Het grote ongevallen topic

Hein 1969
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 mar 2019, 17:10
Locatie: Vlaams Brabant
Merk SP: Stromer ST5

Spoedig herstel! Had ook graag geweten op welke steenweg je dit ongeval heb meegemaakt.
Stromer ST2S 2019
Stromer ST5 2021
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Hein 1969 schreef: 08 mei 2019, 22:39 Spoedig herstel! Had ook graag geweten op welke steenweg je dit ongeval heb meegemaakt.
https://goo.gl/maps/gTVTpeK5RPCk7scaA

Voor het witte huis, officieel is dit jouw gemeente. Je ziet die struiken ook en daartussen de palen waaraan die draad vast zit/zat.

Afbeelding

Dit heb ik meegesleept. De draad is door de politie opgerold en zo teruggehangen. Rechtsonder de draad is ook een lus te zien, vermoedelijk is deze aan mijn trapper blijven hangen

Mocht jij of @Golvas een idee hebben wie hier wegbeheerder is hoor ik dat graag. Tijdens de heisa erna zijn er zeker twee Stromeraars gepasseerd, ambulance en politie ter plekke begeleidde het verkeer. Toevallig een van jullie?

Bedankt voor de overige reacties. De politie heeft ter plekke geconstateerd dat die draad de dader is, die zat nog om mijn trapper toen ze aankwamen. Ik heb foto’s gemaakt. In de middag zelfs nog terug geweest om het beter te begrijpen en meer foto’s te maken. Zeker 5 paaltjes die je op maps ziet waren gebroken dus die draad moet er los bij hebben gehangen. Ik heb geconstateerd dat die breuk van die paaltjes niet recent was wat de breuk was al verkleurd. Ik zie trouwens op maps ook al 2 paaltjes omliggen....

Afbeelding

Woensdag ga ik langs voor proces verbaal bij de inspecteur die ook ter plekke was. Ik ga dan ook aangifte doen tegen de wegbeheerder wegens (grove) nalatigheid. Gelukkig heb ik wel een aparte aansprakelijkheidsverzekering voor de fiets afgesloten. Zo voorkom ik hopelijk een juridisch limbo.
Laatst gewijzigd door Ernie op 09 mei 2019, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Jee Ernie, wat een nare ervaring voor je.
Sterkte met het herstel en de afhandeling.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wat een verschrikkelijk verhaal zeg. Als je nadenkt over hoe dit had kúnnen aflopen... Hopelijk hersteld je lijf snel en houd je er mentaal ook niet teveel aan over.

Succes met de afwikkeling hiervan!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Met de SP rij ik via de F2, ik rij dus nooit met de Stromer langs de N2 (wegens te gevaarlijk) ... je zit daar op de Brusselsesteenweg op grondgebied 3020 Winksele.

De Brusselsesteenweg is een gewestweg, contactgegevens van de beheerder : Vlaams Gewest - Wegen en Verkeer Vlaams-Brabant, Diestsepoort 6 bus 81, 3000 Leuven. Tel. 016/66 57 50

Mail: wegen.vlaamsbrabant@mow.vlaanderen.be

Er is ook nog het meldpunt wegen : https://meldpuntwegen.be/ en tel. 1700 (gratis, elke werkdag vanaf 9 uur tot 19 uur).

Succes Ernie !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Golvas schreef: 09 mei 2019, 07:49 De Brusselsesteenweg is een gewestweg, contactgegevens van de beheerder : Vlaams Gewest - Wegen en Verkeer Vlaams-Brabant, Diestsepoort 6 bus 81, 3000 Leuven. Tel. 016/66 57 50
Thanks, ik had al zo'n vermoeden, ik twijfel omdat ik niet weet of het fietspad ook onderdeel uitmaakt van de gewestweg maar dat kan de politie ook wel vertellen (ben Nederlander, Belgie is best wel ingewikkeld :D )

Overigens rijdt ik maar een klein stuk op de steenweg die ik nu juist vanwege deels losliggende paden zoals deze wat veiliger vind als andere soortgelijke wegen. Des te wranger dat nu juist dit een ongeluk veroorzaakt.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Succes met de afhandeling. Laat je niet van 't kastje naar de muur sturen!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Hein 1969
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 mar 2019, 17:10
Locatie: Vlaams Brabant
Merk SP: Stromer ST5

Ernie schreef: 09 mei 2019, 06:41
Voor het witte huis, officieel is dit jouw gemeente. Je ziet die struiken ook en daartussen de palen waaraan die draad vast zit/zat.

Net als Golvas gebruik ik de Brusselsesteenweg en Mechelsesteenweg nooit met de Stromer. Deze behoren tot de drukste steenwegen van Belgie. Het is al erg genoeg dat ik voor de 10 km ww verkeer een deel van de Diestsesteenweg moet gebruiken.

De verantwoordelijke is inderdaad Wegen en Verkeer Vlaams-Brabant, hier zal de politie wel mee kunnen helpen.

Ik hoop voor jou dat alles snel uitgeklaard en opgelost is, ook voor de andere fietser een spoedig herstel toegewenst.
Stromer ST2S 2019
Stromer ST5 2021
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Hein 1969 schreef: 09 mei 2019, 12:15 Het is al erg genoeg dat ik voor de 10 km ww verkeer een deel van de Diestsesteenweg moet gebruiken.
Zijn er geen alternatieve routes te vinden, zodat je zo kort mogelijk bij je eindbestemming uitkomt met een minimum afstand op de Diestsestwg zelf ? ... ik denk dan bijvoorbeeld aan de Platte Lo / Zavelstraat / het verlengde van de Lange Lo of via Vlierbeek / Linden ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

(evt iets voor apart topic, maar gezien hier de ervaringsdeskundigen zitten ...)

Na mijn 'nog-steeds-geen-idee-hoe' straatklap van eind '18 ben ik al wel weer driftig km's aan het maken, maar wel heel bijzonder hoe er gereageerd wordt op extra bescherming. Ik verwacht niet dat de recent aangeschafte knie- en elleboogbeschermers me van de breuk/scheur in mijn arm afgehouden hadden maar achteraf had het wel in mijn knie gescheeld. Op 't werk wordt meewarig gekeken (sowieso naar de SP's, maar dat terzijde) dat ik onder mijn kleding nog extra bescherming draag: 'het is geen motor'. Terwijl ik als motorrijder me toch terdege realiseer dat 'Sjonnie' op z'n scooter met 40+ op flipflops toch ook krijtstreepjes op het wegdek gaat zetten.

Waar ik benieuwd naar ben: wat hebben de mede-gevallenen aangepast, al dan niet afhankelijk van het ongeval? (Nee niet bedoeld als kledingkeus, meer wat is nuttig voor mede-SP-rs om rekening mee te houden).
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
Plaats reactie