Je Stromer verzekeren: welke verzekering(en), waar, en wat kost dat?

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

guus schreef: 05 jan 2018, 16:57
Jantje schreef: 05 jan 2018, 15:59 Ik heb net voor mijn ST1-X een complete wa-casco + ongevallen + verhaalsrecht-clausule bij ENRA afgesloten voor 56,00 per kwartaal. Klopt dit bedrag enigszins?Ik ga hem straks halen...!! :bp: :cool2: :d3:
Ik betaal voor mijn ST2 € 35,= per maand.
Say what?

Voor wat is die dan verzekerd dat lijkt me nu zo duur? ik betaal 200 ongeveer voor een omnium verzekering met pechverhelping bij Enra voor mijn ST2. Inclusief diefstal en als ik val word de shade ook vergoed met 25 euro franchise.
Jantje
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 nov 2017, 21:10
Locatie: Leiden

Ik heb mijn fiets voor Casco, rechthulp en lichamelijk letsel verzekerd voor 56 euro per kwartaal. Ik lees nu dat dit redelijk goedkoop is als je dit naar maandbedragen omrekent. Bij ENRA verzekering.
Ik dacht eerst een goedkopere verzekering te scoren bij Allianz verzekeringen maar zij verzekeren alleen ebikes tot 25 Km p uur. Pedelecs worden niet verzekerd.
Wit met blauwe XT1-X, 814 Kwh accu, Thudbaster cane-creek zadelpen, SKS XXL Spoiler-spatlap, 24 Km enkele reis Hoofddorp
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Zebbernaut schreef: 05 jan 2018, 20:11
guus schreef: 05 jan 2018, 16:57
Jantje schreef: 05 jan 2018, 15:59 Ik heb net voor mijn ST1-X een complete wa-casco + ongevallen + verhaalsrecht-clausule bij ENRA afgesloten voor 56,00 per kwartaal. Klopt dit bedrag enigszins?Ik ga hem straks halen...!! :bp: :cool2: :d3:
Ik betaal voor mijn ST2 € 35,= per maand.
Say what?

Voor wat is die dan verzekerd dat lijkt me nu zo duur? ik betaal 200 ongeveer voor een omnium verzekering met pechverhelping bij Enra voor mijn ST2. Inclusief diefstal en als ik val word de shade ook vergoed met 25 euro franchise.
Hij is verzekerd inclusief diefstal en ik heb ook verhaalsrechtsbijstand: dus dat zij het van je overnemen om bij de tegenpartij te claimen als je bent aan gereden.

Afgelopen jaar heb ik dat bij mijn zoon allemaal zelf moeten doen toen hij door een vrachtwagen aan was gereden (geen persoonlijk letsel wonder boven wonder, maar wel zijn fiets compleet gewokkeld). Dan krijg je dus dit: je hebt alleen de gegevens van die vrachtwagenchauffeur, dus die bel je privé. Die blijkt kanker te hebben triest verhaal etc. en moet je zijn werkgever hebben. Dan achter de werkgever aan, maar alleen Jantje weet er van dus moet je wachten totdat je Jantje een keertje te pakken krijgt. Die legt je vervolgens uit dat de auto eigenlijk van een ander bedrijf is dus dat we dat bedrijf moeten bellen om te kunnen claimen. Dan bel je dat andere bedrijf en die vraagt zich af waarom we niet eerder hadden gebeld, want hij zit al weken te wachten totdat er geclaimd wordt. :bu:. Maar helaas: we moeten zelf contact opnemen met zijn verzekeraar. Dat doen we. Die heeft alles wel goed en vlot afgehandeld, maar ook daarmee heb ik nog heen en weer moeten mailen, omdat we aan moeten geven hoeveel schade er is gemaakt en er zit nog een smartegeldcomponent bij die voor een leek moeilijk aan te geven is en waarvan het zo maar zou kunnen zijn dat ik me daar een oor heb aan laten naaien, zonder dat ik het in de gaten had.

Daar heb ik geen zin meer in.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb hier twee offertes voor een omnium op mijn fiets (ST2)

ENRA, verzekerde waarde 6000 EUR, 171 EUR
Callant, verzekerde waarde 6291 EUR, 164 EUR.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Tomasj schreef: 02 feb 2018, 10:31 Ik heb hier twee offertes voor een omnium op mijn fiets (ST2)

ENRA, verzekerde waarde 6000 EUR, 171 EUR
Callant, verzekerde waarde 6291 EUR, 164 EUR.
Per maand of per jaar :?:
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

per jaar natuurlijk
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

:bj
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Regio huijbergen, enra (WA, Casco inclusief diefstal, verhaalsrechtsbijstand) waarde van verzekerde voertuig : € 6990

€ 270 per jaar
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Even een vraagje...

Ik zou binnenkort een verzekering willen aangaan bij ENRA voor de st2.

Nu heb ik eens door de voorwaarden liggen scrollen en dan vooral bij diefstal..

Er staat in de voorwaarden het volgende:

"De fiets dient beveiligd te zijn door middel van een categorie 2 sterren ART goedgekeurd slot en de fiets dient ten allen tijden te worden afgesloten ook indien deze binnen wordt gestald. "

Nu eindelijk de vraag :cool2:

Als je de letter volgt maak ik hierop uit ( misschien muggenziften maar uitermate belangrijk voor op het werk in mijn geval ) dat de fiets op slot moet staan met een ART 2 slot uiteraard , maar er staat niet in HOE dit moet gebeuren.

Daarmee bedoel ik dat je het slot om de fiets wikkelt en een wiel en je er dus niet mee weg kan, tenzij je de fiets opheft. Zo is de fiets dus 'afgesloten'.

Ik vraag dit omdat ik op mijn werk en tevens ook in mijn garage geen vast verankeringspunt heb om mijn fiets aan vast te maken.

Er word in de voorwaarden ook nooit iets vermeld over een verankering met de aarde om het zomaar te noemen.

Ben ik dan in mijn recht als de fiets moest gestolen worden als deze gewoon aan 'zichzelf' vast hangt. Volgens mij wel want de letter is de letter.( zeker bij verzekeringen )

Alvast bedankt :ay
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij ook. Met zo'n standaard ART2 ringslot zit je fiets ook niet aan de aarde vast, en die is ook gewoon verzekerd als-ie gestolen wordt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie