Pagina 8 van 11

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 09 mar 2019, 01:03
door FreddyH
JeroenDG schreef: 08 mar 2019, 22:51 Wat mij betreft zou Stromer een firmware versie mogen aanbieden dan waar de autonome functionaliteit niet inzit. Ik heb liever geen BA motorvoertuigen als garage of boost functie.
En toch kan dit erg handig zijn als je een keer een kapotte ketting hebt of als er iets met je derailleur is oid waardoor trappen niet meer mogelijk is.
Dan is met 20 km/h scooteren en stuk aantrekkelijker dan met de fiets in de hand lopen of een uur wachten op de sleepdienst...

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 09 mar 2019, 09:28
door JeroenDG
Het zal in zo'n situaties best wel handig zijn, dat geloof ik vast.
De vraag is maar of je die situaties regelmatig genoeg zal voorhebben om het waard te zijn tegenover de extra verzekeringspremie die jaarlijks moet betaald worden voor de BA motorvoertuigen?

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 09 mar 2019, 12:23
door Golvas
JeroenDG schreef: 09 mar 2019, 09:28 De vraag is maar of je die situaties regelmatig genoeg zal voorhebben om het waard te zijn tegenover de extra verzekeringspremie die jaarlijks moet betaald worden voor de BA motorvoertuigen?
Het gaat toch helemaal niet over hoeveel keer jij in zo'n situatie zal terechtkomen zodat die BA Motorrijtuigen "zijn geld waard is", het gaat hier enkel en alleen over wettelijk in orde zijn ... bovendien vlooi je zulke dingen toch allemaal op voorhand uit ?

Ik wist voor ik mijn Stromer aankocht welke verzekeringen ik allemaal nodig had en ik wist tot op de eurocent na hoeveel die verschillende verzekeringspolissen me gingen kosten ... en dan heb je nog twee mogelijkheden : ofwel betaal je dat ofwel maak je gebruik van andere (lees : in dit geval "goedkopere") vervoermiddelen.

Het is wat het is, niet meer en ook niet minder.

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 09 mar 2019, 13:27
door nick1
JeroenDG schreef: 09 mar 2019, 09:28 .... de extra verzekeringspremie die jaarlijks moet betaald worden voor de BA motorvoertuigen?
De BA en RB samen is 63euro/jaar, als je daar het risico voor wil lopen om foutief/onverzekerd rond te rijden dan ben je niet goed bezig mijn gedacht! :bu:

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 09 mar 2019, 13:48
door Stromeur
De BA-discussie (volstrekt heldere wetgeving en relatief lage premie) is nu al zo vaak teruggekomen op dit forum dat ik er inmiddels volledig van overtuigd ben dat het geen kwestie is van niet kunnen begrijpen is, maar van niet willen begrijpen.

Die paar tientjes op een bike van vele duizenden euro's, echt... :roll:

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 09 mar 2019, 13:57
door FreddyH
Stromeur schreef: 09 mar 2019, 13:48 geen kwestie is van niet kunnen begrijpen is, maar van niet willen begrijpen.
Dat, en fietsenmakers die soms echt verkeerde info geven, waardoor je wellicht met een verkeerde focus begint met lezen (en waardoor die paar tientjes wellicht wat als diefstal voelen).

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 09 mar 2019, 14:11
door Stromeur
Snap ik, maar ik ben zelf zo iemand die alle informatie die ik van anderen krijg driedubbel check via andere (niet persoonsgerelateerde) bronnen.

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 09 mar 2019, 15:22
door JeroenDG
Golvas schreef: 09 mar 2019, 12:23 Het gaat toch helemaal niet over hoeveel keer jij in zo'n situatie zal terechtkomen zodat die BA Motorrijtuigen "zijn geld waard is", het gaat hier enkel en alleen over wettelijk in orde zijn ... bovendien vlooi je zulke dingen toch allemaal op voorhand uit ?

Ik wist voor ik mijn Stromer aankocht welke verzekeringen ik allemaal nodig had en ik wist tot op de eurocent na hoeveel die verschillende verzekeringspolissen me gingen kosten ... en dan heb je nog twee mogelijkheden : ofwel betaal je dat ofwel maak je gebruik van andere (lees : in dit geval "goedkopere") vervoermiddelen.

Het is wat het is, niet meer en ook niet minder.
Dat is ook niet wat ik bedoel. Dat antwoord ging over situaties waar autonoom rijden van pas komt, niet over wanneer een BA hebben handig is.

Over het autonoom rijden beschikken is mij de premie van de BA niet waard. Want als stromer dit weglaat dekt familiale en/of VWB wel netjes alles.
En ik zou het liever zo hebben.

Het is jammer genoeg niet zo, dus BA wordt nu geregeld :ay

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 09 mar 2019, 15:24
door JeroenDG
nick1 schreef: 09 mar 2019, 13:27 De BA en RB samen is 63euro/jaar, als je daar het risico voor wil lopen om foutief/onverzekerd rond te rijden dan ben je niet goed bezig mijn gedacht! :bu:
Dat is niet wat ik gezegd heb, zie mijn antwoord op Golvas.

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 09 mar 2019, 16:01
door JeroenDG
Stromeur schreef: 09 mar 2019, 13:48 De BA-discussie (volstrekt heldere wetgeving en relatief lage premie) is nu al zo vaak teruggekomen op dit forum dat ik er inmiddels volledig van overtuigd ben dat het geen kwestie is van niet kunnen begrijpen is, maar van niet willen begrijpen.

Die paar tientjes op een bike van vele duizenden euro's, echt... :roll:
Helaas gaat het hier om een pak meer als een paar tientjes in geval van een ongeval wanneer niet de juiste verzekering afgesloten is...

En dit omdat stromer, via de dealer, de mensen te verstaan geeft dat de fiets enkel trapondersteuning geeft maar langs de andere kant wel autonome functies in de software steekt.