Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Wat een ongelofelijk gevaarlijke gek. Ik ken herken dit van één van mijn woon-werk ritten in Buitenveldert (Amsterdam). Eerst toeteren en opduwen, vervolgens gevaarlijk afsnijden. Bij jou gaat het nog verder; wordt je nu gewoon aangetikt?!

Dit is één van de redenen om op links van het midden te rijden i.p.v. rechts van het midden. Links van het midden is zoals de plaats op de weg bij motorrijden; hiermee blokker je de rijbaan zodat ze er zich niet langs kunnen persen met alle mogelijke negatieve gevolgen van dien. Dit had echt veel slechter kunnen aflopen met een valpartij en nog een eventuele achterligger...
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Ik heb het filmpje nu 3x bekeken en dit is werkelijk ongeloofljk!!!

Je hebt zo veeeeeel geluk gehad Sobat.
Barry schreef: 15 mei 2019, 21:36 Wat mij betreft mag zo’n “bestuurder” per direct haar rijbewijs inleveren. Met zulke acties hoor je gewoon niet achter het stuur!
Geheel me eens,
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Ik ben erg geschrokken van de beelden. Ik herkende “mijn stad” meteen en het kwam hard binnen. Wat moet het met jou doen!?

Wat een ondoordachte actie. Weer een “bestuurder” die de emoties zo hoog laat oplopen dat er gedacht wordt dat er zelf voor rechter gespeeld mag worden.

Gelukkig ben jij overeind gebleven en “kostte” het “maar” een spiegel. Goede beheersing van de fiets en een prima engeltje op je schouder. Fijn dat je een camera op je stuur had.

Ik sluit me aan bij bij de heersende opinie: doe aangifte. Het gedraag van deze automobilist kan en mag niet getolereerd worden.

De rechter cq officier van justitie mag over haar oordelen; als jij de aangifte maar doet.
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

allesstroomt schreef: 15 mei 2019, 21:28 Heel hard geschrokken van dit filmpje. Het ziet er voor de aanslag ook al gevaarlijk uit zo in het wild op de weg. Ik zou dit nooit durven.

Knap dat je rechtop bleef. Alle bewondering! Misschien ter lering kun je morgen ofzo in alle rust eens proberen te vertellen hoe je precies rechtop kon blijven. Een bepaalde techniek misschien die je allang gebruikt? Geen idee maar ik sta vol bewondering voor het feit dat je niet onderuit ging.
Doordat deze dame al een tijdje achter mij zat te toeteren en opduwen (20cm van kentekenplaatje, echt bizar) keek ik al iedere 1/2 seconde over mijn linker schouder. Daardoor ben ik een beetje gaan slingeren van de linkerzijde op mijn rijbaan naar het midden van mijn rijbaan. Op het moment dat de dame mij van de weg drukte reed ik door mijn (kleine) slingerbeweging in het midden van mijn rijbaan. Dat is mijn geluk geweest. Had ik links op mijn rijbaan blijven rijden dan had dit waarschijnlijk anders afgelopen, want (en dat zie je niet op het filmpje)op de linkerrijbaan reed ook nog een auto. We reden dus met z'n drieën naast elkaar.
Mevrouw drukte dus haar auto tussen de auto op de linker rijbaan en mijn fiets... :ba

Dus geen bepaalde tactiek. Stront geluk dat ik door links over mijn schouder te kijken het stuur naar rechts draaide.

Wel heb ik nu een pijnlijke en dikke rechterhand. Waarschijnlijk toch in een reflex met alle kracht in mijn handvat geknepen om stabiel op mijn fiets te blijven. Maar dat bedenk ik nu. Op het moment van de aanrijding heeft er een engeltje voor mij gedacht en mij een zetje naar rechts gegeven...
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Extra reden om (als je hebt) je rechtsbijstand in te schakelen en haar zo hard mogelijk aan te pakken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Omdat je het filmpje hier en openbaar op YouTube publiceerde ben ik zo vrij geweest hem te delen op Facebook in de groep Speed Pedelecs van de Lage Landen.
Daar lezen mensen mee met contacten bij SWOV, de Fietsersbond en het ministerie.

