Pagina 2 van 2

Re: Beschrijving rechtzaak na boete SP

Geplaatst: 07 jan 2019, 17:53
door LNY
J3R schreef: 12 okt 2018, 10:37 In de regio Amsterdam is het ook slecht gesteld met de aanwijzing naar de rijbaan. Politie is actief geworden met de handhaving en dat wordt in 2019 alleen maar erger, wanneer er ook voor snorscooters met de blauwe plaat een rijbaan verplichting gaat gelden.
Bingo!!!
Vandaag aangehouden in Amsterdam door een motoragent omdat ik op het fietspad reed.
Uiteindelijk een fair en prima gesprek gevoerd.
Hij toonde begrip, maar was ook duidelijk: Regels zijn regels.
Als ik met 40 of harder over het fietspad had gereden had ie zonder blikken of blozen een bon uitgeschreven, maar omdat ik langzamer en netjes reed, heeft hij het gelaten.

Ik kreeg wel de waarschuwing mee dat vanaf april, als de snorfietsen naar de rijbaan moeten, ze direct ook SP’s strikter controleren op naleving.

Wat ik wel bijzonder vond was zijn opmerking dat hij zelden SP’s ziet en het daarom geen structureel probleem is.
Ik heb hem aangegeven dat het wel degelijk een structureel probleem is, omdat ontzettend veel SP rijders er in Amsterdam voor kiezen het kenteken er af te halen.

Re: Beschrijving rechtzaak na boete SP

Geplaatst: 08 jan 2019, 00:09
door J3R
LNY schreef: 07 jan 2019, 17:53 Bingo!!!
Vandaag aangehouden in Amsterdam door een motoragent omdat ik op het fietspad reed.
Uiteindelijk een fair en prima gesprek gevoerd.
Hij toonde begrip, maar was ook duidelijk: Regels zijn regels.
Als ik met 40 of harder over het fietspad had gereden had ie zonder blikken of blozen een bon uitgeschreven, maar omdat ik langzamer en netjes reed, heeft hij het gelaten.
Ik kreeg wel de waarschuwing mee dat vanaf april, als de snorfietsen naar de rijbaan moeten, ze direct ook SP’s strikter controleren op naleving.
Denk dat je "staande" gehouden bedoeld :D Het is een lastig probleem; niet alleen door het drukke en soms nogal agressieve autoverkeer in en rond de stad, maar ook door de talloze auto-verkeerslichten, waarvan de inductie-lus de Stromer niet waarneemt. Al een paar keer door rood heen gereden; of alsnog via een rare "move" over het zebrapad of fietspad en dat is ook niet echt veilig.
Daarnaast is het ronduit smerig om in de stad achter de vele auto's te hangen en direct de uitlaatgassen in te ademen, helemaal wanneer je longen na een stuk fietsen wagenwijd openstaan.

Er zijn echt stukken waar ik door (slechte) ervaringen en agressieve bestuurders bewust kies voor het fietspad. Dat gaat in april echt wel een probleem worden; het wemelt in Amsterdam van de (opgevoerde) blauwe plaatjes waar tegen die tijd echt op gehandhaaft gaat worden en waar de Speed-Pedelec dus ook mee te maken gaat krijgen.

Het is wel frappant dat wanneer ik dan wél op de autoweg rijdt, ik al twee maal ben ingehaald door een politiewagen die mij dan over een voorsorteervak voor linksaf inhaalde en alsnog rechtdoor over de kruising reed....

Re: Beschrijving rechtzaak na boete SP

Geplaatst: 08 jan 2019, 19:46
door Stromerfred
In maart hebben we er zelf een stem in. Lees de partijprogramma’s voor de provinciale staten sommigen hebben een paragraaf over de speedpedelec en de plaats op de weg. Je kunt ook als er niets over in staat de lijsttrekkers mailen hoe ze erover denken.