Het grote ongevallen topic

Renalt130
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 okt 2020, 09:53
Merk SP: Stromer ST1

Stromeur schreef: 22 nov 2020, 21:22 Tramrails, treinrails en randen van stelconplaten, allemaal doodeng inderdaad. Spekglad als ze nat zijn.
Voeg daar nog aan toe:

putdeksels
witte strepen, maar ook andere gekleurde (extra) strepen
(zwarte) lasnaden in het asfalt
herfstbladeren
etc.

Gr. Rene
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Nou, ook ik mag dit topic nu vullen.

Eergisteren reed ik van werk naar huis op de ST3.
19:37 vrij, tas ingepakt en zo tegen 19:40 vertrokken uit Groningen denk ik.
21:21: (kon ik later zien op te telefoon geschiedenis) ik bel mijn ex vriendin met de melding 'hoi liever, ik denk dat ik gevallen ben'. Oh, hoe dat zo? Nou, er zit een gat in mijn broek op mijn knie, linker helft van lichaam doet pijn en ik ben duizelig.
Later als ik mijn geheugen weer een beetje terug krijg blijkt het volgende.
Ik ben rechts naast het fietspad in het gras terecht gekomen en probeer weer terug op het fietspad te komen, die precies daar een bocht naar rechts maakt. Je ziet hem aankomen, scheef met een vaart van 30-35 een betonnen pad op rijden verlies je met een fiets.
Het eerste wat ik daarna weet is dat ik in Hoogezand al fietsend weer wakker wordt, en mijn ex bel, en niet goed weet waar ik ben.
Uiteindelijk herken in de omgeving, fiets naar mijn moeder die daar in de buurt woont, ex komt daar me de auto naartoe, en niet veel later zit ik soort van gedwongen vrijwillig in de auto naar de spoedhulp in Groningen. Ik heb het niet zo met dokters die aan me zitten te voelen/prikken/testen. Hij kon niets vinden behalve kneuzingen en misschien een hersenschudding.
Ochtend daarop naar de huisarts, die me direct doorstuurd naar het ziekenhuis voor CT scans want ik plas ook bloed blijk dan. Op de scans is gelukkig nergens een interne bloeding te vinden.
Het blijft bij een flinke hersenschudding en een heleboel kneuzingen.
Ik heb geen idee wat er gebeurd is, ben gewoon een uur kwijt. Mijn moeder fietst een deel van mijn route op haar gewone Ebike, en vindt de volgende dag mijn bidon terug op de plek waar ik denk gevallen te zijn.
Mijn helm zat vol gras en modder, en de piepschuim vulling en Mips voering is gescheurd en los gekomen.
Handschoenen, broek, en Ortlieb tas zitten vol gaten.

Wat wel vreemd is, is dat ik na de val weer verder ben gaan fietsen op standje zombie. Ik had de ogen open maar was niet thuis. Pas na een half uur (voor een stukje waar ik normaal 10 minuten over doe) werd ik al fietsend weer wakker. Toen had ik in het donker een polder pad van 6 km gereden met 2 bruggen, veel bochten, en een drukke weg over gestoken.
Al met al best wat geluk gehad denk ik. Fiets staat bij mijn moeder, ik mag er van hun niet op fietsen zonder nieuwe helm (en ze hebben ook wel gelijk, maar ik ben altijd stront eigenwijs). Werk gebeld, ik sta de komende tijd op ziek want een buschauffeur met hersenschudding kunnen ze niet gebruiken. Ze nemen het gelukkig serieus.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Heftig, gelukkig had je je helm op ... spoedig herstel gewenst ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JeroenSpock schreef: 05 dec 2020, 20:34 Wat wel vreemd is, is dat ik na de val weer verder ben gaan fietsen op standje zombie. Ik had de ogen open maar was niet thuis. Pas na een half uur (voor een stukje waar ik normaal 10 minuten over doe) werd ik al fietsend weer wakker. Toen had ik in het donker een polder pad van 6 km gereden met 2 bruggen, veel bochten, en een drukke weg over gestoken.
Al met al best wat geluk gehad denk ik.
Wow... op basis van je verwondingen en het feit dat je geruime tijd out bent geweest maak ik op dat je een levensgevaarlijke val hebt gemaakt. Die helm zou best weleens je redding geweest kunnen zijn.

En inderdaad zeg, semi-bewusteloos doorgefietst, wat had jou in die tijd allemaal niet kunnen gebeuren :shock:

Geef jezelf alsjeblieft de tijd om hiervan bij te komen. Los van dat je lichaam door elkaar gerammeld is, zijn je bewustzijn verliezen en een hersenschudding echt niet te onderschatten. Probeer maar heel even niet te eigenwijs te doen.

Hopelijk ben je verzekerd voor schade aan helm en kleding? Laat je je Stromer nog even door de FM checken?

Ik wens je heel veel beterschap!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Ik ben ook wel overtuigd dat die helm veel goeds gedaan heeft.
De Stromer dealer in Groningen belde me toevallig een dag later voor een besteld onderdeel, dus ik leg uit wat er gebeurd is.
Hij zei dat de helm waarschijnlijk wel verzekerd is, en de tas misschien. De fiets zelf heb ik niet weer gezien maar volgens mij zitten er wat schaafwondjes op het stuur, en achter heeft de tas het zwaarste werk gedaan.
Misschien is het voorwiel ontzet, maar daar voor moeten ze in Groningen maar even goed kijken.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Goeiendag Jeroen, wat een verhaal... Inderdaad de komende tijd naar even niet te eigenwijs doen... Veel sterkte en een spoedig herstel gewenst!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Weet je zeker dat je geen (zware) hersenschudding hebt? Het komt erg over als een collega die na een zwaar ongeluk met een schedelbasis fractuur/hersenschudding nog een uur verdwaasd heeft rondgelopen.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Hé Jeroen wat heb je een nare ervaring opgedaan zeg.
Sterke bij je herstel gewenst. Beterschap.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Wauw eng verhaal, wat eenieder kan overkomen.

Sterkte en een voorspoedig herstel
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Achiel schreef: 06 dec 2020, 01:37 Weet je zeker dat je geen (zware) hersenschudding hebt? Het komt erg over als een collega die na een zwaar ongeluk met een schedelbasis fractuur/hersenschudding nog een uur verdwaasd heeft rondgelopen.
Ja, de arts in het tweede ziekenhuis sprak van een flinke hersenschudding.

Bedankt allemaal
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Plaats reactie