Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Barry schreef: 23 jul 2019, 23:27 Het is met dit soort verhalen dat ik weer besef dat het rustig passeren van uitritten (kom er enkele tegen op ww-route) veel ellende voorkomt.. ik doe het vrijwel altijd maar moet elke dag de drang om te willen versnellen tegenhouden.
Ja, herkenbaar. Toen ik net mijn Stromer had, vormden de vele vila-uitritten aan een comfortabel breed fietspad naast een veel te drukke rijbaan in Leeuwarden de hoofdreden om voor het eerst toch eens te gaan experimenteren met rijden op de rijbaan.

Zelfs met "gematigde" snelheid op het fietspad, 25 a 30km/u, was het vaak kantje boord als er weer een Mercedes-slagschip door de vrouw des huizes in z'n achteruit het fietspad op werd gemanoeuvreerd. Bij het de weg op steken kijken die lui veel beter uit, dus dan maar liever met 45km/u op de rijbaan. (Dit even los van Lamkrams verhaal, want die reed gewoon netjes waar hij van de wet mocht rijden. Ik deed dat destijds niet en dat beviel me dus niet.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Barry schreef: 23 jul 2019, 23:27 Tjemig, beterschap! Het is met dit soort verhalen dat ik weer besef dat het rustig passeren van uitritten (kom er enkele tegen op ww-route) veel ellende voorkomt.. ik doe het vrijwel altijd maar moet elke dag de drang om te willen versnellen tegenhouden.

Sterkte :ay
Ik heb het hier al eerder gezegd, volgens mij zijn uitritten , zeker indien uitgevoerd met hoge hagen of muren eromheen, het gevaarlijkste en het ellendigste wat we als speed-pedelec tegenkomen.
Sterkte en veel beterschap
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Beterschap!
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Beterschap Mark. Airco in t ziekenhuis? Of ben je al weer thuis?

Groet Anne Wim
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
mrstrom

Altijd weer schrikken als je dit leest. Ongeluk zit letterlijk in een klein hoekje.

Beterschap!
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Veel beterschap gewenst!
Ik zal toch ook keihard beginnen opletten met die opritten... Want het is heel verleidelijk te fietsen volgens je rechten en plichten en de verkeersregels te volgen, maar dat jij voorrang had op die auto die van de oprit kwam ben je nu niets mee...
ST3 black 983wh
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

Stromeur schreef: 23 jul 2019, 22:12 Ik ben echt zo blij dat je dit nog na kunt vertellen. Ik schrik me iedere keer weer kapot als dit topic omhoog gekickt wordt...
Hier hetzelfde.

Mark, beterschap en succes met het herstel. Eerst jezelf, daarna het materiaal.
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Mark,

Beterschap! Je zal vandaag wel flink last hebben.

Heel herkenbaar, helaas. Bij mij was het een auto die van de rijbaan het bromfietspad overstak zonder te kijken. Voor mij de reden geweest om mijn route aan te passen. Ik rij liever een kilometer extra dan op zo'n vrijliggend bromfietspad met opritten van woningen eraan.

Sterkte met je herstel!
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Mark,

Ik ben blij dat je het na kan vertellen. Het was een flinke smak. Goed dat je je helm op had. Ik maak even geen grapjes; want lachen met gebroken ribben is geen pretje :o

Veel sterkte toegewenst en hoor graag hoe je voortgang is.
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

snel beterschap !!

Marky
Plaats reactie