Pagina 11 van 11

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 13 apr 2019, 09:04
door nick1
Grote onduidelijkheid in deze is dat in de pre-registratie blijkbaar ook opgegeven wordt dat autonoom rijden niet aanwezig is. Wat moet je er dan als consument van denken? Toen ik de vraag stelde bij KBC of ik een aparte BA nodig had was het in eerste instantie ja, toen ik meldde dat sommigen via de familiale verzekerd waren met een zelfde fiets gingen ze overstag en waren zelf bereid om via de familiale een groen formulier uit te schrijven. Verzekeringen weten het dus ook allemaal zo goed niet meer en net dat gegeven deed me besluiten het zekere voor het onzekere te nemen en een aparte BA te nemen. Die 63euro/jaar (rechtsbijstand inbegrepen) zal ik wel ergens besparen door eens minder op restaurant te gaan, sorry horeca. :lol:

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 13 apr 2019, 09:31
door Henry
nick1 schreef: 13 apr 2019, 09:04Grote onduidelijkheid in deze is dat in de pre-registratie blijkbaar ook opgegeven wordt dat autonoom rijden niet aanwezig is. Wat moet je er dan als consument van denken?...
Wat je daar als consument en tevens eigenaar van een Stromer van moet denken, is niet zo moeilijk. Jij weet immers dat een Stromer autonoom kan rijden. Anderen (mensen die helpen, FM's, verzekeraars, etv.) weten het nu nog niet zo goed/weten misschien niet zo goed wat ze met de term "autonoom rijden" aan moeten, maar er komt een moment dat ze het wel zeker weten. Dat moment komt steeds dichterbij omdat er meer en meer e-bikes en speed pedelecs worden verkocht. Als ze die duidelijkheid voor zichzelf hebben, dan is het de vraag ze jou zullen inlichten?

De situatie is volgens mij helemaal niet zo ingewikkeld en het in te vullen formulier is niet zo onduidelijk.

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 13 apr 2019, 09:44
door Golvas
nick1 schreef: 13 apr 2019, 09:04 Grote onduidelijkheid in deze is dat in de pre-registratie blijkbaar ook opgegeven wordt dat autonoom rijden niet aanwezig is.
Mocht het zo zijn dat dat gegeven deel zou uitmaken van de preregistratie, dan zou een inschrijving via webDIV nooit mogelijk zijn en dat is ze op dit moment wel indien ze gebeurt zoals in de afbeelding de ik eerder postte en die Henry aanhaalt.

Bij mijn weten is dit dus niet zo en uit de schermen die ik zag van Autoconnect VIPS (VIPS = Vehicle Import and Preregistration System) blijkt ook niet meteen dat dit gegeven gevraagd wordt tijdens de preregistratie, wel tijdens de inschrijving.

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 13 apr 2019, 10:20
door Free2be
Het is natuurlijk maar hoe je autonoom rijden interpreteert. Versta je hieronder de garage knop, of dat je fiets zonder trappen naar de 45km/h holt?

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 13 apr 2019, 10:22
door Golvas
Er is hier geen interpretatie mogelijk, de wetgever heeft het duidelijk over autonoom rijden ongeacht de snelheid. ;)

Zie ook onderstaand antwoord van F. Bellot (laatste regel !):

Afbeelding

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 13 apr 2019, 10:36
door Henry
Daarover dus geen onduidelijkheid meer. :ay

Re: Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Geplaatst: 13 apr 2019, 18:49
door nick1
20190413_183853.jpg
20190413_183853.jpg (2.02 MiB) 2543 keer bekeken
Artikel uit "budget en recht" van testaankoop. Lijkt dus duidelijk dat zolang het wetsvoorstel niet doorgevoerd wordt een aparte BA verplicht is.