CROW-notitie: Verkenning scenario’s voor plek op de weg

Overheidsregels en (of versus) de praktijk op de weg. Ook voor verzekeringen, RDW, etc.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2804
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: CROW-notitie: Verkenning scenario’s voor plek op de weg

Bericht door FreddyH » 15 feb 2019, 20:49

Denk je echt dat de wegbeheerder het niet weet dat op sommige wegen structureel te hard gereden wordt?

Afijn, ik ben het met je eens dat je je in principe aan de wet moet houden, maar op 60 km/h wegen waar auto's structureel 80 rijden ga ik toch echt op het fietspad. Mezelf dood laten rijden lost het probleem namelijk ook niet op...
En voordat je zegt dat je op 60 km/h wegen op het fietspad moet: helaas. Op een fietspad mogen wij nooit rijden, alleen op brom/fietspaden. Hier in de buurt zijn heel veel 60 km/h wegen waar structureel 80-100 gereden wordt, zonder drempels of flitspalen met daarnaast een fietspad.
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Re: CROW-notitie: Verkenning scenario’s voor plek op de weg

Bericht door Martijn Rookie » 16 feb 2019, 00:54

Dat wordt in de pen klimmen dan van het weekend Freddy! :cool2:
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)

Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Re: CROW-notitie: Verkenning scenario’s voor plek op de weg

Bericht door Martijn Rookie » 16 feb 2019, 01:00

Mark78 schreef:
15 feb 2019, 19:21
Martijn Rookie schreef:
15 feb 2019, 17:57
Vind dit wel een beetje kort door de bocht. Als er stukken bij zijn maar auto’s gemiddeld veel harder rijden dan een SP en de SP’er past zich aan door niet voluit op het Fietspad te rijden zie ik het probleem niet. Moet wel leuk en vooral veilig blijven.
Martijn,

Het probleem ontstaat niet eens zo zeer dat iemand met een sp over het fietspad rijdt (bijna iedereen zal dit voorzichtig doen en met aangepaste snelheid), het draait er meer om dat er dan een tweedeling ontstaat in de beleving van andere weggebruikers. Die weten niet waar ze aan toe zijn. Is een verkeerssituatie te gevaarlijk om je tussen het verkeer te bewegen terwijl je dat wel moet dan moet je daar melding van maken bij de wegbeheerder. Als er structureel te hard wordt gereden op een bepaald stuk is het niet ondenkbaar dat daar een flitskast oid geplaatst kan worden. Daarnaast los je met het gaan rijden op het fietspad het probleem niet op, maar ontwijk je het.
Ben met je eens dat ik hiermee het probleem niet oplos maar het leven is al zo kort en ga dit niet op het spel zetten om het beleid te veranderen. Als er een of andere klootviool aan mijn bumper hangt (met de auto) ga ik ook gewoon(rustig) aan de kant. Het is het mij gewoon niet waard. Ik rijd cabrio en nu dus ook Stromer om lekker te genieten van mijn commute niet om mij te ergeren aan anderen. Iedereen bekijkt het op zijn eigen manier en dat is prima denk ik.
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)

Stromerfred
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem

Re: CROW-notitie: Verkenning scenario’s voor plek op de weg

Bericht door Stromerfred » 16 feb 2019, 01:26

Mark78 schreef:
15 feb 2019, 12:59

Handhaving is beperkt dat klopt. Als je deze lijn doortrekt dan kan je ook zeggen dat je met 100 km/u met je auto door de bebouwde kom gaat rijden. Daar is de kans op handhaving ook klein. Als je het levensgevaarlijk vindt, waarom neem je dan een sp? Je weet dat er regels voor gelden.
Gelukkig houdt de wetgever wel rekening met de ernst van het feit en 100 rijden met een auto waar ik 50 mag levert terecht een zwaardere sanctie op!
Maar idd als ik elke week een boete zou pakken dan zou ik weer in mijn auto stappen aangezien ik het gewoon onveilig vind op de weg.
Stromer ST1x oranje 2017, verende voorvork, bodyfloat, spurcycle, blinkers
Stromer ST2 zwart 2018, verende voorvork en bodyfloat

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Berichten: 641
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Re: CROW-notitie: Verkenning scenario’s voor plek op de weg

Bericht door WFVst5 » 16 feb 2019, 13:49

Ik heb dit wel eens besproken met mijn jongste (loopt al wat jaartjes mee in de politiewereld)......hij zal nooit schrijven mits de SP zich veilig genoeg gedraagt (art 5 WVW) is kapstok artikel waar je onveilig verkeersgedrag aan kunt hangen alleen bij een ongeval kan de verzekering wel eens zeuren.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨

Stromerfred
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem

Re: CROW-notitie: Verkenning scenario’s voor plek op de weg

Bericht door Stromerfred » 16 feb 2019, 15:22

WFVst5 schreef:
16 feb 2019, 13:49
Ik heb dit wel eens besproken met mijn jongste (loopt al wat jaartjes mee in de politiewereld)......hij zal nooit schrijven mits de SP zich veilig genoeg gedraagt (art 5 WVW) is kapstok artikel waar je onveilig verkeersgedrag aan kunt hangen alleen bij een ongeval kan de verzekering wel eens zeuren.
Helemaal eens, rijd op fietspad altijd 25-28 en rustiger als de situatie daarom vraagt.
Stromer ST1x oranje 2017, verende voorvork, bodyfloat, spurcycle, blinkers
Stromer ST2 zwart 2018, verende voorvork en bodyfloat

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis


Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2804
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: CROW-notitie: Verkenning scenario’s voor plek op de weg

Bericht door FreddyH » 27 feb 2019, 16:15

Bedankt voor het delen Steven!
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten