Het grote ongevallen topic

Bicarbonaat

Vandaag een auto als tegenligger op een boereweggetje

Spiegel tegen spiegel

Autospiegel versus ebikespiegel : 1-0
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Pff, 10 cm meer naar rechts en het was auto versus SP 1-0 :ck:
Groetjes Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zeg dat.

Ergens is het maar goed dat die spiegels vrij makkelijk afbreken, anders had je er zelf af gelegen. Maar het is dus wel vrij krap geweest, want zó ver steekt deze spiegel nou ook weer niet uit. Gelukkig viel het mee.

Een nieuwe spiegel (CYCLE STAR E) kost je een euro of 27. Of niks als je verzekerd bent tegen schade.

https://www.bumm.de/en/products/ruckspi ... vlgae.html?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromer74
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020, 19:54
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 10.000

Vandaag was het mijn beurt. Een scholier reed op de rotonde tegen de rijrichting in en ik zag hem niet toen ik de rotonde op reed. Mijn fout, want verkeer op de rotonde heeft voorrang.

Ik raakte met een flinke snelheid met m’n band tegen zijn voorwiel. Geen gewonden gelukkig. We lag het voorwiel van zijn fiets dubbel en heb ik een lekke band. Mijn fiets viel gelukkig op de fietstas, dus verder geen beschadiging. Ik voelde me met m’n achterhoofd op het asfalt vallen, dus ik ben erg blij met m’n Cratoni Vigor.

Tijdens en direct na het ongeluk was ik wel kalm, maar nu ben ik toch wel een beetje shaky. Dan besef je dat zoiets ook anders kan aflopen.
Stromer ST3 XL
983 Wh
40 km woon-werkverkeer enkel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Gelukkig dat het meevalt en alleen wat ijzer en een lekkage is. Da's zo opgelost!

Doe maar even rustig aan, je voelt direct na de val misschien even niks maar het kan best dat je morgen toch vanalles gaat voelen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Bluuf me je fikn van me velo!
Bicarbonaat

Stromeur schreef: 23 jun 2021, 22:27 Zeg dat.

Ergens is het maar goed dat die spiegels vrij makkelijk afbreken, anders had je er zelf af gelegen. Maar het is dus wel vrij krap geweest, want zó ver steekt deze spiegel nou ook weer niet uit. Gelukkig viel het mee.

Een nieuwe spiegel (CYCLE STAR E) kost je een euro of 27. Of niks als je verzekerd bent tegen schade.

https://www.bumm.de/en/products/ruckspi ... vlgae.html?
alles in der minne geregeld , maar het stemt je wel tot nadenken.

ik dacht hier ooit een filmpje gezien te hebben met een fietser , en daarop een zwemnoodle , zodat de fietser ergens zijn ruimte op de weg kon 'opeisen'
Afbeelding
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Joker schreef: 24 jun 2021, 19:50 Hier word ik stil van...
https://www.hln.be/nijlen/man-50-op-spe ... ~a3139985/
Van HLN berichtgeving kan je idd enkel maar stil worden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210624_93430760

Tja ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer74 schreef: 24 jun 2021, 12:31 Tijdens en direct na het ongeluk was ik wel kalm, maar nu ben ik toch wel een beetje shaky. Dan besef je dat zoiets ook anders kan aflopen.
Ja zo is dat. Geef jezelf de tijd om dit te verwerken want het is nogal wat. En hou je nek een beetje in de gaten de komende tijd, zo'n klap met je achterhoofd op het asfalt is niet fijn. De helm beschermt je schedel, maar je nek krijgt toch een klap.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bicarbonaat schreef: 24 jun 2021, 20:30 alles in der minne geregeld , maar het stemt je wel tot nadenken.
Je blijft verschrikkelijk kwetsbaar op een tweewieler. Probeer zo defensief mogelijk te rijden en er vanuit te gaan dat elke medeweggebruiker die noodle (of hij er nou echt op zit of alleen denkbeeldig) eraf zou kunnen rijden. Bij veel sp-ers is er eerst een ongeval nodig voordat ze zich dat ten volle realiseren. Als die spiegel jouw reality-check is, dan is het eigenlijk een hele goeie geweest; het zijn maar spullen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie