Wie rijdt er met platen?

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands

mboelis schreef: 06 apr 2021, 00:02
Stromeur schreef: 05 apr 2021, 00:27 Tasjes achterop.
waar ze horen, aan de bagagedrager. Niet aan het stuur. Misschien zitten de helmen in de tasjes.
Nope. Ik heb ze zien rijden, zonder helm. Maar misschien zaten die nog steeds in de tasjes.
Stromeur schreef: 05 apr 2021, 00:27 Geen kenteken, geen verplichte WA-verzekering.
Dat is een aanname. Ze kunnen ook wel verzekerd zijn.
Kan, ik heb dit koppel niet aangesproken. Eerdere SP-toeristen zonder platen die ik gevraagd heb waren niet verzekerd. (In afwachting van het vertrek van het veer gaan ze allemaal naar dezelfde Appie en landen daarna allemaal op hetzelfde terras om de hoek van waar ik woon.) Verzekeren kost centjes he? En deze pensionado's hebben de SP toch niet gekocht voor 45km/u ww-ritten op de rijbaan. En wielrenners doen het ook toch.

De vraag is sowieso wat een verzekering doet als iemand zonder platen (misdrijf) en illegaal op het fietspad rijdt met een SP en daar brokken met letsel bij een ander maakt.
Stromeur schreef: 05 apr 2021, 00:27 Harder dan 25km/u op de Friese en eilander fietspaden willen rijden.
Naughty grannies! (Niet opzoeken) . Dat doen de wielrenners ook.
Die kuddes reuen op de racefiets, daar vind ik ook zo het mijne van, als ze zich niet hoffelijk gedragen. Maar zolang ze binnen de bebouwde kom niet harder dan 30km/u rijden, dan is dat wel legaal.
Stromer ST1 X, Stromer ST2 S... next?
mboelis
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 20000

Mooie case met een rijtje overtreding tezamen om eens voor te leggen aan een handhaver. Ben benieuwd.

Hun luxe camper stond zeker en vast op een gratis parkeerplaats waar ze tevens kunnen overnachten. Een camping kost ook centjes
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, Ortlieb Office Bag & Front Roller Plus, Abus Bordo&Pedelec 2.0 ACE geel, Van Zijp spatbordverlenger 175 & bidonhouder, Bibia Touring spatlap, Spurcycle Silver ww 30km vv
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands

mboelis schreef: 06 apr 2021, 00:16 Hun luxe camper stond zeker en vast op een gratis parkeerplaats waar ze tevens kunnen overnachten. Een camping kost ook centjes
Die campers hebben we hier ook ja. Parkeren de handel desnoods midden in de woonwijk, want handhaving is er toch nauwelijks. In plaats daarvan worden op veelplegersplaatsen de parkeerplaatsen verkleind d.m.v. paatjes, betonblokken, dukdalven etc. (Nog leuker voor het straatbeeld dan die campers.)

Maar op achterop die campers zit dan meestal weer een scooter. Geen helmplicht als je even op en neer naar de Appie moet voor wc-papier.
mboelis
Netherlands
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 20000

Foutparkeerders in je straat kan je je auto per ongelijk zo strak voor of achter parkeren dat ze er niet meer uit kunnen en de boot missen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, Ortlieb Office Bag & Front Roller Plus, Abus Bordo&Pedelec 2.0 ACE geel, Van Zijp spatbordverlenger 175 & bidonhouder, Bibia Touring spatlap, Spurcycle Silver ww 30km vv
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands

Zeker, maar je weet dat meneer - op aanwijzing van uitgestapte mevrouw - altijd zal proberen om er toch uit te komen met de campert (want: boot halen). Die combinatie van meneer achter het stuur, mevrouw aan het gebaren (links, nee andere links) en stress voor de boot staat voor één ding garant: schade.

Als het me echt niet aanstaat en die mensen zijn niet 'thuis', dan bel ik de handhavers.
Bernie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 0

Stromeur schreef: 05 apr 2021, 00:27
[/quote]

Die kuddes reuen op de racefiets, daar vind ik ook zo het mijne van, als ze zich niet hoffelijk gedragen. Maar zolang ze binnen de bebouwde kom niet harder dan 30km/u rijden, dan is dat wel legaal.
[/quote]

:bj :bj :bj Deze had ik nog niet gehoord....Niet vergeten dat er tegenwoordig ook vaak kuddes 'teefjes' (bewust verkleinwoord gebruikt) te zien zijn op de racebike 8-)
:arrow: Strömer ST2 LE - 04-2021 - Suntour voorvork - Kinekt zadelpen - 983 wH - Van Zijp spatbordverlenger - Basil tassen - Spurcycle -
Plaats reactie