Test Aankoop 2019 - Omniums voor ebikes vergelijking

Plaats reactie
Evert
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2019, 09:22
Locatie: BE

hi,

in mijn zoektocht naar een verzekering botste ik op volgend artikel van Test Aankoop, begin 2019.
Het is het niet altijd makkelijk om het vakjargon, de clausules en lettertjes te interpreteren.
Heb zelf veel posts gelezen hier, maar we kruipen toch liever op de fiets dan dit soort materie uit te pluizen.
Het leek me dus nuttig om dit artikel te delen met jullie (vooral de BE's uiteraard hier :) )

Link naar volledig artikel in PDF kan je hier plukken
https://www.dropbox.com/s/knstr2coo3lq0 ... d.pdf?dl=0

Het Test Aankoop verdict:
1 Beste vd Test & Beste koop: Safebike
2 Beste koop: Aedes

hope this helps!

Afbeelding
Stromer ST1X 20" Ocean Blue 983 + Kinect Seatpost 2.1 / Ergon GS1 / Spatbordverlenger 150mm / Ortlieb FREE / Lazer Anverz Mips + Stromer SmileyFace
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Bedankt voor je bijdrage, het geeft een goed overzicht. Uiteraard bijft de tussenpersoon een belangrijke rol spelen, in vertrouwen en mocht er iets mis gaan, hoe je zaak wordt aangebracht. En wees op je hoede als er 'n inspecteur langs komt, die hebben alle trucken om het voorval bij de maatschappij af te schuiven!

Zo had ik eens 'n voorval in m'n zaak, 'n dame die struikelde over de deurdorpel en een flinke smak maakte op de straatstenen..De inspecteur die 'n maand later mijn zaak kwam bezoeken was van oordeel dat de dame naar een oogarts moest en alzo de dorpel dan wel had gezien!!!!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Moest hij dan niet weten welk schoeisel ze droeg ? ... ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Na mijn 5 minuten lachbui, had hij het wel begrepen en zou zijn verslag alsnog een positieve wending geven en de dame in kwestie haar medische kosten laten vergoeden, dewelke niet gedragen werden door het ziekenfonds (20€).
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Farzad2210
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2020, 14:28

Bedankt voor deze interessante vergelijking. Ik was aan het zoeken naar een verzekering voor mijn speed pedelec en was overtuigd van Enra maar ik zie hier dat Enra niet beter dan KBC is. ik zie dat ze in de meeste gevallen hetzelfde bieden, terwijl er bij Enra geen afschrijving is maar KBC wel. Dus over paar jaren zou er een groot verschil zijn tussen hun vergoeding. Ik begrijp niet precies waarom Enra zo lager scoort dan KBC of KBC so hoog staat.
Bedankt
Teddytejero
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 okt 2017, 12:52

IK heb eens naar mijn KBC bank gebeld voor een omnium voor mijn ST2 en die dame sprak van 28 euro/maand. Ik betaal 72 euro per maand voor een full omnium voor een BMW van 36.000 euro. Ik denk dat het risico voor deze laatste een factor x100 is :shock:
Dan maar bij aedes voor 108 euro een omnium schade en diefstal afgesloten.
ST1 - suntour vork - 522 wh 12 K km
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
Plaats reactie