Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromend schreef: 11 dec 2019, 12:28
Wiebe schreef: 11 dec 2019, 10:18 Ik zie het probleem al, de rijrichting op de rotonde gaat precies verkeerd om. Dat is vragen om ongelukken ;)
Je ziet dat de rijrichting op het bord bij de rotonde op de foto juist is.
Geen reden voor ongelukken.
Hij doelt op de pijlen die getekend zijn op het schadeformulier :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bram Roose schreef: 11 dec 2019, 12:23 Betekent dit dat jullie een Europees aanrijdingsformulier bijhebben met de fiets? Ok, ik heb dat dus niet, zal daar werk van moeten maken om dat steeds bij te hebben...
Daar is een app voor: Android versie en iOS versie.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

vincent1981 schreef: 11 dec 2019, 10:17 Inhalen is aangevinkt. Degene die inhaalt moet zorgen voor voldoende zijdelingse afstand. Tevens: Wie gaat er nu inhalen precies voor een rotonde? Twee keer fout dus.

Lijkt me voor de verzkering geen moeilijk zaak.

Wel is het onbeschoft hoe de tegenpartij zich gedraagd.

Sterkte met de gehele zaak.
Dank voor je steunende woorden.

Er zijn verschillende zaken aan de hand wanneer je naar de verkeerssituatie kijkt.

1. Het is verboden een voertuig in te halen vlak voor of op een voetgangersoversteekplaats(WVW 1994 art. 12 in NL).
Dit is dus een verboden verkeerhandeling en daarvoor kun je strafrechtelijk worden vervolgd.

2. Er is te weinig zijdelingse afstand aangehouden tijdens inhalen.
Het wegvlak is daar 3.63 meter breed.
Op die breedte passen geen Corsa van 1.95m, een Stromerstuur met 0.85m en de noodzakelijke 1.50m afstand voor veilig inhalen van een brommer. (WVW NL) Overtreding van deze verkeersregel kan resulteren in een boete.

2. Wat is de oorzaak van de aanrijding?
Hierbij gaat het er om of de tegenpartij de bestuurder of de Stromer geraakt heeft.
Dit is een civiel rechtelijke vraag over schuld aan de aanrijding en daardoor aansprakelijkheid.

Het kan dus zo zijn dat je strafrechtelijk fout bent zonder dat je civiel rechtelijk aansprakelijk bent.

De verzekering die me bijstaat staat nog steeds op het standpunt dat de foto met de rode lak op de auto bewijst dat de tegenpartij liegt en dus schuld heeft en daarom aansprakelijk is.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromend schreef: 10 dec 2019, 09:06 Rekeninghoudend met gefronste wenkbrauwen hier en daar op het forum denken mijn vrouw en ik dat het gaat om een dementerende man die door familieleden de hand boven het hoofd wordt gehouden. Toegedekt met de mantel der liefde.
Dat het verkeersgedrag van de man zou kunnen resulteren in een mogelijk fataal ongeluk knaagt aan me maar is dan ook weer niet mijn verantwoordelijkheid. Dit vind ik een moeilijk punt, naast het stuk onrecht dat me persoonlijk aangedaan wordt in de afhandeling van het incident dat plaats vond.

Heb me ingelezen hoe het werkt met ontzegging van de rijbevoegdheid en controle hierop. Een aanmelding dat je meent dat iemand niet meer in staat is veilig deel te nemen aan het verkeer kan enkel door een naaste samen met een huisarts aanhangig gemaakt worden in NL. Die weg ga ik dus niet op. De politie is bij het ongeval betrokken en zij moeten dit maar overwegen.
Ik hoor wel van mijn zoon dat hij enkele keer wel direct het rijbewijs vordert na ongevallen of andere ellende. Ook wel bij "oudjes" :? :cry:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Vrouw met speed pedelec zwaargewond bij dodehoekongeval in Massemen

https://www.tvoost.be/nieuws/vrouw-met- ... um=twitter

Zo te zien een bezitter van een nieuwe ST 2019 LE. Veel sterkte voor deze mevrouw! Ik ken de toedracht niet maar altijd oppassen met vrachtwagens die afslaan.
ST3 L Black
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Dat is op mijn ww route en ik was er een uur daarvoor op dezelfde plaats. Er is redelijk veel zichtbaarheid op dat kruispunt maar toch heb ik ook daar al in de remmen moeten gaan voor afslaande wagens. Het regende op dat moment (en veel wind) wat de zichtbaarheid slechter maakt.
Nog maar eens een wake-up call om extra defensief te rijden.
Hopelijk gaat het goed met de vrouw.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vreselijk een ongeval tussen SP en vrachtauto.
Sterkte aan het slachtoffer.

Witte helm en gele bike. Twee aandachttrekkers.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Vreselijk om dit te zien. Gelukkig is de vrouw buiten levensgevaar. Wanneer ik zo'n vrachtwagen zie ben je maar nietig als fietser en zorg ik dat ik zo veilig mogelijk weg kom.

Sterkte voor de bestuurster.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Eigenlijk zou iedereen verplicht 2 dagen op groot materieel mee moeten rijden. Ik weet het, dat is nooit haalbaar, maar mensen hebben werkelijk geen flauw benul van dode hoeken, (gebrek aan) overzicht, manouvreerbaarheid, etc.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 14 dec 2019, 12:46 Eigenlijk zou iedereen verplicht 2 dagen op groot materieel mee moeten rijden. Ik weet het, dat is nooit haalbaar, maar mensen hebben werkelijk geen flauw benul van dode hoeken, (gebrek aan) overzicht, manouvreerbaarheid, etc.
Tja. Alhoewel ik dit ook weer wat victim blaming vind.

In de meeste gevallen is de vrachtwagenchauffeur verantwoordelijk voor zo'n ongeval, niet de zwakke weggebruiker die op het fietspad rijdt naast die vrachtwagen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie