Tijdsduur aanvraag nummerplaat België

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dus hoe herken ik een goede fietsenmaker: hij gaat zelf persoonlijk de invoer van je fiets regelen zodra hij de leverdocumenten heeft.
Mijn FM heeft de dag van levering gezorgd voor de douaneformaliteiten, die heb ik 's avonds meegekregen om dan de dag erna naar de DIV te stappen (en nog eens een dag later mijn nummerplaat te ontvangen)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Matomatisch
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
Locatie: Noorderkempen (BE)

Ik ben gisteren bij de DIV in Kontich geweest, en vandaag was de postbode er met mijn plaat :bp:

Het invoeren en inschrijven van mijn fiets duurde net iets langer dan een week.
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Renjo
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2018, 14:27

Om een voertuig te laten inschrijven aan een DIV-antenne: maak een afspraak, dit is beter!
Vanaf 2 juli 2018 zal elke antenne 2 dagen per week enkel aanvragen tot inschrijving behandelen op afspraak.
Er wordt een agenda voorzien voor de ingevoerde voertuigen (afspraak elke 10 minuten) en een agenda voor de gewone aanvraagformulieren (afspraak elke 5 minuten)
De DIV-antenne zal op deze dagen vrij toegankelijk blijven voor het publiek maar enkel aanvragen tot inschrijving waarvoor voorafgaandelijk een afspraak werd gemaakt zullen prioritair worden behandeld.
Hoe?
Ga naar de website van DIV en maak onmiddellijk een afspraak.
https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkee ... e_locaties
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

Maandagavond met mijn roosformulier , dat door de fm volledig was ingevuld naar mijn verzekeringsagent geweest.
Heeft mij direct online ingeschreven en verzekerd , vandaag is de plaat aangekomen. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn lijkt mij :)
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

1. hoe lang zijn je papieren van en naar de douane geweest? En 2. via leasing kan je niet zelf naar de DIV, noch kunnen zij het online in orde brengen. Why :?: tell me :bu: :bu:
Zit niets anders op dan (on)geduldig te wachten :dwarf:
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Peter.p
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 apr 2018, 07:43

Dinsdag heeft mijn dealer de papieren opgestuurd naar kbc, morgen komt mijn nummerplaat toe bij de dealer. Drie dagen zoals kbc beloofd had. :ay
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

jve66816 schreef: 02 aug 2018, 22:34 1. hoe lang zijn je papieren van en naar de douane geweest? En 2. via leasing kan je niet zelf naar de DIV, noch kunnen zij het online in orde brengen. Why :?: tell me :bu: :bu:
Zit niets anders op dan (on)geduldig te wachten :dwarf:
Geen idee , roos formulier was er bij de aflevering van de fiets door de fm , volledig ingevuld bij. Eigenlijk heb ik het nog niet eens deftig bekeken. Juist mee naar de verzekering agent gegaan ....
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Speedbiki
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jul 2018, 17:58
Locatie: Boorsem
Merk SP: ST1x 2018
Km-stand: 9999

Na meer dan drie weken bij aanvraag tot inschrijving van mijn Stromer St1X krijg ik het roze formulier teruggezonden.
Mijn FM heeft het roze formulier nochtans netjes ingevuld en afgetekend door mij. DIV spreekt over ontbrekende documenten.
Volgens min verzekeraar KBC moet dat het conformiteitsattest enkel trapondersteuning zijn.
Hoef volgens verzekeraar geen extra verzekering af te sluiten (familiale polis volstaat). FM helaas enkele dagen met vakantie.
Wie heeft soortgelijke ervaring met het Belgische Absurdistan? Wil nu eindelijk eens gaan fietsen.....en geen zin om meer dan drie weken te wachten. :cry:
Golvas

Vermoedelijk werd in vak X15 op je roze formulier(verkeerdelijk) een vinkje gezet bij "Enkel trapondersteuning" ipv bij (het volgens de actuele reglementering correcte) "Trapondersteuning en autonoom rijden".

Formulier hoeft niet opgezonden te worden, je fiets kan perfect via WebDIV worden ingeschreven : vandaag online inschrijven = morgen brengt de postbode je nummerplaat.

Verder heb je uiteraard ook nog een BA Motorrijtuigen met bijhorend groen verzekeringsdocument nodig :
Golvas schreef: 21 jul 2018, 17:55 BA Motorrijtuigen is en blijft - tot op heden, in afwachting van de door Kris Peeters reeds twee keer beloofde wetsaanpassing - nog altijd verplicht ... door de garageknop (en door de boostfunctie) is autonoom rijden met een Stromer immers perfect mogelijk.

Zie ook onderstaand antwoord van F. Bellot (laatste regel !):

Afbeelding
Myxomatose
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jan 2018, 20:33
Locatie: Klein Brabant (B)
Merk SP: Stromer
Km-stand: 15.000

Maandag heeft mijn verzekeringskantoor de plaat aangevraagd, dinsdag tegen 11u stond de postbode er met de nieuwe nummerplaat!
Moest hem enkel nog 30 € betalen
ST2 2018 - Sport 22" - Matt Black - 983 Wh
Plaats reactie