Strömer ST1X + fietsvergoeding België

Hollywood
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2017, 13:38
Locatie: Halle
Merk SP: Strömer ST3
Km-stand: 22000

Vandaag melding gekregen dat de fietsvergoeding omhooggetrokken wordt van 0.20€ naar 0.23 €/km... :ay (was pas sinds juli 2017 toegestaan voor speedpedelecs... ) echter bijkomend hierbij kwam de melding dat speedpedelecs uitgesloten worden van fietsvergoeding ... :bh: ... nu zie ik echter op mijn COC dat de maximumspeed 20 km/u bedraagt... Kan ik dan teorethisch besluiten dat mijn "fiets" geen echte speedpedelec is in de zuiver zin van het Belgische woord? Heeft er iemand weet van de federale goedkeuring fietsvergoeding speedpedelec zoals in april 2017 met veel poespas is aangekondigd in de media... moest enkel nog in staatsblad en dan was alles :bi ... helaas pindakaas momenteel weer ander verhaal. :bn:
beestige bike... veel te laat gekocht.... :D
Lomito

De overheid (NL+BE) is als de dood om het financiële regime voor speed pedelecs gunstiger te maken omdat met de snelle fiets dure autokilometers vermeden kunnen worden waar de overheid zeer veel geld aan verdient met brandstofaccijns/BTW... Tegelijk wordt wel de schijn gewekt dat mensen gestimuleerd moeten worden om de auto te laten staan maar precies dat doet men dus niet.
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Ik ontving op 7/7 de volgende informatie hierover:
Beste,

In mei contacteerden wij u met het nieuws dat werknemers die met een snelle elektrische fiets/ speed pedelec naar het werk fietsen ook in aanmerking zullen komen voor een fietsvergoeding. Zoals gezegd, moest het wetsontwerp eerst nog een aantal stappen doorlopen alvorens de wet definitief van kracht kan gaan.

De ministerraad heeft de tekst vorige week pas voor een tweede maal goedgekeurd, en wordt nu aan het parlement voorgelegd. Het wetsontwerp moet nu finaal gestemd worden door de Kamer. In bijlage kan u de goedgekeurde wettekst terugvinden.

Aangezien dit de laatste dagen zijn van het parlementair werkjaar, geraakt de tekst helaas niet meer voor de zomerperiode gestemd. Wij betreuren dat dit niet met spoed behandeld werd en dus niet voor de zomer in orde is geraakt. Vermoedelijk zal het wetsontwerp, bij de start van het nieuwe parlementaire jaar, eind september, begin oktober aan bod komen in het parlement.

Uiteraard blijven we beschikbaar voor verdere vragen.

Met vriendelijke groeten,
Namens Jef Van den Bergh,
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Jarl
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 aug 2017, 17:15
Locatie: Schilde (BE)

Dit zal uiteindelijk wel goed komen denk ik. Op het vlak van politieke besluitvorming werkt ons landje nu ook niet bepaald op Stromer-snelheid 😉
ST1 * BodyFloat * Abus Bordo 6000/90 & Abus Shield 5650 LH-3 * Ortlieb back roller classic * Abus Pedelec+ :ay
Hollywood
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2017, 13:38
Locatie: Halle
Merk SP: Strömer ST3
Km-stand: 22000

He Alex kan je me de effectieve tekst van het wetsontwerp bezorgen? Bijlage zie ik niet.... Mvg Hollywood....
beestige bike... veel te laat gekocht.... :D
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

ST2 983WH 2x25km woon-werk
Hollywood
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2017, 13:38
Locatie: Halle
Merk SP: Strömer ST3
Km-stand: 22000

Alex... Hartelijk dank.... Heb ik het goed gelezen in de krant? Krijgen leraars binnenkort fietsvergoeding voor speedpedelec?
beestige bike... veel te laat gekocht.... :D
st2driver
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2017, 11:37

Hi all,

zijn er nog andere Belgen die de fiets op zaak gekocht hebben + een fietsvergoeding vragen? Ben zelf zaakvoerder van eigen zaak en mijn boekhouder raadt mij af de fietsvergoeding te innen omdat de fiets al afgetrokken kan worden op de zaak. Kwestie van niet 2 keer fiskale korting te krijgen.

Maar mijn eigen research duidt erop dat cumul wel mogelijk is:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik heb mijn ST1 ook op de zaak gekocht, een kilometer vergoeding heb ik (nog) niet ingediend, ik heb immers een maandelijkse forfaitaire onkost die ik inbreng.
Niets belet je om het gewoon te doen ook al raad de boekhouder het af. Hij zegt niet dat het niet mag.
Als je ook nog een auto op de zaak hebt zul je misschien wel moeten kunnen aantonen waar al die kilometers van de auto dan vandaan komen.
Ik zelf rij met de fiets naar de zaak en dan neem ik een douche, kleed me om en rij tijdens de dag met mijn auto rond in de haven naar de verschillende werven waar ik werk.
Het bouwen van de douche kan u dan ook inbrengen :bj,
Het bouwen van een afgesloten fietsstalling ook trouwens. :bj :bj
Eén van mijn 2 werknemers (+65j) doet trouwens net hetzelfde. En verdient er een leuk centje mee.
Perfect legaal lijkt me... :cool2:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Goed nieuws voor wie met een SP naar het werk fietst.
Nu ook fietsvergoeding voor speed pedelecs in België.
Artikkel is al van 06/10/17 blijkbaar
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171006_03116549
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie