Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ongeacht de oorzaak en ongeacht de schuldvraag, dit soort berichten doen je beseffen hoe weinig bescherming je hebt en hoe kwetsbaar je bent met een speed pedelec. Des te vreemder is de overheidsmaatregel waarbij je gedwongen wordt om, ongeacht de omstandigheden, 45 km/uur te rijden tussen de auto’s.
Witte ST3 van maart 2019
satsurfer
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2018, 18:40

https://eu.sixsixone.com/collections/evo-pads
dan mss. best volgende bescherming?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Deze SP'er reed zonder kenteken, of het kenteken is eraf gevlogen tijdens de klap.

Maar los van dat alles, wat Henry zegt: we zijn ontzettend kwetsbaar op onze SP's.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Ja hoor, kaboem... vandaag een fietser uit een zijstraat die geen voorrang verleende en de linker weghelft koos (lees: bocht afsneed). Ik kon hem niet ontwijken, raakte zijn voorwiel en ben op linker schouder (en helm) terecht gekomen. Gelukkig niets gebroken (lijkt het, volgens huisarts), maar kan voorlopig weinig met links doen. Verder wat schrammen aan vingers. Niets aan knieen/ellebogen wonder boven wonder (ik had korte broek en t-shirt aan). De andere fietser had niets behalve wat schrik misschien. Zelf weinig last van de schrik, wel pijn...

Op de linker hoek van de straat hing een tak in zijn zichtveld en omdat hij links reed (en linksaf sloeg), kon hij niet de straat in kijken waar ik reed.

Fiets heeft schade aan stuur, remhandle(s), spiegel, koplamp, zadel, batterijvak (stond op een kier), batterij? en mogelijk wat andere beschadigingen. Maar dat is maar materieel. Dus blijft mijn teller nog even op 9500km staan... :-( lidmaatschap club 10k duurt nog even.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah nee toch....

Heel veel beterschap gewenst. Hopelijk valt het fysiek nog een beetje mee als je morgen opstaat, want zo te horen heb je toch best een aardige klap gemaakt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Sterkte inderdaad! Hopelijk valt jouw schade mee een is ook je fiets weer snel gerepareerd...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
satsurfer
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2018, 18:40

niet preventief RX schouder nemen? Veel beterschap toegewenst.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Auw... ik ga er maar vanuit dat alles opgelost geraakt en je snel terug op je Stromer kan rijden.

Een ongeluk kan in een klein (linker) hoekje steken.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Bram Roose schreef: 17 aug 2019, 11:11 Ik denk niet dat ze één stuk of enkel de schade kunnen spuiten, doen ze bij auto's ook niet. Ze kunnen dat nooit exact gelijk krijgen dus spuiten ze de hele kant opnieuw.
Het is zeer te betwijfelen of ze geheel gaan herspuiten. Bij mijn ST2 was dit ook niet het geval. Voor een volledige respray moet de hele fiets gedemonteerd worden. Bij een plaatselijke respray hoeft dit natuurlijk niet. Ligt natuurlijk aan de schade die hersteld moet worden.
Neemt niet weg dat het veel mooier is om volledig te spuiten (bij mijn ST2 was het na afloop wel zichtbaar welk deel overgespoten was, ik heb hier uiteraard op gewezen maar de fiets bleek toch total loss omdat bleek dat het frame krom was...).

De kans om dat in iets speciaals te doen, zeer aantrekkelijk en een goede pleister op de wonden!
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Plaats reactie