Leasen

Plaats reactie
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

Ik ben aan het overwegen om een St3 te leasen bij Frieslandlease voo 280 euro per maand over een looptijd van 3 jaar. Een snel rekensommetje geeft aan dat ik ongeveer hetzelfde kwijt ben tov zelf aanschaffen en onderhouden.
Het verschil is wel dat de restwaarde voor de leasemaatschappij is. Voordeel van leasen is dan weer het zogenaamde ontzorgen (onderhoud, verzekering, etc)

Hebben jullie ervaring met leasen en dan vooral op gebied van onderhoud? Wordt alles netjes uitgevoerd of wordt er op beknibbeld?
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Lease is altijd duurder; de maatschappij moet er ook aan verdienen.
En je bent geen baas over je eigen fiets. Weet niet hoe het per maatschappij is, maar bij de auto ben ik bijv qua banden gebonden aan hun gelimiteerde keuze.
Gert1960
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 nov 2018, 16:22
Locatie: Amersfoort
Merk SP: St1x
Km-stand: 15.000

280 euro per maand klinkt als heel duur. Ik lease een ST1X 2018 voor 125 euro per maand, inclusief verzekering. Zonder onderhoud, want dat hou ik graag zelf in de hand. Die 125 euro is precies wat ik vroeger alleen al aan benzine kwijt was, en is hetzelfde als wat ik aan reiskosten van de baas vergoed krijg.
ST5 2021, XL. Accu 983. Spurcycle. Amersfoort-Utrecht.
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

uiteindelijk er toch voor gekozen om de fiets zelf aan te schaffen. Dat zal al met al toch best wat goedkoper zijn. Daar komt bij dat het mij een fijner gevoel geeft om hem zelf in bezit te hebben.
Leasen via het werk zou een optie kunnen zijn, maar dat is voor mij niet gunstig omdat mijn kilometervergoeding dan weg zou vallen.
Plaats reactie