Je zag zelf hoe ongemakkelijk de vrouw (ofwel "muts" zoals jij dat noemt) zich voelde. Dan zo blijven aandringen is in mijn ogen niet "flauw terug doen", maar grensoverschrijdend gedrag.
Ik ben geen rechter en heb ook de waarheid niet in pacht. Ik geef je alleen terug hoe ik de door jou beschreven situatie interpreteer.
Doe er iets mee of doe er niets mee.
ST3 L 983, zwart met winterbanden, Giro Camden MIPS, Noord-Brabant, 2x20 km ww :cool2:
Plaats reactie