Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Lamkram schreef: ↑25 aug 2019, 13:10
Kunnen die eraf dan?
Yup
Lamkram schreef: ↑25 aug 2019, 13:10
En als dat kan, mag dat dan?
Nope
Interessant is ook de vraag: áls iemand zonder platen rijdt, betekent dit dan dat die platen er ook niet zijn, dat de SP dus niet is ingeschreven en dat de SP'er dientengevolge onverzekerd rondrijdt? Voor mensen die dat doen heb ik minder dan nul begrip.
Met mensen die wel platen en verzekering hebben, maar die de plaat eraf halen kan ik ook niet zo heel veel, maar zij zijn in ieder geval wel verzekerd en benadelen - wat dat betreft dan - geen andere weggebruikers met hun keuze.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Even in NL, bij constateren dat je zonder plaat rijdt voldoe je niet aan de RV (Artikel 5.6.1 onder 4). Bij constateren door de politie zal je een prent krijgen en daarnaast een WOK melding, herkeuring bij het RDW (64 euro + 9 euro administratiekosten). Besluit je daarna toch nog te gaan rijden dan kan je pedelec in beslag worden genomen (onttrekking verkeer) en zal deze na een tijdje worden teruggeven (je betaalt dan wel stallingskosten) of verbeurd worden verklaard (recidive).
Ik denk dat je bij de meeste pedelecs een agent nog wel kan misleiden, maar Stromers vallen zo erg op dat je dan wel echt met vuur speelt. Daarnaast is er binnen de politie een toenemend bewustzijn voor speed pedelecs.
Rijden zonder kentekenplaat kan je een beschikking krijgen. Daaraan vast is niet automatisch een herkeuring.
Gewoon je kentekenplaat er weer op. Herkeuren gebeurt wanneer men het vermoeden heeft dat het voertuig rijtechnisch niet in orde is en dan zal je kentekenbewijs ingevorderd worden. Hierna zal je je bij de RDM dienen te melden voor herkeuring.
Jaren terug kon het ook zijn dat de plaatselijke politie, de technische mannen en vrouwen, je de gelegenheid gaven om dat binnen een bepaalde tijd te doen. Deed ie dat kreeg je je kentekenbewijs terug. Scheelde je een hoop euro's of waren het guldens.
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
Lamkram schreef: ↑26 aug 2019, 22:02
Rijden zonder kentekenplaat kan je een beschikking krijgen. Daaraan vast is niet automatisch een herkeuring.
Gewoon je kentekenplaat er weer op. Herkeuren gebeurt wanneer men het vermoeden heeft dat het voertuig rijtechnisch niet in orde is en dan zal je kentekenbewijs ingevorderd worden. Hierna zal je je bij de RDM dienen te melden voor herkeuring.
Jaren terug kon het ook zijn dat de plaatselijke politie, de technische mannen en vrouwen, je de gelegenheid gaven om dat binnen een bepaalde tijd te doen. Deed ie dat kreeg je je kentekenbewijs terug. Scheelde je een hoop euro's of waren het guldens.
Groet Mark
Wellicht dat het zo opgelost kán worden, maar het formele proces gaat via het RDW. Zoals ik al naar verwees zijn de eisen opgenomen in het RV. Zodoende is het formele proces via RDW.
Ik zeg al jaren dat we hierin een voorbeeld moeten nemen aan de scheepvaart. Daar gaat spierkracht voor windkracht en windkracht voor motorkracht. Zo zou het op wegen met een max. snelheid van 50km/u en lager ook moeten zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromeur schreef: ↑17 apr 2020, 00:06
Ik zeg al jaren dat we hierin een voorbeeld moeten nemen aan de scheepvaart. Daar gaat spierkracht voor windkracht en windkracht voor motorkracht.