Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hoezo niet, daar zit toch ook een bouwlamp op?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Maar de ST5 is zelf een beest van een fiets... :bj
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Slechte grap. Gele kaart. :bc
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

In heel veel gevallen ben ik een geheel onthouder (zo iemand die nooit iets vergeet), maar sommige dingen sla ik bewust in mijn korte termijn geheugen op... flush... oops :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Erikl schreef: 17 mei 2018, 17:02 Nou ik was ook aan de beurt voor een goede crash (vorige week woensdag 9 mei). Op de weg van Purmerend naar Amsterdam sprong er net voor mijn voorwiel een kat zomaar vanuit de bosjes. Ik reed net 45 denk ik en volle bak over de kop. Even 20-30 sec out geweest en gelukkig kwamen snel wat mensen aanlopen. Met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Ik ben vol op mijn gezicht geland en heb her der schaafwonden op been en armen. Mijn gezicht is op 3 plaatsen gehecht, mijn vingertoppen voor een deel afgeschuurd. Lichte hersenschudding. Wonderbaarlijk niks gebroken. En de fiets heeft schade maar lijkt mee te vallen.
Nu een week later gaat het herstel snel, alleen de wond onder mijn neus heelt slecht aangezien dit gerafeld is door de val en is ontstoken. Erg balen allemaal.

Bizar genoeg had ik het niet op deze plek verwacht en anticipeer redelijk op de omgeving. In het vervolg nog meer opletten en inhouden en proberen meer te genieten ipv focus op doorfietsen, maar ja een beest plotseling voor je wiel is niet te ontwijken. Ik het het wel eens met de MTB gehad en toen had ik genoeg tijd om mijn fiets op te trekken en er deels overheen te springen (dat was toen met een hond). Je voorwiel is kwetsbaar en maakt dat je sneller valt als deze een zwieper maakt. Toch eens binnenkort een noodstop oefenen ed. en wat uitwijk manoeuvres.
Heftig Erik een spoedig herstel gewenst..... 😔en ik denk niet dat je je hierop kunt voorbereiden althans qua katten, konijnen hazen enz enz
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Uitwijken van kleine dieren kun je beter afleren. Bij een slipcursus op de motor leer je dit bewust te doen. Beter trek je je voorwiel iets op, houdt je stuur recht, je balans goed en hoop er het beste van.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Erikl schreef: 17 mei 2018, 17:02 Nu een week later gaat het herstel snel, alleen de wond onder mijn neus heelt slecht aangezien dit gerafeld is door de val en is ontstoken. Erg balen allemaal.

Het blijft heel naar iedere keer weer deze berichten te lezen.
Recent zelf weer kunnen profiteren van mijn remfout die mij vorig jaar op mijn gezicht liet vallen.

Tot 2x toen binnen een week verkeersdeelnemers (snotaap op fiets + volwassen jogger) die plots zonder om te kijken links afslaan vlak voor het moment dat ik passeer ; vol in de remmen en nu dan met accent op de achterrem en niet meer met accent op voorrem.

Veel sterkte met herstel, Erik !!! :ay

PS
kleine medische tip wat je wond betreft...
Als de ontsteking eruit is zou je kunnen beginnen met het smeren van Calendula creme.
Het bevordert herstel van littekens
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

AmPeer schreef: 18 mei 2018, 22:56 Calendula creme.
Daar heb ik ook goeie ervaringen mee!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Stromeur schreef: 18 mei 2018, 23:17
AmPeer schreef: 18 mei 2018, 22:56 Calendula creme.
Daar heb ik ook goeie ervaringen mee!
Met 2 kinderen van 6 en 8 (en hun papa (en mama)) gaat dat er hier ook in grootverpakkingen doorheen :lol:
En de arnica voor al het niet open ligt :cool2:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie