BOETES

Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Nu het sinds 1 juli 2017 verplicht is de voor pedelecs de rijbaan te gebruiken ipv het fietspad , maar het gebruik van de rijbaan voor een aantal (meerendeel ?) van de Pedelec gebruikers nog steeds te risicovol wordt ervaren , ben ik wel benieuwd of er al ervaringen gedeeld kunnen worden hoe streng er inmiddels gecontroleerd wordt en wat de hoogte van de boete is.

Op de Facebook pagina "Stromer Discussiegroep NL" las ik zo-even de melding van een beboeting.
De persoon in kwestie wacht af hoe groot de schade is en is voornemens het te laten voorkomen

Erg benieuwd naar jullie ontmoetingen met oom agent
Laatst gewijzigd door AmPeer op 19 aug 2017, 09:59, 2 keer totaal gewijzigd.
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik las het ook op FB ja. En de Stromer had ook nog een racefietser in zijn achterwiel die natuurlijk gewoon door mocht rijden. Regels zijn regels, maar dit maakt het wel extra pijnlijk. En meneer agent is niet aangenomen om de regels te maken, maar om ze te handhaven dus die schrijft natuurlijk gewoon die boete... Ik hoop dat de persoon in kwestie ons op de hoogte gaat houden van de zaak als-ie het voor laat komen, en ik hoop natuurlijk al helemaal dat-ie wint.

Mij zijn boetes tot nog toe gelukkig bespaard gebleven, terwijl ik wel overal op het fietspad rijd, ook waar ik het officieel niet mag. Ik klop het maar even af.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

De boete voor negeren rijbaanverplichting is volgens mij € 90 en dan komt er nog € 7 administratiekosten bij. Daar staat tegenover dat je met je speed pedelec zo'n 4-5K per jaar bespaart als je de auto laat staan. De kans om een boete te krijgen is bovendien vrijwel nihil, je moet gewoon pech hebben om tegen een boete aan te lopen. Het wordt natuurlijk anders als de overheid besluit om gericht te gaan handhaven op rijbaanweigeraars, dan zou het voor onze kilometervreters wel eens in de papieren kunnen gaan lopen. :dwarf:

Maar hé, nog liever dat dan een enkeltje crematorium of een elektrische rolstoel. :av
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

helemaal mee eens Lomito !!

Boets zouden slechts gegeven moeten worden aan pedelecs die zich met onverantwoorde snelheid op fietspaden begeven

Jullie rijden -neem ik aan- wel met geplaatst kenteken op het fietspad ?
Laatst gewijzigd door AmPeer op 19 aug 2017, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik wel, en ook met helm uiteraard.

Volgens mij hebben we tot nu toe één actief forumlid die de keuze heeft gemaakt om zonder kenteken te Stromeren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Voor mij is het ook een statement: ik rij een speed pedelec en weiger op de rijbaan te rijden. Dus met helm, spiegel en kentekenplaat. Ik zie ze ook wel eens rijden zonder helm én zonder kenteken maar wel met 40+... doe mij die boete dan maar.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Doet me ineens weer aan vanmorgen denken. Ik stapte op mijn Stromer richting mijn werk. Rij mijn wijkje uit en ik voelde me toch gelukkig en fijn en licht, luchtig en alles. Ik had niet eens supergoed geslapen, was al wat moe van de hele werkweek dus ik dácht al, er is iets...

.. bleek dat ik mijn helm thuis op tafel had laten liggen :bu:

Natuurlijk ben ik netjes omgekeerd om de helm op te halen. Ik heb maar één hoofd en ik weet vanwege de nodige valpartijen maar al te goed hoe belangrijk bescherming van het hoofd is, daar haal ik geen grappen mee uit. Maar oei, wat is het toch verleidelijk om eens lekker met de kop in de wind te gaan Stromeren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Stromeur schreef: 18 aug 2017, 22:51 dus ik dácht al, er is iets...
.. bleek dat ik mijn helm thuis op tafel had laten liggen :bu:
Goed dat je terug gekeerd bent.
Herrinner je dat dodelijk ongeval in Antwerpen een dikke maand terug met die (zogezegde) Speed Pedelec nog.
Bleek dat het slachtoffer zijn helm ook thuis vergeten was...

Wat het kenteken betreft, hier in Belgie rijden er erg veel Speed Pedelecs rond zonder plaatje, ik ook trouwens. Ik heb er eentje in de tas zitten maar het zit er nog steeds niet op. Ik zal het er wel eens op monteren, ooit...
Blijkbaar maakt niemand zich er (nog niet) druk om. Kunnen we ook niet geflitst worden. :bj
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen,

ook ik rijd met helm, geen enkele discussie, en heb altijd licht aan. Daarbovenop reflecterend vest tijdens donker (en ik rijd eigenlijk altijd in het donker 's ochtends).
Op de rijbaan zie je me zelden; alleen als er echte winst is (beter wegdek bijvoorbeeld) en ik de mogelijkheid heb om rap terug te keren naar het verboden fietspad. Voor mij is dat de provinciale weg (N225) die ik volg van Rhenen tot Leersum.
Daar ben ik al meerdere keren op het fietspad gezien door de Politie maar die maakten geen aanstalten om mij te beboeten.
Dat kan te maken hebben met de andere beleid in Gelderland (hoewel ik daar toch Utrecht binnen begin te rijden ?) maar zeer zeker met uitstralen verantwoordelijk weggedrag.

Enkele maanden geleden heeft Lomito trouwens eens een toezegging gedaan dat de eerste beboete Stromer (voor rijden op het fietspad) een financiele ondersteuning van hem kon krijgen. Volgens mij heeft niemand ooit een claim ingeleverd. ?

grtz, Reinout
Gebruikersavatar
benoist1
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2017, 08:01
Locatie: Elst (u)

Dat stuk in Elst Rijksstraatweg (Waar ik woon) liggen van die opstaande randen langs de weg (om het fietspad af te schermen van de rijbaan) levens gevaarlijk zijn al diverse fietsers afgevoerd met ziekenauto
ST2 Black
Plaats reactie