Het grote ongevallen topic

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Zo’n moment als jij hebt meegemaakt zet ons allemaal aan het denken.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

In dit geval zeker omdat de beelden er zijn. We hebben hier ook al mensen gehad die bedreigd zijn, bekogeld vanuit de auto met voorwerpen, net als Sobat ook opzettelijk bijna overhoop gereden, etc...

De beelden maken het zo veel meer indringender en doen ons (mij) weer beseffen hoe kwetsbaar we zijn.
Als ik bedenk hoe de beelden eruit moeten zien van de mensen die daadwerkelijk onderuit zijn gegaan..... brrrr....
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Stromend schreef: 16 mei 2019, 19:28 Zo’n moment als jij hebt meegemaakt zet ons allemaal aan het denken.
We zijn allemaal even wakker geschud...
Zag op FB dat filmpje ook al aan de wegbeheerder is laten zien. Met een beetje mazzel gaat het balletje rollen richting Den Haag en wordt de wetgeving omtrent de plek op de weg van de SP rap aangepakt.
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1052
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Sobat schreef: 16 mei 2019, 08:15 Morgen ga ik aangifte doen...
Sobat, tot hier heb ik alles gelezen en ben blij te lezen dat je besloten hebt aangifte te doen. Je hebt veel geluk gehad. Alleen vallen zou al behoorlijk wat letsel hebben veroorzaakt en ik weet niet wat voor verkeer er nog aan zat te komen. Doordat je al door had dat deze bestuurder kennelijk veel haast had was je op je hoede en is veel erger voorkomen.

Trouwens vreemd om te lezen dat de politie niet was geïnteresseerd in de beelden. Brand deze op een CD of neem deze met USB mee. Beelden zeggen veel meer dan woorden. De snelheid waarmee de bestuurder jou passeert kan je niet in woorden uitleggen maar wanneer je dat ziet schrik je je rot. Mevrouw moet in de gaten hebben gehad wat er is gebeurt en toch besluit ze door te rijden. Door jou aangifte wordt er wel dossier opgebouwd en misschien is dat er al.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Mijn zoon liet me het filmpje gisteravond zien. Hij vroeg gelijk of hij die weg ook moet nemen. Heb 'm gezegd die zoveel mogelijk te mijden en gewoon via de 'bekende' weg moet rijden, fietspad, ook al mag dat voor een deel niet. Ook hij had de schrik wel even, hij is nog maar 17, maar moet zaterdag voor het eerst 'ver weg', naar Utrecht en deels over de weg (voorlangs station Amersfoort). grootste deel is gewoon bromfietspad. Dat is voor hem ook even een uitdaging. Komt goed, maar dit soort beelden helpt hem niet.
Heb hem laten weten dat als hij het niet aandurft of nog niet zeker genoeg is, op bepaalde stukken het fietspad moet pakken en iets rustiger rijdt. Dat heb ik in het begin ook gedaan. Nu pak ik wat makkelijker de weg. Beter iets later aankomen dan niet aankomen.

Succes met de verwerking van de schrik Sobat.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Sobat schreef: 15 mei 2019, 18:29 Dit is mij vandaag overkomen...
Schijnbaar bestaan er mensen die je willens en wetens het licht uit je ogen willen rijden.

Fijn dat je besloten hebt om aangifte te doen; helemaal door het opzettelijke karakter van deze belachelijke actie. Het beeldmateriaal zou ik zeker aanleveren; politie zal dan e.e.a. moeten doorsturen naar de OvJ en die beslist hoe verder; het beeldmateriaal is m.i. doorslaggevend, dit is niet in een schriftelijke aangifte weer te geven.
Misschien is het ook een idee je verzekeraar in kennis te stellen(?)
Succes en hopelijk worden de belangen van ons als Speed-pedelec fietsers hiermee onder de aandacht gebracht.
Laatst gewijzigd door J3R op 17 mei 2019, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Sobat schreef: 15 mei 2019, 18:29 Dit is mij vandaag overkomen...
Schijnbaar bestaan er mensen die je willens en wetens het licht uit je ogen willen rijden.

Ik denk dat we niet alleen willen dat dit individu gestraft wordt, maar ook dat dit niet meer gebeurt. Ik denk dat sensibilisering super belangrijk is.
Even belangrijk als je aangifte vind ik dus ook het doorspelen van dit filmpje naar de media, dat zij hier iets mee kunnen doen en aangeven dat het verplicht is bij jullie voor speedpedelecs om op de baan te rijden. En dat meer SP's zorgen voor MINDER files, want is elke keer een auto minder.
ST3 black 983wh
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Je reactie is begrijpelijk maar de vraag is of je dit filmpje aan de media mag geven zonder het/de kenteken(s) te blurren of toestemming van de gefilmde(n).
Het lijkt mij niet in het belang van het slachtoffer wanneer hij het filmpje aan de media geeft omdat dit invloed kan hebben op de afhandeling van zijn zaak.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zegt degene die het filmpje op Facebook gezet heeft :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Ongelofelijk zeg ... wat kunnen mensen toch ... onmenselijk zijn!
Ik herken de situatie van iets soortgelijks wat ik heb meegemaakt (viewtopic.php?f=5&t=252&hilit=BMW&start=110 ... Aangifte kon wel, maar zou geen zin hebben vanwege het feit dat er geen getuigen zijn. Ik heb helaas geen webcam. Ben ik wel op aan het orienteren.

Zit trouwens nu met enorme pijn in mijn arm te typen. Vanochtend met behoorlijke snelheid op een fietser gebotst. Zie plaatje hieronder. De mafkees (mijnheer "B") begon op mij te mopperen dat ik zo hard reed en dat het mijn eigen schuld was. :bn:
Overigens was mijnheer B ook op zijn speed-pedelec, maar had geen snelheid omdat hij volop bezig was zich op het fietspad te manoevreren.

Locatie: Anthony Fokkerweg ter hoogte van de Shell. De fiets mag op die plek niet eens oversteken. Fietspad is ook voor brommers.
Fiets-ongeluk.png
Fiets-ongeluk.png (140.54 KiB) 3523 keer bekeken
Plaats reactie