Kentekenplaat en houder verloren

Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Nou ik heb het voor elkaar.
Kentekenplaat en houder ergens onderweg verloren.
Vanmorgen pas ontdekt.
Hele route goed opgelet of er ergens iets in de berm lag.
Maar helaas, pindakaas. Morgen nog even informeren bij de gemeente, echter weinig hoop.
Dus dat wordt een nieuwe aanvragen.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Golvas

Aangifte doen bij Herr Flik, deze aangifte + ingevulde "Aanvraag tot inschrijving" (roos formulier) met vermelding "nummerplaat verloren, zie bijlage" -> DIV.
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Haha zal het doen.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Golvas

Je huidige nummerplaat zal geschrapt worden en komt nooit meer in circulatie ... de nieuwe plaat zal dan ook sowieso een andere combinatie zijn.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je krijgt in NL hetzelfde kenteken (cijfer/lettercombinatie) terug, maar dan met een duplicaatcode erop. (In dit geval een 1-tje, tenzij de plaat van Patrikius er al eens eerder afgewaaid is.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Als je in Nederland je auto verkoopt aan een landgenoot, dan blijft het kenteken op de auto ? Idem dito bij de verkoop van een speed-pedelec ?
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Golvas schreef: 01 mei 2018, 10:02 Als je in Nederland je auto verkoopt aan een landgenoot, dan blijft het kenteken op de auto ? Idem dito bij de verkoop van een speed-pedelec ?
Voor zover ik weet is dat idd zo bij een auto in NL ja
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yep, en bij de speed pedelec ook. De nieuwe eigenaar van mijn ST1 X rijdt rond met "mijn" plaat: je kunt net als bij verkoop auto samen naar het postkantoor met de papieren, daar wordt de tenaamstelling van het kenteken overgezet naar de nieuwe eigenaar en de ex-eigenaar krijgt een vrijwaringsbewijs mee. Nieuwe eigenaar kan direct telefonisch de verzekering regelen en met de Stromer op weg. Kentekenbewijs volgt per post richting de nieuwe eigenaar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Stromeur schreef: 01 mei 2018, 12:55 Yep, en bij de speed pedelec ook. De nieuwe eigenaar van mijn ST1 X rijdt rond met "mijn" plaat: je kunt net als bij verkoop auto samen naar het postkantoor met de papieren, daar wordt de tenaamstelling van het kenteken overgezet naar de nieuwe eigenaar en de ex-eigenaar krijgt een vrijwaringsbewijs mee. Nieuwe eigenaar kan direct telefonisch de verzekering regelen en met de Stromer op weg. Kentekenbewijs volgt per post richting de nieuwe eigenaar.
Das precies handiger dan die rommel die wij hebben :lol:
Golvas

Wij hebben inderdaad een andere regeling dan bij onze noorderburen ... bij ons volgt de nummerplaat de natuurlijke of de rechtspersoon die ze gebruikt, niet het voertuig.
Plaats reactie