Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Stromend, ze moeten je wel hebben zeg......... :ck:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Op de eerste foto zie je mijnsinziens een vers ABS remspoor.

Fiets staat voor schadebeoordeling bij de FM.
Zichtbare schade is:

Gat in regenjas op rechter onderarm,
Rechter spiegel gebroken,
Gat in de rechter Ortlieb,
Rechter trapper beschadigd,
Rechter remhendel beschadigd,
Rechter handvat GPS5 beschadigd,
Speling op voorvork(?),
Achterrem loopt aan.

Daarnaast kijkt de FM hem helemaal na op niet zichtbare schade.

In de Ortlieb zat mijn 2 weken nieuwe HP Elitebook die ik nog niet heb getest...

De val is veroorzaakt doordat de auto tegen mijn linker spiegel reed. Hierbij is (ws) mijn stuur en tegelijk mijn linkerbeen geraakt waardoor ik ten val kwam.

Ik zat in de voorbereiding om de rotonde waar een busje reed op te rijden en werd volledig door de aanrijding verrast.

Je ziet dat de rijbaan er te smal is om in te halen. De situatie bevestigd dat de beste plek midden op de weg is. Toch blij dat ik rechts reed want bij een kopstaart botsing was dit anders afgelopen....

Uit het wegrijden van de veroorzaker na de afhandeling kan ik afleiden dat het ws de bedoeling van meneer was de rotonde 1 kwart te nemen.

Dhr heeft geweigerd zijn persoonsgegevens aan met te verstrekken en ik heb dus enkel foto’s van zijn auto en kenteken en het telefoonnummer van een vrouw die beweerde zijn dochter te zijn.

De politie gaf geen kopie van hun rapportage en deze is enkel door mijn verzekering bij politie Zutphen op te vragen.
Heb zojuist per Whatsapp via mevrouw de veroorzaker gevraagd vandaag het Europees schadeformulier met me in te vullen.

Heeft iemand een idee hoe te handelen wanneer dit niet voorelkaar komt?
Laatst gewijzigd door Stromend op 20 nov 2019, 05:28, 3 keer totaal gewijzigd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromend schreef: 19 nov 2019, 22:27 Op de eerste foto zie je mijnsinziens een vers ABS remspoor.
Ik zag het ook. Loopt zelfs door over het zebrapad. Ik durf niet hardop te zeggen dat dit hét remspoor is, maar gezien de huidige neerslag en conditie van het wegdek, is dit naar mijn idee ofwel dat van de bestuurder die jou heeft aangereden, ofwel van relatief kort daarvoor (wat wel erg toevallig zou zijn).

Als de bestuurder inderdaad door zijn ABS heeft getrapt, dan zou het helemaal schunnig zijn dat hij ontkent.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Wat een vervelend verhaal Stromend. Ik hoop dat het allemaal goed komt met de fiets en met jezelf. Zoals het nu klinkt mag de bestuurder van die auto wel de portemonnee trekken (en hopelijk inzien dat het ontkennen van het veroorzaken van een ongeluk een nogal schofterige reactie is).
Stromer ST1 2019, rood
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

DCBE4082-EC74-48BD-B5FC-9381D95BC54A.jpeg
DCBE4082-EC74-48BD-B5FC-9381D95BC54A.jpeg (2.12 MiB) 2675 keer bekeken
Nou, het is na een dag waarop ik me ziekmeldde eindelijk weer wat rustiger geworden.
Heb de 82 jarige(!) bestuurder van de Corsa via zijn dochter en schoonzoon proberen te bewegen tot tweezijdig invullen van het Europees Schadeformulier. Schoonzoon werkt bij verzekeringsmaatschappij en behartigt de belangen van meneer.

Best fijn voor hem maar 3 dagen wachten op een afspraak voor invullen gaan we niet doen.
Na uitgebreid overleg met ENRA en m’n rechtsbijstandsverzekering Verkeer en politie op advies besloten zoveel als mogelijk in te vullen en vervolgens te tekenen en versturen.

