Sneeuwtest-Stromer: geslaagd !

Lomito

Precies in dergelijke toestand ben ik in januari lelijk komen te vallen, niet te doen als sneeuw met bandensporen is opgevroren. Respect man dat je met deze omstandigheden elke dag naar je werk fietst. :ay
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Wanneer ijs zich vastzet op de drivetrain kun je volgens mijn dealer niet spreken over fietsbare omstandigheden.
Wanneer de kleine tandwieltjes weerstand geven door aangevroren ijs....

Nogmaals: best avontuurlijk. Maar verstandig?
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Dat het verstandig was weet ik niet, ik ben wel niet echt in een positie om te bellen deze week naar mijn werkgever en te zeggen sorry baas ik kan niet komen vandaag (mijn collega staat er dan helemaal alleen voor en wettelijk gezien is 2 personen minimum, komt er nog bij dat ik geen enkel uur verlof nog heb open staan).

En over een auto beschik ik simpelweg niet dus neem ik er deze dagen dan maar bij, ze zijn gelukkig schaars in de lage landen.

PS: Ik had wel geen ijs op men drivetrain dus dat zat dan wel goed :mrgreen:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik haak even af. Zolang er nog sneeuw ligt op de fiets/jaagpaden is het niet te doen om op een fatsoenlijk mannier te rijden. Verse maagdelijke sneeuw gaat nog zeg maar.
Dan maar met de auto en de poepverwarming op max.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

De drivetrain zat net als bij Zebbernaut niet vast. Wel geheel inge-ijsd..... maar volledig werkend. En maandag leek de hele achterkant nog veel meer op een ijssculptuur (de superfoto van Niek met z'n fraaie sneeuw achterwiel spreekt boekdelen).
Heel fijn onder deze omstandigheden is dat de St1x gewoon bleef schakelen. Blij verrast want ik vreesde voor een bevroren versnelling. Zeker nadat Chris/Lomito dat met zijn Es had ondervonden.

Me happy. (En hopelijk is Chris Es weer snel inzetbaar maar de bouwwerkzaamheden en stage-begeleiding in Herveld zal wel roet in het eten gooien).

En er is serieus gepekeld zag ik vanmorgen. De ketting had binnen een dag bruine roestvlekjes. Te verwachten in deze omstandigheden. Nu goed inolien en als straks de blerf van de wegen is verdwenen heeeeeel goed wassen en verse olie er op.

Graag nu rap die Cratoni Commuter. Begin het wel gehad te hebben met koude in m'n gezicht. Een balaclava werkt enigszins maar een echt vizier is natuurlijk de oplossing.

Grtz, reinout
Lomito

De elektronische shifts bleven goed functioneren, gelukkig want anders had ik niet terug kunnen schakelen en was de fiets geheel niet meer vooruit te branden. Het was de ondersteuning die wegviel, waarschijnlijk een storing op de TMM-sensor, met zoveel prut ertussen verbaast het me niet maar ik had gehoopt op meer degelijkheid.
Plaats reactie