Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tony Mb schreef: 13 mei 2019, 12:25
WFVst5 schreef: 13 mei 2019, 00:09 Duidelijk cultuurverschil tussen België en Nederland...dit wist ik al toen ik de eerste keer RvV, LBL en La FW reed in de jaren 90. :ay
IZBNWWJB... (Ik Zou Begod Niet Weten Wat Je Bedoelt) :bn:
Ik denk dat dat het cultuurverschil is waar hij het over heeft: Vlamen schrijven wel in duidelijke taal :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

s-EVE schreef: 12 mei 2019, 20:43 Waar ik benieuwd naar ben: wat hebben de mede-gevallenen aangepast, al dan niet afhankelijk van het ongeval? (Nee niet bedoeld als kledingkeus, meer wat is nuttig voor mede-SP-rs om rekening mee te houden).
Ik moet bekennen dat ik nog herstellende ben van de klap van ruim 8 maanden geleden. Mijn conditie is nog lang niet wat het is, pijn is is nog dagelijks aanwezig. Ben dus nog druk met revalidatie. Het vertrouwen moet terugkomen. Rij extreem defensief. Maar ik rij weer :D

Mijn snelheid heb ik aangepast; alleen wanneer de weg echt vrij is, of tussen de auto’s rij ik 40+. Wanneer ik lastige zijstraten zie, of andere risico’s dan gaat de snelheid er uit. Rij ik in 30 km zone op het (brom-) fietspad dan rij ik tussen 24 en 30 km/h. Zie ik potentieel gevaarlijke situaties; dan rem ik al (licht). Sinds het ongeluk, heb ik ongeveer 300 km gereden en niet een onverwachte situatie gehad; maar heel vaak, achteraf gezien, onnodig geremd of ingehouden...

Ik heb de route aangepast. Ik draag geen extra beschermende kleding; heb er wel over nagedacht; maar kies er voor om gewoon veel langzamer en vooral defensiever te rijden.

Belangrijkste; ik geniet van het rijden en hoef niet sneller te zijn dan een vorige keer. Op mijn route van voorheen 35 minuten of minder doe ik nu ongeveer 40 minuten.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

jjj schreef: 13 mei 2019, 23:30... en niet een onverwachte situatie gehad; maar heel vaak, achteraf gezien, onnodig geremd of ingehouden...
Achteraf is het prima wonen, maar in het verkeer heb je daar niks aan. Het remmen of inhouden was dus niet onnodig, maar een manier om jou extra tijd te geven om te reageren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Dit is mij vandaag overkomen...
Schijnbaar bestaan er mensen die je willens en wetens het licht uit je ogen willen rijden.

+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Mijn God wat een vreselijke aso.
Wat zul je geschrokken zijn.
Zou zeker aangifte doen van deze aanrijding.
Sterkte.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Sobat schreef: 15 mei 2019, 18:29 Dit is mij vandaag overkomen...
Schijnbaar bestaan er mensen die je willens en wetens het licht uit je ogen willen rijden.
Zo.... daar had je effe een boel geluk... Schrikken zeg, om zo bijna van je fiets gereden te worden door zo’n achterlijk figuur! Heb je hem nog kunnen achterhalen en/of aangifte gedaan?

Gelukkig niet gevallen in ieder geval....
Laatst gewijzigd door jannijm op 15 mei 2019, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oh Sobat wat erg! Ik ben zo blij dat je niet gevallen bent, je zult je wel kapot geschrokken zijn.

Wat die bestuurder doet is los van een heleboel overtredingen maken ook nog eens een misdrijf plegen (verlaten plaats ongeval).

Natuurlijk helemaal jouw keus of je er iets mee gaat doen of niet, maar ik zou aangifte doen
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

De politie was er binnen enkele seconden en brengen nu een bezoek aan deze doorrijder na een aanrijding.
Deze automobilist zat al een tijdje achter mij te toeteren en verwees mij naar het fietspad, dus keek al om de 0,5 seconde uit mijn ooghoek naar links. Zag het dan ook aankomen en dat is mijn geluk geweest...
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Tjeemig-de-peemig
Sobat; ben blij dat ik nog "normaal" tegen je kan praten. Dit had zo maar zo anders af kunnen lopen.

Afgelopen vrijdag dus meegedaan met de pilot speed pedelec beheersing en de belangrijkste uitkomst is dat wij (SPers) gewoon niet bekend zijn als weggebruikers. Niet raar want onze alwetende overheid vond het niet nodig om onze "categorie" te introduceren.
En er zijn mensen die de SP niet (willen) snappen. We willen zeker niet zomaar op de rijbaan; we MOETEN op de rijbaan. En we kunnen niet spontaan continu 45 km/h volhouden.

En dan naast dit totale onbegrip heb je ook nog eens verkeershufters. Als je zo iemand treft helpt ook geen info-campagne......daar helpt alleen een onwijs zware boete bij.....waardoor betrokkene NOG meer gefrustreerd wordt. Da's dus een een onhandige vicieuze cirkel waarbij feitelijk alleen rijbewijs afpakken helpt. Voor dat soort verkeershufters moet er geen plek zijn op de weg.

Nogmaals: blij dat je het normaal kan navertellen.
Graag aangifte doen: "poging tot doodslag" of "poging tot zware mishandeling".
Dat je opnames hebt maakt het inzichtelijk hoe groot je ellende-factor was. Dat de verkeershufter doorrijd terwijl de spiegel er af is gereden laat alleen maar zien dat dit een actie was met voorbedachte rade.

Schokkend.
Veel succes en een goede nachtrust toegewenst,
Reinout
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Ik heb geen idee wat deze persoon bezielde.
Wat het voor mij zo triest maakt is dat deze automobilist een vrouw is van 60+. Een oma die haar kleinkinderen het voorbeeld moet geven.
Zo sneu...
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Plaats reactie