Net de laatste documenten geüpload en op de post.

Schade fiets: €279,70
Andere materiële schade is op €650,- geschat.
Immateriële schade is er door verlies van arbeidsproductiviteit en mogelijk teruggang in loon.

Zo loopt het bedrag snel op tot tussen €930 en € 1500,-. Voor dit akkefietje :geek:
De bijlage DCBE4082-EC74-48BD-B5FC-9381D95BC54A.jpeg is niet meer beschikbaar
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromend schreef: 20 nov 2019, 16:36 Heb de 82 jarige(!) bestuurder van de Corsa via zijn dochter en schoonzoon proberen te bewegen tot tweezijdig invullen van het Europees Schadeformulier. Schoonzoon werkt bij verzekeringsmaatschappij en behartigt de belangen van meneer.
Nou, dan is dus meteen duidelijk hoe die belangenbehartiging eruit ziet: traineren. Het wordt steeds vervelender zo. Fijn als mensen zo omgaan met het slachtoffer van een aanrijding.
Stromend schreef: 20 nov 2019, 16:36 Na uitgebreid overleg met ENRA en m’n rechtsbijstandsverzekering Verkeer en politie op advies besloten zoveel als mogelijk in te vullen en vervolgens te tekenen en versturen.
Precies, als de andere partij niet meewerkt, dan moet het maar zo.
Stromend schreef: 20 nov 2019, 16:36 Zo loopt het bedrag snel op tot tussen €930 en € 1500,-. Voor dit akkefietje :geek:
Ben je zelf all risk verzekerd? Of wil je deze informatie hangende de verzekeringskwestie niet kwijt in dit topic?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Dat zit wel goed. Sterker nog: de tegenpartij is dat ook :o Er zit dus iets anders dan voldoende dekking achter lijkt het.

Toen ik z’n auto ‘ns van dichtbij bekeek viel er aan het uiterlijk af te lezen dat onze 82 jarige op het kantelpunt van een rijontzegging (stop verlenging rijbewijs) zit.

Natuurlijk zou verlies van z’n mobiliteit zuur zijn maar wel veiliger voor andere weggebruikers en hem zelf.
Deze man rijdt volgas door een kinderrijke buurt. Gewoon een gevaar op de weg.
https://www.swov.nl/feiten-cijfers/fact ... et-verkeer
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Stromend schreef: 20 nov 2019, 20:02 Toen ik z’n auto ‘ns van dichtbij bekeek viel er aan het uiterlijk af te lezen dat onze 82 jarige op het kantelpunt van een rijontzegging (stop verlenging rijbewijs) zit.

Natuurlijk zou verlies van z’n mobiliteit zuur zijn maar wel veiliger voor andere weggebruikers en hem zelf.
Deze man rijdt volgas door een kinderrijke buurt. Gewoon een gevaar op de weg.
https://www.swov.nl/feiten-cijfers/fact ... et-verkeer
Dat zijn nogal wat aannames op basis van jouw eenmalige ontmoeting met deze persoon.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Stromend schreef: 20 nov 2019, 16:36
Immateriële schade is er door verlies van arbeidsproductiviteit en mogelijk teruggang in loon.

Zo loopt het bedrag snel op tot tussen €930 en € 1500,-. Voor dit akkefietje :geek:
Vervelende aanrijding maar "teruggang in loon" ? Is dat niet wat voorbarig ? Je doet wel erg veel aannames.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromend is aangereden buiten zijn schuld, de wederpartij ontkent, de wederpartij verstrekt zijn gegevens niet, de familie van de wederpartij is ertussen gaan zitten en weigert vooralsnog een Europees Schadeformulier in te vullen. Stromend is door de aanrijding gevallen en heeft zich ziek gemeld. (Een arts zal kunnen bepalen of dit "terecht" is, maar ik heb geen reden om aan te nemen van niet.)

Zoals ik het lees, is Stromend hier toch echt het slachtoffer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie