Speedpedelec mag met ontheffing op fietspad in Rotterdam

Gebruikersavatar
Stromboli
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2020, 13:05
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 500

Amsterdam pilot: fietsers naar de rijbaan, maximumsnelheid naar 30km
https://www.parool.nl/cs-b86e88bf
ST3, ÅSKA, ST5 dual battery
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik ben benieuwd hoe tijdelijk deze maatregels gaan zijn...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
GJF
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2019, 23:17
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 20292

Volgens mij zijn de paarse krokodillen in Blijdorp en Artis geboren :cool2: :cool2: :cool2:
Roofless
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 apr 2020, 22:42
Locatie: Hellevoetsluis
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 1000

Vorige week een E-mail geschreven naar de Politie.

Geachte heer, Ik woon aan de rijksstraatweg 188 Ik heb een speed pedelec en moet om bij mijn huis te komen over de Rijksstraatweg rijden. Nu werd ik gisteren tot 2x toe bijna van de weg gereden omdat men de regels niet kent, en al toeterend mij erop wilde wijzen dat ik op de rijbaan reed. Als ik op het fietspad ga rijden riskeer ik een boete. Graag zou ik uw mening willen in deze daar het wel om mijn veiligheid gaat. De Rijksstraatweg is sowieso een racebaan voor velen helaas. Mvrgr Willem

Ik werd binnen 2 uur teruggebeld.
Ze geven aan dat als je met aangepaste snelheid op het fietspad gaat rijden, je niet heel gauw beboet gaat worden.
Zonder plaat en spiegel loop je natuurlijk het risico wel beboet te worden.
Stromer ST1 Deep red, Kinekt zadelpen, Kinekt stuurpen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als ze dat nou ook nog even schriftelijk bevestigen, dan zit je gebakken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 14 mei 2020, 23:27
Als ze dat nou ook nog even schriftelijk bevestigen, dan zit je gebakken.
10 tegen 1 dat dit niet gaat gebeuren, is mijn ervaring na prettig gesprek met politiemedewerker die privé ook dagelijks SP gebruikt zij kunnen hier niets tegen doen, hooguit niet verbaliseren of achteraf seponeren.
Dan moet eerst de regelgevend hierop aangepast worden, en is het probleem meteen opgelost.
Het risico van een prent zal zeker wel minder zijn als je met gepaste snelheid op het fietspad gaat rijden en dit ook zo uitlegt.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Wie heeft deze ontheffing aangevraagd en daadwerkelijk gekregen afgelopen weken?
Ik sta nu iets meer dan 2 weken in de wacht op status aangevraagd en dat terwijl er een 2 weken wettelijk termijn op reactie genoemd wordt op de site waar ik een bevestiging van heb gehad.
Kan de Corona zijn maar ben nieuwsgierig of iemand hem daadwerkelijk heeft gekregen afgelopen weken voordat ik navraag ga doen
Gebruikersavatar
Okkiesenior
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:34
Locatie: Rotterdam

Ik had hem binnen een week na aanvraag.
ST1X model 2018 orange
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Na een telefoontje over de verstreken termijn was het in 1,5 dag geregeld en kreeg ik hem over de email.
Nu kijken hoe vaak ik hem nodig heb, tot nu toe vaker door automobilisten aangesproken dat ik op het fietspad hoor dan andersom
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Vandaag onderstaande mail gehad en gelijk ingevuld..
Ik ben blij met deze gemeente en de ontheffing!

Geachte heer, mevrouw,

In de afgelopen periode heeft u bij de gemeente Rotterdam een ontheffing aangevraagd om binnen de gemeente Rotterdam met uw speed-pedelec op fietspaden te mogen rijden. Deze ontheffing heeft u van ons ook ontvangen. In Nederland is veel discussie over de plek op de weg van de speed-pedelec. Veel andere gemeenten, provincies en speed-pedelec’ers in Nederland kijken naar de Rotterdamse aanpak speed-pedelec en zijn benieuwd naar de resultaten. Om hier meer inzicht in te krijgen, willen wij u vragen om een online enquête in te vullen. Bij de ontheffingsaanvraag heeft u aangegeven daaraan mee te willen werken. Via https://speed-pedelecs...................kunt u de vragenlijst invullen. Dit duurt 5 tot 10 minuten.

Alvast bedankt voor uw medewerking.
Plaats reactie