Verlengen garantie stromer

dirkST2Belg
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2017, 11:54

E-bike garantie biedt dit niet meer aan aan individuele personen, alleen nog maar via dealers.
Ik wilde deze verzekering al in april 2018 afsluiten ( toen mijn ST2 nog onder waarborg was), maar toen werkte hun kredietkaart betalingsmodule niet (er was een website probleem antwoordde men mij). Wanneer ik dan iets later ( in juni, kort voor waarborg ten einde was) opnieuw wilde proberen, werkte heel de pagina niet meer ( "onderhoud"). Ik stelde hen de vraag en toen kreeg ik antwoord dat ze alleen nog maar via dealers afsluiten.
Nu lieten ze me wel weten dat het niet onmogelijk is om een waarboguitbreiding te krijgen na de 2 jaar waarborg. Wel moet je dealer een dossier opmaken. Ebike grantie evalueert dan en beslist of een waarborg uitbreiding kan en tegen welke voorwaarden.
Sindsdien ben ik op zoek naar een dealer die mij dit wenst aan te bieden (eventueel via Safebike). Huidige dealer besliste dit niet te doen (bieden geen Safebike aan!)
Iemand gelijkaardige ervaringen? En wel een dealer gevonden?
ST2, 2016, 983 Wh, 22 inch, zwart, woon-werk 33km enkel
Golvas

O.a. mijn dealer biedt de E-BikeGarantie by CarGarantie aan, maar ik vermoed dat de mensen van E-BikeGarantie by CarGarantie toch wel zelf een lijst met Stromerdealers die met hun samenwerken ter beschikking hebben ?
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Vandaag een email ontvangen van Stromer, of ik een waarborg van 1 jaar wens af te sluiten voor een prijsje..269€.
Wat is jullie mening? Vermits ik geen groot gebruiker ben en op 2 jaar amper 2000km op de teller heb staan. Lijkt me deze optie geen goede keuze.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik zou de garantie sowieso verlengen, maar niet via Stromer ... zie : https://stromerforum.nl/viewtopic.php?p=82768#p82768
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Golvas schreef: 27 sep 2020, 09:58 Ik zou de garantie sowieso verlengen, maar niet via Stromer ... zie : https://stromerforum.nl/viewtopic.php?p=82768#p82768
da's ook wel fijn via de verzekering, heeft mijn vrouw ook met haar Flyer opnieuw een All Risk verzekering/contract van 3-jaar voor €170,00 zelfs als de batterij valt en defect is (eigenlijk altijd defect) vangt zij drie jaar lang een vast bedrag (getaxeerde waarde) staat nu op 75% van de huidige nieuwwaarde.

€269,00 is best geld voor slechts één jaar ik dacht dat het per drie jaar was maar ik denk toch dat ik het aanga
inmiddels zijn alle duurdere componenten al een keer vervangen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

WFVst5, waarom geen verzekering via cargarantie? Prijs is 1/3 per jaar als de premie nog hetzelfde is als vorig jaar. Wat zijn voor jou de voordelen van een fabrieksgarantie?
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ben tevreden met mijn huidige verkeers verzekering (collectief all risk rechtshulp via werkgever) en geldt voor mijn auto, motor, SP, en racefietsen. mits zij met goedgekeurd slot gestald zijn. (ook als ze uit de auto gejat worden) helaas kan ik daar geen "garantie" kopen.

Na een ongeval enige jaren geleden met mijn Quest hebben zij meteen uitgekeerd en toen verhaald op de veroorzaker.
Zij deden ook niet moeilijk over No Claim/bonus malus die ik met de auto opgebouwd had dit werd doorgevoerd voor alle voertuigen.

Voordeel van fabrieksgarantie vindt ik: bij mijn dealer ben ik de afgelopen 1.5 jaar volledig ontzorgd.
Ik heb best aardig wat problemen gehad maar die zijn perfect opgelost, zonder morren en declareren mijnerzijds.
Als de dealer dit niet zo goed opgepakt zou hebben had er denk ik geen stromer meer in de garage gestaan met verzekeringen is de afhandeling nog wel eens stroperig.

Ik repareer wel eens kranen voor klanten die een machinepark verzekering hebben.
Vooraf kostenbegroting, oneindig discussie als er bijkomende kosten zijn, bij een mastinspectie kun je pas een begroting maken als de mast naast de kraan- en geheel uit elkaar licht, alles opgemeten en meetrapporten. We doen het nog wel maar alleen als de klant ons betaald en dan gaat declareren bij de verzekering anders gaan ze maar naar een ander.
Ohja......bij bedragen boven de €45.000 wordt er eerst betaald voordat de kraan de poort uit rijdt of op transport gaat :dwarf:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Free2be schreef: 27 sep 2020, 09:39 Vandaag een email ontvangen van Stromer, of ik een waarborg van 1 jaar wens af te sluiten voor een prijsje..269€.
Wat is jullie mening? Vermits ik geen groot gebruiker ben en op 2 jaar amper 2000km op de teller heb staan. Lijkt me deze optie geen goede keuze.
Dat zijn weinig kms..........mijn motor begaf het denk ik bij 3500kms ca 7500 de controller en drl, bij 12.000 de TMM sensor staat nu op 16.000km, vandaar dat ik het wel doe de fiets rijdt met de nieuwe TMM sensor perfect, ook na cassette wissel maar heb deze zomer meest op de racefiets gefietst.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

WFVst5 schreef: 29 sep 2020, 23:40 Ik repareer wel eens kranen ...... bij bedragen boven de €45.000
Ik had vorige week een lekkende kraan in de badkamer... ben blij dat ik jou niet heb gebeld :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ooooooh FreddyH, HOE flauw :bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie