Sorry... mijn fout!

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ben blij dat je er ook aan denkt om de bouwlamp wel goed af te stellen :cool2: . Ik doe zelf ook vaak even de verlichting uit op men st2 als ze tegenliggers hindert, na jaren op het jaagpad in het donker te fietsen weet ik hoe irritant dit kan zijn vandaar. Laatst met een leen super commuter met de bouwlamp erop gereden en ik werd op een bepaald moment beschenen door een voorbijpasserend schip op het kanaal dus dat ding is blijkbaar echt rete fel als het niet juist is afgesteld.

Probeerde ik het toen uit te zetten heb ik per ongeluk het grootlicht nog ontstoken :bj

Ik was onder de indruk van de lichtbundel maar kon me niet ontdoen van het feit dat elke tegenligger zijn ogen moest bedekken als ik eraan kwam in het pikkedonker :shock: .
Lomito

Zo heb ik met het grootlicht van de bouwlamp de schipper van een veerpont helemaal over de zeik gekregen. Hij weigerde om mij op te halen van de overkant, wellicht (mede) door de lichtseinen die ik met het grootlicht in zijn richting gestuurd heb. Daarna heb ik de schipper gebeld met het verzoek mij alsnog op te halen en kreeg als antwoord: Had je maar eerder moeten zijn. Terwijl ik 5 minuten voor de geplande laatste afvaart op de aanlegsteiger stond.

Een klacht bij de organisatie heeft geresulteerd in de beëindiging van zijn carrière als veerpont-schipper-vrijwilliger wegens niet klantvriendelijk. Andere schippers verzekerden mij dat zelfs als ik 15 minuten na de officiële laatste afvaart op de aanlegsteiger had gestaan dat zij mij zeker waren komen halen. Maar ja, zij hebben nog niet in mijn grootlicht gekeken. :lol:
Zebbernaut schreef: 12 jan 2018, 10:43Ik was onder de indruk van de lichtbundel maar kon me niet ontdoen van het feit dat elke tegenligger zijn ogen moest bedekken als ik eraan kwam in het pikkedonker :shock: .
Klopt... pas nog gezien in een verder pikkedonker bos, een fietser die naast het pad was gaan staan en zijn ogen bedekt hield... :shock:
Lomito

Komende weken wil ik hier mini-filmpjes plaatsen van gevaarlijke verkeerssituaties die vooraf herkenbaar zijn. Als aftrap een in-your-face gevaar: landbouwvoertuigen. Zal wel iets met gebrek aan empathie te maken hebben maar van bestuurders van deze voertuigen hoef je niet te verwachten dat zij ook maar enigszins rekening houden met ander verkeer. Een wijze les in het verkeer: het recht van de grootste/sterkste.
.
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Was op het randje Chris 🙈🙈🙈
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Lomito

Eric1971 schreef: 05 mei 2018, 23:53 Was op het randje Chris 🙈🙈🙈
Bijna onder het bandje... :mrgreen:
Lomito

En dan nog eentje uit de oude doos... op een voorrangskruising hoor je voorrang te krijgen van kruisend verkeer. Omdat de kruisende weg niet haaks op de voorrangsweg aansluit heeft men een stopbord geplaatst, want vanuit die 'zijstraat' kun je lekker doorknallen in de flauwe bocht. Zelfs nog een stopstreep op de weg.

Maar dan op een zondagmiddag wordt haast de OMNI uit mijn bovenbuis gereden door drie auto's die geen stopbord zien en vinden dat ze van rechts komen...

https://www.google.nl/maps/@51.9075062, ... 312!8i6656

En dan krijg je dit:
.


Gevaarherkenning 2: voorrang hebben en voorrang krijgen zijn twee verschillende zaken. In bovenstaand geval bleek het stopbord 'niet aanwezig' zodat de automobilisten veronderstelden dat ze voorrang hadden want van rechts. Let ook op het lichtsignaal van mijn bouwlamp.

Na een mailtje aan de gemeente Nederbetuwe was het stopbord binnen 12 uur teruggeplaatst.
Plaats reactie