BOETES

Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Pffff...Tiel is nog niet klaar voor stromers op de rijbaan. Stelletje agressieve toeteraars. Ik kap ermee tot er een fatsoenlijke voorlichting op TV komt
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Lomito

Awv schreef: 25 sep 2017, 21:23 Pffff...Tiel is nog niet klaar voor stromers op de rijbaan. Stelletje agressieve toeteraars. Ik kap ermee tot er een fatsoenlijke voorlichting op TV komt.
Het viel me tijdens ons ritje op dat je toen nog de rijbaan pakte in Arnhem en vrijwel direct in aanvaring kwam met een automobilist die je ten onrechte wilde corrigeren. Automobilisten hebben inderdaad geen flauw benul, we zijn voor hen gewoon fietser en dus moet die platgereden worden als je het naastgelegen fietspad niet gebruikt.

Ik ga dat gevecht sowieso niet aan, vanaf 1 juli 2017 (plaatsing gele kentekenplaat) heb ik steevast het fietspad gekozen en geen problemen gehad met agressieve verkeersdeelnemers. Ook niet op het fietspad bibeko en zelf niet op de onverplichte fietspaden bubeko. Met die boetes wil het ook niet zo vlotten, het tientje retour heb ik nog op zak... :d3:
Gebruikersavatar
Zespri
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2017, 00:53
Locatie: derde boom rechts

Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat de plaatselijke agent bij mij in de buurt geen boetes gaat uitdelen omdat je met je speed pedelec op het fiets pad rijd... Wel als je zonder helm rijd trouwens ...

Ook weet ik dat de politie de meeste speed pedelec rijders adviseert om gewoon op het fiets pad te gaan rijden..

En ja ook je snelheid waar nodig een beetje aanpast aan het overige verkeer.....
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Weet in elk geval dat elke opsporingsambtenaar een zelfstandige opsporingsbevoegdheid heeft. Dus wat de een goed vindt kan de ander af(be)keuren.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Zespri
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2017, 00:53
Locatie: derde boom rechts

Lamkram schreef: 02 okt 2017, 21:49 Weet in elk geval dat elke opsporingsambtenaar een zelfstandige opsporingsbevoegdheid heeft. Dus wat de een goed vindt kan de ander af(be)keuren.
en dat is dus niet helemaal zo.. ieder bekeurt naar omstandigheid en ook naar wat er in de wet staat. Als de overtreding onder de gelijke omstandigheden gebeurd zal een elke opsporingsambtenaar eenduidige gelijke af(be) keur uitspreken.. echter er de omstandigheden verschillen in de praktijk nog al eens.
Ook kan het zijn dat de lokale overheden gemeentelijke of provinciale iets andere regels hanteert.. Dit houdt dus in dat je afwijkende regels krijgt bv in Gelderland heeft de provincie bestuur samen met de gemeentes paar zaken aangepast zodat je daar niet met de S-pedelec op de rijbaan hoeft.

Natuurlijk is dit voor ons weggebruikers een klein beetje verwarrend waarom daar wel en hier niet.. daar op heeft de minister gezegd dat ze de boel nogmaals zou laten onderzoeken en beoordelen echter door dat er verkiezingen zijn is dit weer uitgesteld. :ck:

In de regio waar ik woon ( Drenthe / Groningen) hebben ze dus andere afspraken gemaakt.
met name de route die ik gebruik mag ik op het fietspad :bp:
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Zespri,

Je schrijft nu iets anders dan daarvoor. Je had het eerst over de agent en nu heb je het over beleid. Ja, wanneer er beleid is dan houden alle dienders die daar werken zich eraan. Wel zo eerlijk. Ik reageerde op simpel weg een agent die iets toezegt.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Tukker
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 sep 2017, 22:43
Merk SP: Stromer
Km-stand: 15500

Ik sprak zondagavond met een leuke (Twentse) agente die me aansprak vanwege mijn Stromer :D . Zij fietste zelf ook op een Speed Pedelec maar helaas nog niet op zo'n mooie Zwitserse. Wat betreft het gebruik van fietspaden binnen de bebouwde kom gaf ook zij aan niet van de rijbaan gebruik te maken. Helemaal niet bij drukke wegen waar relatief hard wordt gereden. Snelheid aanpassen en 'gewoon' op het fietspad was haar advies. Ook zij had nog niet gehoord dat een SP-er op de bon was geslingerd voor het fietsen op een fietspad.

Het blijft lastig. Volgens mij hoef je (voorlopig) niet al te bang te zijn voor boetes als je je netjes als een dame of heer in het verkeer gedraagt. Ik maak me echter wel zorgen over aansprakelijkheid/verzekering in het geval van een ongeluk :? .
Stromer ST2 - 983 Wh - 22 Inch - Wit - Bodyfloat - Spurcycle - Ergotec M-88 - sinds september 2017 en... Wow.....
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Tukker schreef: 10 okt 2017, 13:31 Ik sprak zondagavond met een leuke (Twentse) agente die me aansprak vanwege mijn Stromer :D . Zij fietste zelf ook op een Speed Pedelec maar helaas nog niet op zo'n mooie Zwitserse. Wat betreft het gebruik van fietspaden binnen de bebouwde kom gaf ook zij aan niet van de rijbaan gebruik te maken. Helemaal niet bij drukke wegen waar relatief hard wordt gereden. Snelheid aanpassen en 'gewoon' op het fietspad was haar advies. Ook zij had nog niet gehoord dat een SP-er op de bon was geslingerd voor het fietsen op een fietspad.

Het blijft lastig. Volgens mij hoef je (voorlopig) niet al te bang te zijn voor boetes als je je netjes als een dame of heer in het verkeer gedraagt. Ik maak me echter wel zorgen over aansprakelijkheid/verzekering in het geval van een ongeluk :? .
Gisteren gewoon een politieauto ingehaald. Op mijn ww route zijn er flinke drempels komen te liggen waar de auto's niet zo hard meer over gaan. Ik moet helaas ook wel iets afremmen, maar pak ze denk ik nog wel met 35+km/u. Kortom de auto's rijd ik er daar iig uit. Vond ik toch wel grappig...
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Calimero, aan welke kant ga je langs de auto bij inhalen?
Zelf vind ik het best krap om er rechts voorbij te gaan. Heb in Dieren een autosluis met slagboom waar ze allemaal stoppen en daar pak ik een paar meter trottoir.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Als motorijder kan ik alleen maar zeggen ga links en neem heel duidelijk je positie in, zelfde met baanpositie, zorg dat je steeds op 2/3 van het baanvak rijd als je op de rijweg in het verkeer fietst. Fiets nooit helemaal rechts want auto's zien een opening en wringen er langs en vliegen dan rakelings voorbij met alle mogelijke gevolgen van dien :shock: .
Plaats reactie