Het grote ongevallen topic

Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Zoals ze in de Vlaanders zeggen: kop in kas en gààn
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Reinout-St1x schreef: 18 feb 2018, 18:56 Inderdaad.......onwaarschijnlijk....ongelofelijk....
Nou had dit filmpje nog wel in Amerika opgenomen kunnen zijn (bizarre fietstaferelen daar mogen aanschouwen; die lui krijgen een instant-hartverzakking als ze in Nederland komen) maar dit is opgenomen in Engeland en daar is de fiets toch een heel normale zaak.
Zoals de auto-inzittenden opmerkten: "that's a first".

Groetsels, Reinout
Toch heb ik het een vriend van mij ooit live weten doen, was druk aan de praat met mij en reed los op een geparkeerde auto :bj
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Als 10 jarige heb ik het zelf gedaan.
De overbuurman klom zonder ladder tegen zijn huis op, het dak op....dat vond ik zo interessant dat ik daar naar keek tijdens het fietsen.
En toen stond er een geparkeerde auto in de weg.
In plaats van dat ik, zoals in het filmpje, tegen de auto tot stilstand kwam, lag ik in de auto. Over het stuur heen, door de achterruit heen.
Slechts een klein sneetje in mijn oor en een lichte hersenschudding.
De man die zijn auto daar net geparkeerd had en nog in de auto zat, was harder geschrokken dan ik.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Vandaag was het mijn beurt.
Fietste op een rechte overzichtelijke weg toen ik op het punt stond een wandelaar met hond te passeren. Hond zat aan de lijn, maar meestal ga ik er wel een klein stukje extra omheen, een hond kan altijd wat naar links uitwijken. Dat deed deze ook. Onverwacht voor mij en de eigenaar. Weliswaar aan de lijn, maar niet de lijn vastgezet. Hij kwam dus voor mijn fiets. Vol in de ankers en onderuit. Gelukkig de hond niet geraakt en de val viel mee.

Wel een paar fikse schaafwonden op knie en elleboog, dat was gelukkig alle fysieke ellende.
Maar wel de broek kapot, jack kapot, handschoenen flink geschaafd en overschoen een gaatje in.
De fiets heeft op het oog de bar end en trapper beschadigd. Dat valt dus hard mee. Volgende week gaat ie voor onderhoud, dan mogen ze 'm voor de zekerheid geheel extra nakijken. Heb met fietsen er verder geen last van gehad vandaag.

Eigenaar van de hond heeft vandaag alle schade al bij zijn verzekeraar gemeld, ga ervan uit dat dat goedkomt. Hopelijk snel zodat ik voor de echte koude alles weer nieuw en heel heb. Vervelend is het wel, spul nog maar een paar maand oud en zo opgeteld kost dat toch al gauw een hoop euro's.
Maarja, zelf er goed vanaf gekomen en dat is het belangrijkste.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Situatie herkenbaar ... goede waarschuwing maar weer.
Soms is het gewoon niet te voorkomen en heb je pech.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Vandaag was ik ook aan de beurt. Twee-richting-fietspad links van de weg, donkere ochtend (maar wel goed licht en reflectievest aan) en een automobilist die het niet nodig vond om richting aan te geven en vlak voor me afsloeg... ik moest vol in de ankers, en uitwijken om de auto te ontwijken. Dat bracht me tegen een stoeprandje...
Schaafwond knie, los contact koplamp, pijnlijke hand rechts, flinke schaafwond op de kin, dat is het vervelendste, doet pijn, blijft lang vochtig en ziet er niet uit. kras op vizier en ego.
Opgestapt, naar werk gefietst, daar verbonden en daarna gewerkt. Wel eerder naar huis, ik was moe, geschrokken en wilde de fiets naar de fietsenmaker brengen, hoewel de schade mee lijkt te vallen vind ik het belangrijk dat de fiets goed wordt nagekeken.
De helm heeft ook een schaafwond, aan de voorkant. Moet dus eigenlijk vervangen worden, maar ik wacht nog even tot er meer keuze in goedgekeurde helmen is.
Zaterdag de fiets weer ophalen, met een nieuwe lader erbij, die ik dan op het werk kan laten liggen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Oe wat vervelend om te lezen, veel sterkte met herstellen en reparatie van de fiets.

Ik zat zelf nog te denken, eigenlijk zouden we als Stromer rijders een cursus "noodstop maken" moeten kunnen volgen ofzo. Een noodstop maken is niet iets wat je vaak doet. Dus door dat te oefenen wordt je daar hopelijk handiger in. Zeker met de krachtige schijfremmen van de Stromer is het misschien niet handig om altijd vol in de ankers te gaan.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Soms is een noodstop niet voldoende en moet je ook iets anders, zoals mijn uitwijkmaneuvre. Dan gaat de stoeprand niet opzij. Een ongeval is niet altijd te voorkomen, als je alleen van jezelf uitgaat. (Deze was door de automobilist te voorkomen).
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Ik snap dat een noodstop niet altijd voldoende is. Dat ik hier begin over de noodstop cursus begin is trouwens niet omdat ik denk dat jullie iets anders hadden moeten/kunnen doen hoor. 😇

Het lezen van de ongevallen hier in dit topic hebben mij wel aan het denken gezet. Ik denk dat ik er persoonlijk baat bij zou hebben om een paar keer een noodstop te oefenen. Hopelijk heb ik daar dan wat aan mocht je het nodig hebben.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

marco-hlv schreef: 21 feb 2018, 20:13 Vandaag was het mijn beurt.
Polling schreef: 21 feb 2018, 20:52 Vandaag was ik ook aan de beurt.
Was wel raak vandaag dan, ik hoop dat alles meevalt en schadetechnisch alles snel afgewikkeld word.

Het blijft goed opletten met dit winterweer, vanochtend bijna aangereden door een automobiliste die het kleine piepgaatje die ze had opengekrabd op haar voorruit ruim voldoende was om de weg op te gaan. Kon alleen recht vooruit kijken....
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Plaats reactie