ST3 begrenzen tot 25 km/h ?

propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Als je er geen papieren bij hebt frame dan lkr terug naar de verzekerings maatschappij.
Onderdelen verpatsen en nwe of 2e hands 25 km fiets terugkopen.

Zo dan??
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

@ TS : wat ik in dit verhaal totaal niet begrijp is dat de politie jou contacteert om een SP te komen ophalen terwijl jij daar niet eens de eigenaar van bent.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Maar dat kan toch alleen maar in België :P
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Kan volgens mij enkel maar als de leasemaatschappij afstand doet van hun eigendom en dat ook op papier zet ... dat hebben ze - tenzij ik dat gemist heb in dit verhaal - niet gedaan.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

De vraag is of de fiets gevrijwaard is bij het DIV. Kunnen zij vertellen of hij nog op naam staat?

Mijn dealer had een prachtige St2 pre 2018 model staan zonder kenteken. Omdat er geen remlicht en claxon op zat was het een fiets voor onderdelen. Frame was schroot. Ombouwen was te duur. Omdat de vorige eigenaar verzuimd had een kenteken aan te vragen ....

Kortom: zonder documenten en registratie kan je er niets meer mee. Als hij niet meer op naam staat kan je de onderdelen bewaren/verkopen.
Als hij wel op naam staat ben je in Nederland verplicht om hem WA te verzekeren. Tenzij hij geschorst is natuurlijk.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Zonder papieren kan je hem in ned denk ik wel aanmelden bij rdw.
Maar dat zal een dure keuring worden.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De NL reglementering maakt in dit specifieke geval weinig (lees : niets) uit. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Als je een COC hebt (of er zelf eentje aan maakt d.m.v. een goede kopie van een vergelijkbaar exemplaar met de gegevens van jouw fiets) dan is hij in te schrijven via de RDW in Nederland, kosten iets van 100 euro. Tenminste is dit de ervaring die ik heb, maar ik ben inwoner in NL.
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Er is een type goedkeuring gegeven voor deze fiets in Europa.
En voldoet jou fiets daar precies aan.
Dan kunnen ze bijna niet weigeren.

Stel je bouwt een motorfiets op lpg en bied die aan dan kunnen ze wel moeilijk doen en heb je een lange weg te gaan.
kcornelis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 apr 2019, 15:46
Locatie: Wingene

Golvas schreef: 25 jun 2020, 18:49 @ TS : wat ik in dit verhaal totaal niet begrijp is dat de politie jou contacteert om een SP te komen ophalen terwijl jij daar niet eens de eigenaar van bent.
Politie verwittigde mij omdat ik aangever was van de diefstal. Ik meldde bij de politie dat hij mijn eigendom niet (meer) is/was omdat de verzekering al tussengekomen was. Dat ze dus contact moesten opnemen met de inschrijver (contactgegevens zelf meegegeven). Wat later bellen ze mij op (hun kantoor ging verhuizen, en alle fietsen die niet afgehaald werden, zouden ze vernietigen) dat ik er mocht om komen dat de leasingmaatschappij en/of verzekeraar er afstand van deed... COC en douane documenten heb ik ontvangen van de FM. Enkel oorspronkelijk inschrijvingsbewijs krijg ik niet meer te pakken waardoor inschrijven onmogelijk is.
Stromer ST5 (°februari 2020) - Ergon GP4 - Kinekt zadelpen - oktober 2020: 8500km
Stromer ST3 (°september 2019 - december 2019 :bc ) - Gestolen
Plaats reactie