fietststrook alleen voor fietser

ocra

Grappig ik zou zeggen dat het idee is om de snelheid er uit te halen voordat er in de bebouwde kom gereden wordt. De max snelheid is 50 waar ik als SP' er al onder rijd en dus niet zo veel zin heeft om door het midden te gaan. Tel daarbij op dat de verwachting bij heelveel weg gebruikers anders is dan dat ik door het midden zou rijden. Ofwel ik zou lekker over de suggestie strook rijden en doe dat dus in de praktijk ook.
elfraty
Runner-up
Runner-up

Er is totaal verkeerde wetgeving gemaakt voor de speed pedelec. St1 van stromer heeft niet hetzelfde koppel als een ST3/5 en daar begint de ellende dan ook. Op de rijbaan voor automobielen kun je simpelweg niet snel genoeg optrekken en ook bij stevige tegenwind op bijvoorbeeld een grote steile brug( Schellinkwoude brug Amsterdam) durf ik allang niet meer op de rijbaan te rijden, omdat ik dan een enorme rij van claxonerende automobilisten achter mij heb, terwijl ik nog maar 32 km/h ga. Pedelecs zijn geen bromfietsen met een veel hoger koppel en topsnelheid, maar daar worden ze wel toe gerekend. Zo'n fietsstrook is tien keer veiliger, auto's rijden je zo voor je sokken, omdat ze verwachten dat je een fietser bent. Ze zien het ook gewoon niet, dat je dat niet bent. Zeer gevaarlijk en zeer onduidelijk. Dus pas ik mijn snelheid op dergelijke plekken keurig aan aan het overige fietsverkeer en dan zie je dat er niets aan de hand is....
elfraty
Runner-up
Runner-up

Maar als onze vlijtige "vrienden" van handhaving je te pakken krijgen, is er geen enkel pardon en word je, ondanks alle volstrekt logische argumenten, direct vet bekeurd met een zeer kostbare prent. Ik spreek uit ervaring. Staan ze nu op het fietspad te wachten dan draai ik echt om of verkies direct de rijbaan, omdat er met hen niet valt te praten.
Plaats reactie