Videobewerking

Lomito

Leuk om Stromer-video's te schieten en nog leuker om ze hier te delen, maar wat gaat er veel beeldkwaliteit verloren bij Windows Movie Maker. Ik heb inmiddels door hoe ik in WMM een filmpje kan bijsnijden, splitsen (om gedeeltelijk in slomo weer te geven), om teksten te plaatsen maar helaas gaan die handelingen ten koste van de kwaliteit... van mooi naar bagger!

Ik heb ook ontdekt hoe ik een filmpje met WMM op kwaliteit kan houden: geen teksten plaatsen en opslaan in 1080 waarin ook is opgenomen. Maar dat beperkt me wel in de toepassingsmogelijkheden.

Op zoek naar een andere gratis (nog wel) bewerkingsprogramma, met dank aan de tips op dit forum kwam ik uit bij Action Cam Movie Creator van Sony. Ik ben nu aan het stoeien met de bediening van deze filmmaker want zoals jullie weten moet het wel zonder handleiding. De eerste pogingen zien er in ieder geval strak uit...

Heb jij een prima videobewerkingsprogramma gevonden, laat het dan weten!

Test1 = bijgesneden maar zonder tekst
Test2 = bijgesneden en met tekst


.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

- Garmin Virb Edit
- GoPro Quick

Deze gratis programma's werken allebei ook met filmpjes van andere cams.

Als je klaar bent met editten, kun je met beide programma's de uiteindelijke video exporteren in bestandsformaat en beeldkwaliteit die je zelf wil.

Of het helemaal zonder handleiding lukt hangt af van je geduld via trial & error.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sam
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2018, 05:59

Ik gebruik die movie maker toch graag, heel makkelijk 😊 Dat program van Sony daar snap ik de ballen van 😔 Virb edit beeld iets beter dan windows moviemaker en super als je gps data in beeld wilt hebben. Volgende week normaal gezien mijne stromer. Zal eens een filmpke maken met hartslag,cadans en snelheid in beeld. Ik zou zeggen piep eens op YouTube binnen 2 weken. Ik moet hem eerst nog ontvangen invoeren uit NL en dan een nrplaat aanvragen.
Sam
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2018, 05:59

Kwaliteit is ook gewoon minder op YouTube. Als ik filmpkes bekijk op mijne pc dag en nacht verschil tov die ik heb ge uploaden naar YouTube
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Zoals aangegeven kun je met ffmpeg bijna alles. Organisaties als Pixar werken ook met deze software. Zelf heb ik er goede ervaring mee. De leercurve om de bewerkingen uit te voeren die ik nodig had, viel me ontzettend mee. Er is namelijk veel documentatie en er zijn veel vragen en antwoorden te vinden van actieve gebruikers op internet.


http://stromerforum.nl/viewtopic.php?f= ... peg#p11880
Sam
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2018, 05:59

Mijn eigen wat bezig gehouden. Opgenomen in 720hd. 1080 duurt altijd veel langer om up te loaden.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Sam schreef: 04 mar 2018, 04:07 Mijn eigen wat bezig gehouden. Opgenomen in 720hd. 1080 duurt altijd veel langer om up te loaden.
Sam,

Mooi gedaan. Misschien kan je vertellen wat voor camera en welke software je hiervoor hebt gebruikt. Mooi om te zien met welke snelheid je rijdt en de overige gegevens.

Ideaal zou zijn dat de OMNI dit in de toekomst voor ons gaat registreren. Scheelt mogelijk een hoop tijd.

Groet Mark
Laatst gewijzigd door Lamkram op 04 mar 2018, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Sam
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2018, 05:59

Camera Garmin Virb Elite (oud model) Er stond het nieuw model op mijn verlanglijstje. Maar dat lijstje is nog heeel lang 😕 Software Garmin Virb Edit.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Sam schreef: 04 mar 2018, 09:13 Camera Garmin Virb Elite (oud model) Er stond het nieuw model op mijn verlanglijstje. Maar dat lijstje is nog heeel lang 😕 Software Garmin Virb Edit.
:cool2:
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Lomito

Leuk om de schakelmomenten te zien in de RPM. Sowieso leuk om filmpjes uit BE te zien. Ik verwacht er nog veel meer van jullie kant nu de speed pedelec in BE booming is.
Plaats reactie