Stromer wachtruimte

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ook dat, en daar ben ik ook absoluut niet over te spreken. De dealers doen hier ten dele ook nog eens vrolijk aan mee.

Ik ben dit al gewend vanuit de wereld van professioneel geluid (PA systemen voor clubs, café's, dj's etc.) De A-merken geven keurige specs op (RMS, Peak etc.) en de budgetmerken pakken gewoon het hoogste wattage, jokken daar nog wat extra watts bij op en tadaaa: Watt?!

Ik vind het echt Stromer-onwaardig dat ze hieraan meedoen. Kan me niks schelen wat de rest doet; als premium merk ben je het aan je stand verplicht om eerlijke gegevens de specificeren, dus vermeld dan gewoon allebei de cijfers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

tjeerd schreef: 03 mar 2018, 20:12 Wat ik me dan afvraag; wat maakt de verschillen tussen de nieuwe generaties motoren van bijvoorbeeld 500 of 850W, is dat in de basis niet gewoon meer koperdraad met meer windingen? Is er wel eens iemand geweest die inwendig de motoren wel eens uit elkaar gehaald heeft voor 'de wetenschap' wat de verschillen zijn tussen alle generaties Stromer die er nu zijn gemaakt?
Ik weet dat het verschil tussen de motor van de ST1 X en de ST2 (S) inderdaad o.a. in de dikte van de spoelen zit. Van de ST1 zijn wel foto's online te vinden van gedemonteerde motoren. Best leuk om te zien, ook omdat de controller van de ST1 nog in de motor zit, in plaats van als een aparte print in het frame, wat vanaf de ST2 het geval is.

Hoe Stromer de ST5 motor heeft laten herontwikkelen weet ik niet. Ik weet wel dat deze motor krachtiger is, maar toch compacter dan de motoren van de ST2(S) en de ST1 X. Dat is best een prestatie.

Als ik een afgekeurde motor van alle Stromer varianten tot mijn beschikking had, dan had ik die al lang en breed uit elkaar geklauwd om eens te zien wat het geheim van de Stromer-smid is. Helaas moeten defecte motoren die vervangen worden onder garantie retour naar Stromer, dus er zullen de komende jaren waarschijnlijk nauwelijks motoren van de ST1 X/ST2 (S) voor ons eindgebruikers te vinden zijn voor demontage. Dat gaat pas gebeuren zodra we van deze modellen ook "wrakken" gaan aantreffen, zoals nu mondjesmaat met zeer oude ST1's gebeurt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

Ondertussen zijn we weer 2 weken verder... Ik vrees dat het ook einde maart gaat worden voor mij! In het beste geval...
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
LeuventotBrussel
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
Locatie: Kortenberg

Gisteren bericht gekregen van FM dat fiets vanuit Zwitserland onderweg is.
Vanaf nu zou het naar schatting nog 14 dagen duren, aangezien de documenten pas later verstuurd worden vanuit Zwitserland en er nog een inklaring nodig is bij de douane. En dan nog even verzekering en nummerplaat regelen.
Ter info als referentie voor andere wachtenden:
- Land: België
- Bestelling geplaatst 27/12/2017
- Shipping 06/03/2018
- Ingebruikname: ik houd jullie op de hoogte
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

LeuventotBrussel schreef: 07 mar 2018, 11:32 Gisteren bericht gekregen van FM dat fiets vanuit Zwitserland onderweg is.
Vanaf nu zou het naar schatting nog 14 dagen duren, aangezien de documenten pas later verstuurd worden vanuit Zwitserland en er nog een inklaring nodig is bij de douane. En dan nog even verzekering en nummerplaat regelen.
Ter info als referentie voor andere wachtenden:
- Land: België
- Bestelling geplaatst 27/12/2017
- Shipping 06/03/2018
- Ingebruikname: ik houd jullie op de hoogte
Alright fantastisch , nu kan het aftellen voor jou echt beginnen :cool2: , heb een maand later besteld, hoop niet dat ie dan ook een maand later komt... maar men dealer verzekerde toch ook einde maart.... enig idee hoeveel later de documenten worden verstuurd ?
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

Afgelopen maandag besteld en kreeg te horen dat hij vrijdag of zaterdag mogelijk al geleverd wordt 8-)
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Ik moest een week of 3 wachten volgens mij.
Gewoon niet aan denken, net doen of er niks bijzonders staat te wachten. Niet iets supergaafs wat een nieuwe dimensie aan je (be)leven gaat toevoegen. Niks grandioos superieurs ofzo. Zeker niet iets wat bakken met energie gaat opleveren, noch verbaasde blikken van omstanders. Gewoon doorlopen mensen, er is hier NIKS te zien :av
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromertheke schreef: 07 mar 2018, 14:29 Afgelopen maandag besteld en kreeg te horen dat hij vrijdag of zaterdag mogelijk al geleverd wordt 8-)
Een 2017 model neem ik aan?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
LeuventotBrussel
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
Locatie: Kortenberg

Ebiker schreef: 07 mar 2018, 14:22 ... enig idee hoeveel later de documenten worden verstuurd ?
Ik zal een update plaatsen in deze draad van zodra ik meer weet.
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Random schreef: 07 mar 2018, 18:47 Ik moest een week of 3 wachten volgens mij.
Gewoon niet aan denken, net doen of er niks bijzonders staat te wachten. Niet iets supergaafs wat een nieuwe dimensie aan je (be)leven gaat toevoegen. Niks grandioos superieurs ofzo. Zeker niet iets wat bakken met energie gaat opleveren, noch verbaasde blikken van omstanders. Gewoon doorlopen mensen, er is hier NIKS te zien :av
:bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie