Het bos en de bomen: pechverhelping in België

Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Hoi allen,

Door de eerder negatieve berichten die ik hier zie passeren rond lekke banden, accu die uitvalt, .... ben ik op zoek naar pechverhelping/bijstand in Belgie. Aedes geeft maximum 2x per dekkingsjaar bijstand, net zoals AXA (is gelinkt met Aedes dacht ik), VAB/Touring etc. Bij ENRA vind ik geen duidelijkheid in de voorwaarden?

Tot op heden vind ik dus geen verzekeraar die meer dan tweemaal/jaar pechverhelping aanbiedt.

Iemand een idee?

thanks
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Jiels
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 aug 2018, 20:28
Locatie: Brugge

Safebike biedt sinds september 2018 onbeperkt aantal interventies. Vroeger beperkt tot 3/jaar
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Thanks, even opgezocht en algauw 267 euro per jaar voor de omnium (incl diefstal en pechverhelping)
Heb ook even ENRA opgebeld, en hier ook onbeperkt aan 224euro per jaar voor de omnium (incl diefstal en pechverhelping)

Voor mij wordt het dan hoogstwaarschijnlijk ENRA Omnium
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Als je enkel pechverhelping wil: word lid van de Vlaamse wielrijdersbond. 32€ inschrijvingsgeld voor 2019: ongevallen+BA-verzekering en pechbijstand. Belachelijk weinig geld dat je nog eens (deels) kan recupereren via het ziekenfonds (inschrijving sportclub). Die 32€ is trouwens voor het hele gezin!

Ik heb al 1x dienst gedaan op de pechverhelping: binnen 30 min opgehaald en daarna afgezet bij fietsenmaker.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Jiels
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 aug 2018, 20:28
Locatie: Brugge

Safebike keert bij diefstal ook al uit na 7 dagen tov de meeste verzekeraars pas na 30 dagen.
Verschillen zitten in de kleine lettertjes en keuze is dus zeer persoonlijk.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Beste JeroenH,
en verder worden er geen eisen gesteld aan het type fiets?
En beperking in 't buiteland, zoals velen maatschappijen 10km over de landsgrenzen?
Dan zou je in principe met 'n omnium en diefstal er mee weg kunnen bij een verzekeringsmaatschappij.
Dat medisch verzekeringsgedoe is eveneens een maat voor niets, als je via je ziekenfonds en eventueel hospitalisatie verzekerd bent.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Alle info voor de VWB: https://www.vwb.be/134/Pechverhelping

Tot 50km buiten Belgische grens. In de restricties staat ook dat er enkel bijstand is in een straal v 50 km rond vertrekpunt. Bij mij hebben ze hier echter niet naar gevraagd.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Hey Jeroen, bedankt, heb me aangesloten! Erg goedkoop!
Nu kan ik met een gerust hart de 84 euro Omnium bij Aedes afsluiten. De blocker was daar de limiet van 2x pechverhelping/jaar.
Nu heb ik dus "onbeperkt + 2x" bijstand 24/24 en 7/7 :lol:

Omniul Aedes 84 euro + 32 euro VWB = 116 euro/jaar fully covered (tot 10.000 euro) en ongelimiteerd pechverhelping, goede deal.

Nogmaals bedankt om me er op te wijzen' :ay
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Heb me ook al aangesloten, ben ik direct ook al gedekt voor mijn gewone fiets in afwachting van mijn Stromer.
Laatste maanden van 2018 krijg je er nu toch gratis bij en trek nog €30 terug via de mutualiteit :)

Als ik het dan goed lees zit er ook een BA inbegrepen in die verzekering van de VWB?
Dan doet die hele discussie of die nu wel of niet nodig is er mij nog weinig toe als deze hier al in zit en mij uiteindelijk maar €2 per jaar kost met pechverhelping nog bij :cool2:
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Idem hier, puik voorstel, bedankt voor de gedeelde informatie!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie