Je eerste tocht op je Stromer !!!!

Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Mocht je het leuk vinden deel hier je eerste ervaring/tocht/ woon-werk ervaring op je Stromer !!!

Vandaag stond op jet programma een proefrondje woon-wek. De bedoeling was om met 90% accu te vertekken voor me 25km enkele rit en terug , maar vanacht toen ik uit me werk kwam moest ik toch nog ff een blik werpen op de stromer🙈 ik m aan gezet 76% accu🤔🤔 hoe is dat mogelijk !!! Maar goed vanochtend toch ff de dealer gebeld ivm de accu zoals advies luid de eerste 3 maal de accu zover mogelijk leeg rijden en dan volledig laden om daarna de accu ongeacht hoe vol die is te kunnen laden .... dit hield wel in dat ik niet in stand 3 maar in Stand 2 richting werk moest😏😏 man o man hoe het zonnetje ook scheen ..wat een wind.... het was nog werken ook, maar dat geeft niet alles om de fiets goed te leren kennen.... maar wat gaat die sodejo zo lekker 😜😜 maar goed heen en terug gestart op 74% thuiskomst nog 19% over ... het oranje Betuwse paard aan de laderd en laden maar..... tja dan komt die 100% eraan is het zonnetje onder en de maan in de lucht mmmmm ff lampje testen van de ST1X 2018, dus nog ff gauw een rondje gemaakt en mijn inziens genoeg licht mooie straal van 1,5mtr voor en een mooie weidse straal voor je genoeg om te zien wat erop de weg ligt gebeurd ..... al met al een tevreden Stromer rijder is Born 🤓🤓🤓
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Je tekst leest nogal moeilijk :ai
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hij is nog een beetje waus van de endorfine denk ik :bp: . Komt wel weer goed als-ie een beetje aan zijn Stromer gewend is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Denk dat het de Leffe trippel is 🙈🙈
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Ik pas m morgen ff aan 🤓🤓
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Stromeur schreef: 07 apr 2018, 22:47 Hij is nog een beetje waus van de endorfine denk ik :bp: . Komt wel weer goed als-ie een beetje aan zijn Stromer gewend is.
Waus :d3: nee joh hoe kom je erbij :bp:
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Mijn eerste en ook enige tocht met een Stromer was een obscure tochtje op de fietsbeurs in Utrecht ik denk 2013. Ik was daar eigenlijk om de Santos race lite van dichtbij te bewonderen en die befaamde riem ipv ketting. Ik zat in de hoogdagen van mijn randonneurs bestaan.
Ik kwam langst de stand van de e-bikes met testparkoer buiten. Ik dacht laat ik dat ook eens doen want ik ga daar anders toch nooit op rijden. Ik kreeg een helm en mocht naar buiten. Ik had al wat gelezen over die stromer pedelec en ging naar de stand. Vraag me niet welk model.
Ik kreeg wat instructies en ik was vertrokken. Wow wat was dat. De snelheid waar ik tijdens mijn triatlon periode maanden keihard voor moest werken haalde ik met de vingers in de neus. Ik was zo onder de indruk dat ik zo lang blijf fietsen dat ze een teken gaven dat het tijd was om te stoppen.
Ik vergelijk het nog altijd met een onverwachte one night stand met een vrouw die niet je type is maar nooit meer losgelaten heeft. Of een zomerliefde met een meisje dat niet je type was maar je bestempeld als de zomer van je leven en je voor de rest van je leven niet meer zal vergeten.
Voor de rest heb ik nooit nog one night stand gehad met een pedelec, zelfs niet toen ik mijn LTD ging bestellen. Ik weet dat die fiets je een geweldige belevenis geeft en ik weet ook dat ik ergens in mei er dagelijks mee kan rijden; Alsof je die jeugdliefde terug tegenkomt en er uiteindelijk toch een relatie mee aan gaat.
Uiteraard kan je een rit ergens op een parking van de jaarbeurs in Utrecht niet vergelijken met een echte rit maar het is mij altijd blijven achtervolgen. Het kan alleen nog veel beter worden.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oregon schreef: 08 apr 2018, 12:46 Ik vergelijk het nog altijd met een onverwachte one night stand met een vrouw die niet je type is maar nooit meer losgelaten heeft.
:mrgreen: Zeer treffend omschreven! 2013, dat was het eerste jaar dat de ST1 in haar huidige vorm op de markt kwam. En de ST2 Ltd is alleen nog maar mooier en sneller.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Leuk jullie eerste ervaringen kunnen er meer bij :cool2: :cool2:
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Een collega op mijn werk heeft een ST2 sind 2015. Oktober 2016 dacht ik, een spedelec zou ook wel eens wat voor mij kunnen zijn. Ik ga richting de 50 en een beetje beweging als compensatie voor mijn kantoorbaan, kan niet schaden (een fitness studio lijkt mij namelijk helenaal niets).

De ST2 van mijn collega geleend en op een zaterdag op en neer gefietst van Eerbeek naar Arnhem.
Ik vond het stromeren helemaal geweldig, want mijn route gaat over de veluwe en ik had gelukkig geen last van mijn rug of nek (want deze klachten hoor je helaas toch regelmatig bij mtb-ers.)

Echter ik woon 1 hoog, heb geen garage en de Stromer past niet door onze voordeur.
En nu? :ck:

Mijn 85 jarige buurvrouw gevraagd of ik mijn toekomstige Stromer bij haar mag stallen. De begane grond van haar woning is garage. Deze 60m2 garage was vroeger de stal voor paard en wagen waarmee ze vleeswaren aan huis verkocht. Na een paar dagen kwam ze met het verlossende ja antwoord.

Toen meteen op zoek gegaan naar een Stromer ST2. Er was echter nog geen Stromerforum.nl en ook maar een paar dealers. Via marktplaats adverteerde een Stromer dealer met een zwarte demo Stomer. Ik de dag erop gebeld, echter de demo Stromer was al gereserveerd. Hij had nog wel een goednieuwe witte ST2, echter model 2015 die hij met een leuke korting aanbood. Deze heb ik toen meteen gekocht.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Plaats reactie