Niet brommen

Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Freddy, leuk idee!
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Organiseer het maar, als ik kan ben ik van de partij.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Zo'n flashmob idee was er al eens. :mrgreen:
Zelf rijd ik steeds vaker over de N348 die voor het Velp -De Steeg deel ook 60 km. weg is.
De weg is recht, breed en rustig waardoor ik heen bergaf geen bezwaar heb. Ik kijk wel veel in m'n spiegel om voorbereid te zijn op achteropkomende voertuigen. Hier wordt vaak naar me getoeterd omdat een deel het niet snapt. Terug fiets ik hier op het verplicht fietspad bergop waar ik in september met de GPS camera rijd voor het Gelders evaluatie onderzoek.

Niet brommen heb ik op het gehele stuk van de nieuwe Cortenoeverse dijk in Brummen.
Daar SP ik na een vruchtbaar overleg met de verkeersdeskundige van de gemeente Brummen vrolijk overheen.

Op het 60 km. deel van de N348 tussen De Steeg en Ellecom Stromer ik met goedkeuring van de verkeersdeskundige van de gemeente Rheden niet. Verkeersdeskundigen gaan niet over handhaving maar ze verzekerden me dat na overleg met de politie ze inschatten dat ik niet geverbaliseerd zou worden.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 03 aug 2018, 13:03 Het is wellicht een idee om er eens met een grote groep te gaan fietsen... Filmpjes maken en deze massaal online delen...
Hou er wel rekening mee dat de reacties een tandje agressiever kunnen worden als je dit met een groep gaat doen. En dat kan weer reden zijn voor een instantie om ons signaal niet serieus te nemen, want "provocerend". (Ik vind het persoonlijk trouwens totaal NIET provocerend.) Het kan dus bovendien zeer gevaarlijke situaties opleveren door overspannen reacties van automobilisten. Tenzij je dit doet met minimaal een persoon op 50, dan wint de macht van de aantallen het wel. Maar ga dit alsjeblieft niet doen met zijn vijven ofzo. Ik zie jullie graag nog wat langer dan vandaag.

Ik zou eerder opteren voor twee SP'ers op enige afstand van elkaar: eentje voorop - met camera voor en achter -, en eentje wat verder naar achter - eveneens voorzien van camera - om het geheel vanaf een afstandje te filmen. Dan krijg je mooi beeldmateriaal. Ik denk oprecht dat dat serieuzer wordt genomen door instanties dan een flashmob.

Dat gezegd hebbende: ik ben dól op flashmobs. (Alleen niet om stugge instanties zoals lokale overheden ergens van te overtuigen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
TeuRij
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:42
Locatie: Gelderland

Stromend schreef: 03 aug 2018, 18:45 waar ik in september met de GPS camera rijd voor het Gelders evaluatie onderzoek.
Leuk, ik hoop in september ook met een 360 graden camera en GPS te gaan rijden op verzoek van de Provincie Gelderland.
Dat geldt voor een stuk fietspad binnen de bebouwde kom waar een onderbord geplaatst is 'Speed Pedelec toegestaan'

Ik ben benieuwd wat er uit dit onderzoek komt.
+STROMER- ST2S | Stromert sinds januari 2017 | 38 km woon-werk enkel
BlinkerGrips knipperlichten | Spurcycle bel | AirWings verende zadelpen | SQLab maatzadel | Elvedes FX18 Remschijf voor | B&M spiegel | Topeak telefoonhouder
Plaats reactie