Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Ik kwam hier juist ook een gelijkaardig bericht plaatsen.
Afgelopen zaterdag op 30 km van huis de velg op mijn fiets verbogen, eventjes gebeld en 30 min later waren ze al ter plaatse om mij met mijn fiets op te halen en thuis af te zetten :cool2:
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Fijn te lezen, dat de service niet stopt bij het betalen alleen. Succes de herstelling. Hoe is het euvel onstaan, je gebogen velg?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Over de service absoluut geen klagen, ik was enorm blij dat ik mijn aangesloten had :D

Geen idee wat de oorzaak is van het probleem met mijn velg...
Gewoon over een klein bultje gereden bij het oversteken van een steenweg en plots was de rand van de velg, over een lengte van ongeveer 20 cm, naar buiten geplooid met als gevolg dat deze tussen mijn remmen bleef steken.
Die fiets heeft door de jaren wel al afgezien, dus misschien was dat laatste randje er nu juist te veel aan :bn:

Het gaat hier voor alle duidelijkheid trouwens niet over mijn Stromer (want die heb ik nog niet), maar over mijn 15+ jaar oude MTB.

Die herstelling komt overigens wel in orde, heb tweedehands een setje velgen op de kop kunnen tikken voor €20, die gaan er vanavond op zodat ik toch nog wat kan fietsen in afwachting van de ST3 :bf:
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Haaa, dat maakt veel duidelijk, wilde al naar de stalling lopen om de velgen van m'n ST3 te checken! :D
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

DVLdriver schreef: 30 okt 2018, 10:30 Hoi allen,

Door de eerder negatieve berichten die ik hier zie passeren rond lekke banden, accu die uitvalt, .... ben ik op zoek naar pechverhelping/bijstand in Belgie. Aedes geeft maximum 2x per dekkingsjaar bijstand, net zoals AXA (is gelinkt met Aedes dacht ik), VAB/Touring etc. Bij ENRA vind ik geen duidelijkheid in de voorwaarden?

Tot op heden vind ik dus geen verzekeraar die meer dan tweemaal/jaar pechverhelping aanbiedt.

Iemand een idee?

thanks
Ik heb VAB pechbijstand, en zij hebben mij dikwijls gedepanneerd met mijn vorige fiets!
Geen beperkingen.

https://www.vab.be/nl/pech-en-reisbijst ... uFEALw_wcB

Aanrader, alsook de diefstalverzekering !!
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Die diefstalverzekering van VAB is toch enkel voor ebikes tot 25km/h?
Staat duidelijk in hun productfiches dat speedelecs niet verzekerd zijn?

https://www.vab.be/~/media/vab%20online ... ing-nl.pdf
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

DVLdriver schreef: 30 okt 2018, 21:24 Hey Jeroen, bedankt, heb me aangesloten! Erg goedkoop!
Nu kan ik met een gerust hart de 84 euro Omnium bij Aedes afsluiten. De blocker was daar de limiet van 2x pechverhelping/jaar.
Nu heb ik dus "onbeperkt + 2x" bijstand 24/24 en 7/7 :lol:

Omniul Aedes 84 euro + 32 euro VWB = 116 euro/jaar fully covered (tot 10.000 euro) en ongelimiteerd pechverhelping, goede deal.

Nogmaals bedankt om me er op te wijzen' :ay


Let op!
VWB is bepekt tot 3x bijstand per jaar!!!
Kwam ik net achter
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Uit de VWB de bijstand download:

1. Begunstigde van de polis-fietsbijstand:
Elke fietser met gezin die lid is van Vlaamse Wielrijdersbond en door deze aangemeld is bij Bike Assist. De fietsbijstand geldt voor alle types fietsen en e-bikes. Elk aangesloten lid heeft dekking voor 2 fietsen -die echter niet gelijktijdig mogen gebruikt worden - en heeft recht op 3 interventies/jaar.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

De enige waar ik geen beperking van in vinden is de bijstand van Callant.

Iemand een idee met zekerheid?
Kost wel 198 euro per jaar incl omnium voor
7900 euro.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Blue schreef: 14 dec 2018, 23:45 Die diefstalverzekering van VAB is toch enkel voor ebikes tot 25km/h?
Staat duidelijk in hun productfiches dat speedelecs niet verzekerd zijn?

https://www.vab.be/~/media/vab%20online ... ing-nl.pdf
Raar...ik heb me 2 jaar geleden bij velofollie lid laten maken en de persoon waarmee ik sprak wist dat ik een speedpedelec had en dat maakte niets uit zei hij. Na ja....morgen ga ik de ST3 ophalen bij de FM en dan sluit ik toch een omnium af bij ENRA en deze bevat ook fietsbijstand bij pech.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Plaats reactie