Jouw ervaring illustreert heel helder de kwetsbaarheid van de SP op de rijbaan.
Daarnaast laat het zien dat een klein groepje aso’s het rijden op de rijbaan levensgevaarlijk maakt.

Sterkte met de verwerking van deze indringende ervaring en de afhandeling waar je ook voor kiest.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Morgen ga ik aangifte doen...
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
mrstrom

Even adrenaline stoot dit zeg. Wat een muts dat mens. Aangifte lijkt me ook goed, dan wordt het geregistreerd en als ze het vaker doet misschien eens echt aangepakt door de politie. Hier zouden ze toch gewoon het rijbewijs door de shredder moeten halen en begin maar weer opnieuw.

Sterkte man, laat het ook weer los en blijf km's maken! Veilige uiteraard.

En zo'n cam zit ik ook steeds meer aan te denken nu. Heb je die steeds aanstaan? laad ie de films dan zelf met wifi naar de cloud ofzo? ik wil er dan geen werk aan hebben. Als ie het laatste uur/ half uur steeds bewaart zou voldoende zijn. Voeding dan vanaf de usb?
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Dat het een oud vrouwtje betreft is voor mij nog niet zo verbazend, haar reactie... allemachtig zeg.

Ik heb vijf aanvaringen gehad in de laatste 2 maand met autobestuurders, allen oudere bestuurders.

De eerste was een inhaler die mijn snelheid veel te laag inschatte waardoor een tegenligger volledig stil moest gaan staan om niet een aanrijding te krijgen.
De tweede was een man van een jaar of 70 die mij perse moest inhalen bij een inhaalverbod en die vond dat ik niet midden op de rijbaan mocht rijden.
De derde was een ouder stel die wederom niet door had dat ik 45 km/u ga en niet 25, waardoor ze bijna op een vluchtheuvel knalden.
De vierde was een oudere vrouw die mij inhaalde zonder op de andere weghelft te gaan. Na een paar kilometer kunnen aanspreken, ze vond het volledig onverantwoord dat ik daar reed. Na uitleg dat ik daar moet rijden bleef ze bij haar standpunt.
De laatste was een man van een jaar of 60 die net als bij Sobat me bewust van de fiets reed, dit lukte niet omdat ik op tijd opzij kon gaan.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Mark78 schreef: 16 mei 2019, 10:09 Dat het een oud vrouwtje betreft is voor mij nog niet zo verbazend, haar reactie... allemachtig zeg.

Ik heb vijf aanvaringen gehad in de laatste 2 maand met autobestuurders, allen oudere bestuurders.

De eerste was een inhaler die mijn snelheid veel te laag inschatte waardoor een tegenligger volledig stil moest gaan staan om niet een aanrijding te krijgen.
De tweede was een man van een jaar of 70 die mij perse moest inhalen bij een inhaalverbod en die vond dat ik niet midden op de rijbaan mocht rijden.
De derde was een ouder stel die wederom niet door had dat ik 45 km/u ga en niet 25, waardoor ze bijna op een vluchtheuvel knalden.
De vierde was een oudere vrouw die mij inhaalde zonder op de andere weghelft te gaan. Na een paar kilometer kunnen aanspreken, ze vond het volledig onverantwoord dat ik daar reed. Na uitleg dat ik daar moet rijden bleef ze bij haar standpunt.
De laatste was een man van een jaar of 60 die net als bij Sobat me bewust van de fiets reed, dit lukte niet omdat ik op tijd opzij kon gaan.

Het is dat ik een riem draag, anders zou mijn broek hiervan afzakken...
Te gek voor woorden!
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Plaats reactie