Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Jeroen,

Goed weer van je te lezen en fijn dat je aan de betere de hand bent. Tjonge wat een hersteltijd heb jij gehad. Ook fijn dat je weer het Stromeren gaat oppakken.

Doe rustig aan en heb vertrouwen in jezelf.

Succes.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Allen dank voor de reacties. Hoop snel de wachtkamer te vullen & te verlaten.

Nu bagagedragers leverbaar zijn kan ik gaan nadenken over Fietstassen. Scheelt bij de volgende koprol toch weer een paar ribben ;)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb de Ortlieb Sport Roller Plus en de Ortlieb Downtown Two genomen.

De Sport Roller Plus bestaat uit een setje van twee tassen, is eigenlijk bedoeld om te worden bevestigd aan het voorwiel. Om die reden is die wat kleiner dan de en toont dus wat slanker aan de bagagedrager dan zijn grotere broer de Back-Roller. De Sport Roller Plus is waterdicht (hoogste niveau, IP64), maar beschikt niet over verschillende vakken.

Voor als ik wat minder spullen mee hoef te nemen heb ik ook de Downtown Two gekocht. Deze tas is iets minder waterdicht (IP53), maar heeft het voordeel dat die eruit ziet als een kantoortas en dat daar vakken in zitten. Er kan behoorlijk wat in.

Voor het koppelen van de Ortliebs aan de bagagedrager:
- Ik heb de voorste klemmetje van alle drie de tassen iets ingekort, zodat die niet tegen het spatbord aan komt.
- De beide klemmen van de Sport Roller passen in de ruimte in het middendeel van de bagagedrager.
- De Downtown Two maak ik vast met 1 klem in het middendeel en 1 klem in het achterste deel van de bagagedrager.
Zowel de Sport Roller als de Downtown raken het fietsframe niet. Ik heb tassen met het QuickLock2.1 systeem.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gast, ik schrik me kapot: post van Henry in het ongevallen-topic. Ik dacht dat je gevallen was. Waar wil je dat ik je bijdrage naartoe verplaats?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromeur, ik reageerde op de opmerking van JJJ. :)
Tja... waarheen verplaatsen? Misschien naar dit topic?
viewtopic.php?f=9&t=2003&p=42125&hilit=ortlieb#p42125
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

jjj schreef: 29 mar 2019, 16:05 Allen dank voor de reacties. Hoop snel de wachtkamer te vullen & te verlaten.

Nu bagagedragers leverbaar zijn kan ik gaan nadenken over Fietstassen. Scheelt bij de volgende koprol toch weer een paar ribben ;)
En die dragen in 't algemeen ook bij aan mitigatie van gevolgschade van een val. Mijn fiets is ook al twee keer omgeslagen, gelukkig was er de Ortlieb tas die mijn derailleur beschermde
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

Hoi hoi,

Ik mocht er vandaag ook aan geloven. Na ruim 1200 km mijn eerste val.
Op een rotonde en 10 druppeltjes regen (beetje water + olie + vuil = glad). Gelukkig geen auto dichtbij.
Denk dat ik zo'n 25 of 30 km/h reed, want moet de rotonde 3/4 over.

Denk dat het voorwiel weg is geschoven, want stuur uiteinde en trapper zijn beschadigd. Gelukkig zijn de bagagedrager en frame/bouten niet beschadigd.

De eerste auto die kwam en mij in de verte had zien vallen vroeg of het goed was en was ook goed. Kapotte knie en nog wat beschadigen aan de benen. Gewoon verder naar het werk gefietst.

Groeten.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Gladheid bijvoorbeeld door wat regen = altijd oppassen.

Degene die besloten heeft om de speed pedelec naar de weg te verbannen, zouden ze na een periode van droogte en bij het vallen van de eerste paar regendruppels onmiddellijk op een speed pedelec moeten plaatsen met het verzoek om een half uurtje met 45 km/uur rondjes te rijden tussen de auto’s. Als het kan op een route met een paar rotondes...
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Helemaal mee eens Henry, eens kijken of die persoon(en) dan nog steeds zo achter die wet staan.

De eerste regen na een paar weken droogte is altijd extreem oppassen. Heb er zelf 2 jaar geleden ook eens aan moeten geloven (toen ook nog in combinatie met net nieuwe banden :bu: ).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

quacktop schreef: 24 apr 2019, 09:53 .Kapotte knie en nog wat beschadigen aan de benen.
Klinkt als een gelukje bij een ongeluk. Intussen al stof van de pijn of valt het mee?

Beterschap en ik hoop dat de fietsenmaker de schade aan je fiets snel hersteld heeft.
Plaats reactie